Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@06:07:16 GMT

فیلم‌های روی پرده به روایت آمار و ارقام

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۵۳۱۴

فیلم‌های روی پرده به روایت آمار و ارقام

جدول فروش فیلم‌های در حال اکران هفته‌ها است در صدر بدون تغییر مانده است.

به گزارش ایمنا، «مطرب»، «زیر نظر»، «جهان با من برقص» و دیگر فیلم‌های در حال اکران این روزهای سینمای ایران در هفته‌هایی که گذشت اوضاع چندان خوبی را در گیشه تجربه نکردند. چند روز تعطیلی سینماها از یک سو و رویدادهای چند وقت اخیر که اجازه تبلیغات مناسب را از صاحبان فیلم‌ها گرفته بود از دلایلی است که فروش فیلم‌های روی پرده را کاهش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کاهش اما تغییری در صدر جدول فروش ایجاد نکرده. جایی که «مطرب» ده هفته است آن را در اختیار دارد و اکران کمدی‌های دیگر هم نتوانسته لطمه‌ای به این جایگاه وارد کند.

رقابت تنگاتنگ صدر جدولی‌ها حوالی یک میلیارد تومان

نمایش پرویز پرستویی در قامت یک مطرب به نظر می‌رسد آنقدر جذاب است که «مطرب» را حالا به یکی از پرفروش‌ترین‌های سینمای ایران تبدیل کرده است. ده هفته اکران و رقم کلی فروش ۳۳/۵میلیارد تومان و بیش از ۲میلیون و ۸۷۲هزار مخاطب آخرین ساخته مصطفی کیایی را به پرفروش‌ترین فیلم سال تبدیل کرده است. «مطرب» در هفته‌ای که گذشت هم بیش از یک میلیارد و ۱۵۷میلیون تومان فروش را روانه گیشه‌ها کرد.

دومین فیلم پرفروش هفته گذشته «زیر نظر» به کارگردانی مجید صالحی بود که زوج رضا عطاران و امیر جعفری را به عنوان بازیگران اصلی در اختیار دارد و رقابتی نزدیک با فیلم اول «مطرب» و فیلم سوم «جهان با من برقص» دارد. «زیر نظر» در هفته‌ای که گذشت حدود یک میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان فروش داشت.

«جهان با من برقص» سومین فیلم جدول فروش سینماهای کشور است. اولین تجربه کارگردانی سروش صحت در سینما با بازیگران مطرحی مثل علی مصفا، پژمان جمشیدی، هانیه توسلی، جواد عزتی و ... فیلمی که یک مهمانی که برگزاری آن بهانه‌ای خاص و متفاوت دارد را روایت می‌کند.

میانه جدول آهسته و پیوسته!

«چشم و گوش بسته» و «جان‌دار» دو فیلم بعدی جدول فروش هستند. یک کمدی و یک درام. امین حیایی و بهرام افشاری زوج فیلم «چشم و گوش بسته» حالا در مجموع و پس از ده هفته اکران بیش از ۱۰/۵میلیارد تومان فروش داشته‌اند و در هفته‌ای که گذشت هم بیش از ۴۵۰میلیون تومان در گیشه سینماهای کشور کسب کردند. 

درام پرستاره «جان‌دار» هم مانند هفته‌های گذشته در جایگاه پنجم جدول فروش قرار گرفت و فروشی معادل بیش از ۲۶۵میلیون تومان را تجربه کرد. فیلمی با دو کارگردان جوان و با بازی جواد عزتی، حامد بهداد، باران کوثری، فاطمه معتمدآریا و ....

تاثیر فضای جامعه بر فروش سینماها

در هفته‌های گذشته دو هفته استثنایی در فضای سیاسی و اجتماعی کشور طی شد. هفته اول با به شهادت رسیدن سردار حاج قاسم سلیمانی همراه شد و تعطیلی سه روزه سینماها به مناسبت ایام سوگواری و هفته دوم هم با ماجرای سقوط هواپیما و اتفاقات متعاقب آن همراه شد. براین اساس در هفته میان سیزدهم تا بیستم دی ماه فروش سینماها با افت زیادی همراه بود که مقداری از آن در هفته گذشته یعنی هفته میان روزهای بیستم تا بیست و هفتم دی جبران شد. هر چند باز هم نتوانست به رقم معمول خود برسد. 

در هفته گذشته بیش از ۴۰۶هزار نفر به سینما رفتند که از این میان ۱۷۲هزار نفر آنها تهرانی‌ها بودند. کل رقم فروش سینماها ۴میلیارد و ۵۳۲میلیون و ۶۸۹هزار تومان بود که ۲میلیارد و ۳۴۸میلیون و ۴۹۹هزار تومان آن از سینماهای تهران برداشت شد. 

کد خبر 406201

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سینما فیلم های پر فروش پرفروش ترین شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۵۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا+جدول

فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا ویژه ثبت نامی های سامانه یکپارچه آغاز شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایپا اعلام کرد: پیرو اعلام نتایج در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به اطلاع نمایندگیها و متقاضیان حائز شرایطی که در طرح عادی سامانه مذکور در سال گذشته نسبت به ثبت نام اولیه خودرو ساینا اس با استاندارد 85 گانه، شاهین G، شاهین با گیربکس اتوماتیک، کوییک GX و کوییک GXR اقدام نموده در تاریخ 1403/02/11پیامک به آنها ارسال شده میرساند، امکان واریز وجه خودرو و ثبت نام مطابق شرایط ذیل فراهم شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ سال پیش شغل اصلی مردم دربند خرید و فروش برده بود!
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار | کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!
  • جزئیات مست عشق؛ مولانا و شمس در پرده سینما
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار/ کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!
  • «مست عشق»، «سال گربه» را جاگذاشت/ عبور «آسمان غرب» از «آپاراتچی»
  • پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!
  • آغاز فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا+جدول
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • نقد فیلم مست عشق + خلاصه، بازیگران و مدت زمان