Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئله برندسازی در نظام توزیع سوخت بنزین و CNG دوباره جان گرفته و وزارت نفت به دنبال این است که در مدت زمان حدود یک سال و نیم باقی مانده از عمر دولت، این مسئله را با جدیت بیشتری پیگیری کند. ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶ اقتصادی نفت و انرژی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در هفته اخیر، یک انتصاب جالب در مجموعه وزارت نفت رقم خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر وکیل‌زاده، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با صدور حکمی، حمید قاسمی ده چشمه را به عنوان مجری طرح شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران منصوب کرد.

صدور این حکم از چند وجه قابل تأمل است. یکی آنکه موضوع شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع یا همان برندینگ، چند سال پیش در مجموعه دولت مطرح شد و پس از انتقاداتی که نسبت به این طرح مطرح شده بود، به نظر می‌رسید با وجود طی مراحل ثبت برند از سوی شرکت‌های مختلف بخش خصوصی و خصولتی، اجرای آن به حالت تعلیق درآمده است. اولین نکته در صدور این حکم، این است که مسئله برندسازی در نظام توزیع سوخت بنزین و CNG دوباره جان گرفته و وزارت نفت به دنبال این است که در مدت زمان حدود یک سال و نیم باقی مانده از عمر دولت، این مسئله را با جدیت بیشتری پیگیری کند.

در بند نخست مسئولیت‌های مجری این طرح آمده: "ایجاد ساختار مدیریت طرح با استفاده از پرسنل توانمند"؛ این بند به صورت واضح نشان می دهد که قرار است یک مدیریت طرح جدید در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایجاد شود.

تشکیل یک مدیریت طرح جدید در مجموعه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به معنای صدور احکام جدید و شاید حتی تخصیص یک ساختمان جدید به این امر باشد و این مسئله برخلاف هدف اصلی کوچک‌سازی بخش دولتی با واگذاری هر چه بیشتر تصدی گری دولت در امر توزیع سوخت است که در تعریف بحث برندینگ و برندسازی در نظام توزیع سوخت، از ابتدا بیان شده بود.

در یکی دیگر از بندهای این حکم انتصاب آمده: "ایجاد بستر لازم در راستای ارتقای سطح ایمنی، استاندارد و آموزش و بهره گیری از تجهیزات و سیستم های روزآمد در جایگاه های تحت پوشش"؛ این بند از این حکم نشان می دهد که بحث هوشمندسازی جایگاههای CNG که در خصوص آن، مصوبه اسفند ماه سال 97 هیئت وزیران ابلاغ شده بود و در طی یک‌سال گذشته در بخش اجرا توفیقی نیافته بود، حالا قرار است در بخش مدیریت طرح برند پیگیری شود. این موضوع از این جهت قابل تأمل است که مدیریت طرح CNG در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در حال کار بر روی موضوع هوشمندسازی جایگاه‌های CNG است و اگر مدیریت طرح برند بخواهد در این زمینه ورود کند، موازی کاری اتفاق خواهد افتاد.

این ابهام، زمانی پیچیده‌تر می شود که به این نکته توجه کنیم که اخیرا شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی فراخوانی صادر کرده و در آن، در روند هوشمندسازی جایگاه‌های CNG، ظرفیت شرکت‌های برند در حوزه CNG که مجوز برند را چند سال است اخذ نموده اند و قرار بود از ظرفیت آنها برای هوشمندسازی جایگاه‌های CNG استفاده شود، نادیده گرفته شده است.

این فراخوان، به منظور حضور بانک‌ها و شرکت‌های PSP برای اجرای طرح هوشمندسازی جایگاه‌های CNG منتشر شده، در حالی که موضوع هوشمندسازی جایگاه های CNG دارای دو بخش اصلی "پرداخت الکترونیک" و "ارتقای سطح ایمنی جایگاه‌ها" بوده که بانک‌ها و شرکت‌های PSP در بخش پرداخت الکترونیک می توانند نقش آفرینی کنند، اما ارتقای سطح ایمنی جایگاه‌ها با حضور بانک‌ها و شرکت‌های PSP محقق نمی شود؛ از اینرو می توان فراخوان اخیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی را با محوریت حضور بانک‌ها و شرکت‌های PSP به منظور هوشمندسازی جایگاه‌های CNG، یک فراخوان ناکارآمد، ناقص و نیازمند اصلاح دانست.

بازی شرکت ملی پخش با بخش خصوصی / ادامه ابهام در روند هوشمندسازی جایگاه‌های CNG

انتهای پیام/

R32317/P/S7,80/CT1 واژه های کاربردی مرتبط فرآورده های نفتی شرکت پالایش و پخش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرآورده های نفتی شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی شرکت پالایش و پخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۵۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند صدور درخواست کارت سوخت تغییر می کند | سامانه جدید روزهای آینده معرفی می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی سیدهاشمی در پاسخ به پرسشی در مورد اینترنتی شدن درخواست صدور کارت سوخت، گفت:‌ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند و این یعنی چه مالکان خودروهای نوشماره و چه خودروهای دیگری که نیازمند کارت سوخت المثنی باشند، باید کارت سوخت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا خاطرنشان کرد: برای امنیت درخواست صدور کارت سوخت، تا زمانی که این اقدام در دفاتر پلیس +۱۰ انجام می‌شود مشکلی وجود ندارد، چراکه از اطلاعات کاربر کاملا محافظت می‌شود.

نحوه درخواست صدور کارت سوخت از اردیبهشت تغییر می کند

وی با بیان اینکه همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نخستین خدمت بین دستگاهی است، گفت: جلساتی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم انجام شده و بررسی های لازم انجام شده است و به جمع بندی خوبی رسیدیم و در نهایت در چند روز آینده این سامانه آماده و معرفی می‌شود که درپی آن روند صدور کارت سوخت نیز تسریع می‌شود.

هاشمی ادامه داد: این سامانه تولید شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و فراجا صرفا اطلاعات را با آنها تبادل می‌کند؛ یعنی هنگامی که فرد متقاضی در این سامانه درخواست خود برای صدور کارت سوخت را ثبت می‌کند اطلاعاتش اخذ شده و برای پلیس ارسال می‌شود و پلیس این اطلاعات را بررسی و صحت سنجی کرده و پس از آن تایید یا عدم تایید را به این سامانه اعلام می‌کند.

کد خبر 848644 برچسب‌ها سوخت - بنزین (کارت سوخت هوشمند) سوخت - بنزین (سهمیه‌ بندی) خبر مهم فراجا

دیگر خبرها

  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • پلیس: در روز‌های آینده سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روز‌های آینده
  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می‌شود
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • روند صدور درخواست کارت سوخت تغییر می کند | سامانه جدید روزهای آینده معرفی می‌شود
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده معرفی می‌شود
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده/ تسریع در صدور کارت‌های سوخت