Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - آسیب‌پذیری یکی از پلاگین‌های وردپرس موجب شده تا هکرها از آن برای نفوذ به وب‌سایت‌ها استفاده کنند.
کارشناسان امنیتی می‌گویند یک پلاگین به راحتی را در پلتفورم وردپرس یافته‌اند که از طریق آن می‌توان سایت‌های مختلفی را تسخیر کرد.

به گزارش ایتنا از فارس، پلاگین یادشده دبلیو پی دیتابیس ریست نام دارد و برای بازتنظیم پایگاه‌های داده به کار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طریق این پلاگین می‌توان پایگاه‌های داده را به طور کامل یا نسبی بازتنظیم کرد؛ بدون آنکه نیازی به بازنصب کامل وردپرس باشد.

پلاگین یادشده در بیش از 80 هزار وب سایت مورد استفاده قرار گرفته و لذا امکان حمله هکری به همه آنها وجود دارد. اولین بار شرکت امنیتی وردفنس از آسیب پذیری این پلاگین مطلع شد. این شرکت هشدار داد که آسیب پذیری یادشده برای بازتنظیم کامل یا جزئی وب سایت‌ها قابل استفاده است.

هکرها از این طریق می‌توانند به پست‌ها، صفحات، نظرات، کاربران، محتوای ارسالی و غیره در عرض چند ثانیه دسترسی یابند. وردپرس هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: پلاگین وردپرس امنیت سایبری هکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۵۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم مسئولیت پذیری تیپاکس

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آنچه که ما این روزها از عملکرد پست می شنویم عملکرد مثبت و سرعت عمل در ارسال محموله های پستی از سوی شرکت پست است اما گاهی برخی از شرکتهای پستی با بی مسئولیتی موجب نارضایتی مشتریان را فراهم می کنند شهروند خبرنگاری در پیامی درباره این موضوع صحبت کرده اند.

متن پیام شهروند خبرنگار ما

بعد از ۸ روز تاخیر کالا تازه میرسه به شهر، میدن به پستچی ،پستچی زنگ میزنه به گوشی وشی خاموشه، بدون مراجعه به آدرس ظرف دو ساعت کالا برگشت داده میشه به مبدا، و جالبه که درحالی که کالا برگشت داده شده به مبدا ساعت ۹ شب که ساعت کاری نیست اس ام اس میاد که شما کالا را تحویل گرفتید درحالی که نه مشخصه که کدوم پستچی به چه آدرسی کالا رو برده ، پشتیبانی هم برای اینکه از سر خودش باز کنه عصر روز جمعه یه تماس ۵ ثانیه ای روی گوشی انداخته و حتی فرصت جواب دادن ندادن که بعدا بگن شما خودت جواب ندادی ، توز سامانه اینماه شکایت ثبت میکنیم از عدم ارسال کالا حتی جواب نمیدن ، اینهمه شاکی هم هست اما هیچ شبکه خبری حاضر نیست خبری پوشش بده

دیگر خبرها

  • نحوه ساخت آسان یک قفل با میلگرد (فیلم)
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • یک شام خوشمزه و آسان برای علاقه‌مندان به بادمجان
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین
  • عدم مسئولیت پذیری تیپاکس
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • سرمربی تایلند: ایران مثل قبل، رقبا را آسان نمی‌برد