Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@08:40:40 GMT

آغاز بارش‌های سراسری از امروز +نقشه

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۵۴۶۳

آغاز بارش‌های سراسری از امروز +نقشه

خبرگزاری تسنیم: کارشناسان سازمان هواشناسی امروز شنبه ۹۸/۱۰/۲۸ با در نظر گرفتن اطلاعات موجود نقشه‌های ماهواره‌ای شرایط جوی کشور را برای ۲۴ ساعت آینده این‌گونه پیش‌بینی کرده‌اند: بیشتر نقاط کشور تحت تاثیر سامانه بارشی فعال در ایران قرار می‌گیرد و مناطق مرتفع سفیدپوش خواهد شد.

گرمترین و سردترین نقطه ایران: اطلاعات ارسال شده از ایستگاه‌های هواشناسی در شهر‌های مختلف به سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز ۲۸ دی‌ماه ۹۸ جزیره ابوموسی با ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین نقطه و شهرستان ارومیه با ۴ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین نقطه کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت جوی استان‌ها: اطلاعات ماهواره‌ای از شرایط جوی کشور نشان می‌دهد امروز ۹۸/۱۰/۲۸ بیشتر نقاط کشورمان آسمانی ابری همراه با بارش برف و باران را تجربه می‌کنند؛ به این ترتیب شرایط جوی استان‌ها در ۲۴ ساعت آینده این گونه است:

آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، زنجان، البرز، تهران، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد آسمانی ابری همراه با بارش برف و باران که در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش به صورت برف قابل توجه پیش‌بینی شده است. ایلام، قم، سمنان، خراسان رضوی، کرمان، سیستان و بلوچستان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، اصفهان، یزد و فارس آسمان نیمه‌ابری همراه با براش پراکنده برف و باران متناسب با ارتفاع منطقه است که رفته‌رفته به حجم بارش‌ها افزوده می‌شود. خراسان جنوبی امروز آسمانی کمی‌تا قسمتی ابری همراه با روند افزایشی دما است. هرمزگان، بوشهر، کیش و قشم باد و گردوغبار که باعث مواج شدن دریا می‌شود.

وضعیت جوی پایتخت: کارشناسان سازمان هواشناسی آسمان پایتخت را امروز شنبه ۲۸ دی‌ماه ۹۸ نیمه‌ابری و غبارآلود پیش‌بینی کرده‌اند، اما از اواخر ساعات فردا روند افزایشی ابر‌ها و همچنین بارش برف در ارتفاعات استان آغاز می‌شود، این درحالی است که تهرانی‌ها با توجه به شرایط جوی امروز در گرمترین ساعت ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و در خنک‌ترین ساعت هم ۳ درجه سانتی‌گراد زیر صفر را تجربه می‌کنند.

وضعیت راه‌ها: کارشناسان اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با درنظر گرفتن اطلاعات امروز ۲۸ دی‌ماه سازمان هواشناسی و گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های مستقر در سراسر مسیر‌های مواصلاتی کشور اعلام کرده‌اند: اگرچه در برخی نقاط کوهستانی شاهد بارش شدید برف و باران بوده‌ایم، با تلاش مأموران اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیشتر محور‌های مواصلاتی اصلی کشور امروز باز است و تردد در آن‌ها ادامه دارد و در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان نیز به‌دلیل سیل اخیر برخی محور‌ها همچنان درگیر پیامد‌های جاری شدن سیل هستند و تردد در آن‌ها غیرممکن است. کارشناسان این سازمان توصیه می‌کنند رانندگان بهتر است قبل از حرکت با استفاده از اطلاعات سامانه ترافیک جاده‌ای www.۱۴۱.ir یا تلفن گویای ۱۴۱ زمان و مسیر سفر خود را مدیریت کنند.

محور ــ هراز: در کل مسیر آسمان ابری که در برخی نقاط بارش پراکنده خواهیم داشت.

• محور فیروزکوه: از سوادکوه هوا ابری همراه با بارش باران و برف پراکنده است.

•محور کرج ــ چالوس: از مرزن آباد آسمان ابری همراه با بارش برف گزارش شده است.

•محور تهران ــ قزوین: در کل مسیر آسمان صاف و بدون پدیده خاص جوی گزارش شده است.

•محور قزوین ــ رشت: در کل مسیر آسمان صاف و بدون پدیده خاص جوی گزارش شده است.

• محور قزوین ــ زنجان ــ تبریز: در کل مسیر آسمان ابری که از زنجان به بعد بارش پراکنده برف در نقاط مرتفع گزارش شده است.

• محور سمنان ــ دامغان: در کل مسیر آسمان صاف و بدون پدیده خاص جوی گزارش شده است.

• محور بجنورد ــ اسفراین: آسمان نیمه‌ابری همراه با بارش‌های پراکنده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: هواشناسی بارش سراسری سامانه بارشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۵۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری طی ۵ روز آتی

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری پیش بینی می شود.

به گزارش ایسنا، براساس بررسی نقشه‌های پیش یابی و تحلیل الگوهای همدیدی وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

همچنین برای امروز و فردا در ارتفاعات شرقی استان در بعضی ساعتها افزایش ابر و افزایش باد، گاهی رگبار پراکنده باران با احتمال رعدوبرق دور از انتظار نیست.

شایان ذکر است از روز یکشنبه روند تدریجی افزایش دما در سطح استان مورد انتظار می‌باشد.

آسمان تهران فردا شنبه (۸ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد و در روز یک شنبه (۹ اردیبهشت ماه) صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی فردا و پس فردا ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای ۲ و ۴ درجه سانتیگراد سردترین ایستگاه استان تهران و ورامین و پیشوا با بیشینه دمای  ۲۸ و ۲۹ درجه سانتیگراد گرمترین ایستگاه استان تهران خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • پیش بینی کاهش دما در خراسان رضوی/آسمان ابری خواهد بود
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز جمعه ۷ اردیبهشت
  • پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد
  • آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری طی ۵ روز آتی