Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@01:18:24 GMT

منطق نمایش عشق‌های کودکانه در «از سرنوشت» چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۵۵۲۷

منطق نمایش عشق‌های کودکانه در «از سرنوشت» چیست؟

اکبر تحویلیان تهیه‌کننده سریال «از سرنوشت» که فصل اول آن به کارگردانی محمدرضا خردمندان از شبکه دو سیما پخش شد و از امشب فصل دوم آن به کارگردانی علیرضا بزرافشان روی آنتن می‌رود، درباره بازخوردهای این سریال به خبرنگار مهر بیان کرد: بازخوردهایی دریافت کرده‌ایم که سریال مورد استقبال قرار گرفته و حتی تغییراتی در آمار بینندگان شبکه دو بوجود آورده است امیدواریم فصل جدید سریال هم همین گونه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره شباهت‌های قصه این سریال با «بچه مهندس» و قصه‌ها و معضلاتی که بچه‌های پرورشگاهی در «از سرنوشت» درگیر آن هستند، اظهار کرد: قصه این سریال فضایی متفاوت دارد و شبیه «بچه مهندس» نیست، رویکرد سریال هم اهمیت به کار و تلاش است و این دغدغه که خواستن توانستن است.

قصه «از سرنوشت» پیش از «بچه مهندس» نوشته شده بود

تحویلیان اضافه کرد: البته هم نگارش و هم زمان تصویب قصه این سریال به قبل از سریال «بچه مهندس» تعلق دارد اما در این مدت بیشتر وقت ما به نگارش سریال گذشت چون ذهنیت ما این بود که ابتدا ۵۰ قسمت سریال به صورت کامل نوشته شود و بعد به تولید برسد. از طرفی سریال بچه مهندس هم برای شبکه پنج نوشته شده بود و در تغییراتی به شبکه دو سپرده شد. با این حال ممکن است سریال «از سرنوشت» با «بچه مهندس» شباهت‌های موضوعی داشته باشد اما این سریال زاویه دید دیگری به ماجراها دارد.

این تهیه‌کننده در بخش دیگری از این گفتگو درباره انتقادات مطرح شده نسبت به کیفیت نمایش علاقه‌مندی و ارتباط میان دختر و پسرهای کودک و نوجوان، در این سریال توضیح داد: همه ما دوره کودکی را گذرانده‌ایم و می‌دانیم که این علاقه‌ها کودکانه است. البته موضوع سریال این نیست و پرداختن به این موضوعات مثل نمک و فلفل غذاست.

وی درباره دیالوگ‌های یکی از این بچه‌های پرورشگاهی خطاب به دختر موردعلاقه‌اش عنوان کرد: بیان برخی از این دیالوگ‌ها همان آرزوهای بچگانه است، یک بچه پرورشگاهی تمام کسانیکه به آن‌ها تعلق خاطر پیدا می‌کند همان آدم‌هایی هستند که در اطرافش حضور دارن و برای یکی از پسربچه‌های این پرروشگاه هم این علاقه در همین حد است؛ صحبت‌هایی که او از نغمه می‌کند عجیب نیست، او یک نفر را هم قد خودش دانسته است.

تحویلیان درباره اینکه چقدر فکر می‌کند با نمایش این مناسبات میان کودکان چنین تفکری در جامعه ترویج پیدا کند، اظهار کرد: مناسباتی که در این سریال به تصویر درآمد به‌تعبیری توی ذوق نمی‌زد، به هر حال باید هرکسی را با دنیای خودش مقایسه کنید نه با دنیای خودتان.

این بچه‌ها «عشق» را نمی‌فهمند

وی اضافه کرد: این بچه‌ها اگر درباره دخترها حرف می‌زنند دارند بلندبلند فکر می‌کنند و اصلا عشق را نمی‌فهمند مثل دانشجویان سال اول دانشگاه که حتی ممکن است عاشق استادشان هم بشوند اما هنوز در ۱۸ سالگی هستند و این دوران برایشان سپری می‌شود.

تهیه‌کننده «از سرنوشت» تأکید کرد: این جنس از دوست داشتن که در سریال می‌بینم از جنس همان علاقه‌مندی‌های سنین کودکی است مثل خیلی از بچه‌هایی که حرف‌های گنده گنده بیان می‌کنند.

تحویلیان در پاسخ به این سوال که آیا ترویج این نگاه به روابط کودکان را در جامعه آسیب‌زا نمی‌دانید هم اظهار کرد: ترویج این نگاه برای جامعه ضرری ندارد، چون این بچه‌ها به تدریج این مراحل را طی می‌کنند. مراحلی که همه ما طی کرده‌ایم. تفسیر و تعبیرش هم به روان خود آدم‌ها برمی‌گردد. از طرفی زمانی که سریال نوشته می‌شد، نویسندگان تحقیق کردند و با جامعه شناس و روانشناس در ارتباط بودند تا آنچه به تصویر در می‌آید آسیب‌زا نباشد.

کد خبر 4827497 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: سریال ایرانی شبکه دو سیما اکبر تحویلیان تئاتر ایران قاسم سلیمانی جشنواره فیلم عمار سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر کنسرت موسیقی موسیقی ایرانی فیلم سینمایی سریال ایرانی سینمای مستند جایزه سینمایی تالار وحدت موسیقی کلاسیک کارگردان سینما سازمان صداوسیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۵۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیسی‌ها علیه مهندس استقلال

آفتاب‌‌نیوز :

شاید بتوان او را آماده‌ترین بازیکن این روز‌های آبی پوشان برای حفظ جایگاه بالای جدول دانست که مقابل شمس‌آذر هم دوباره درخشید؛ بازیکنی که خیال جواد نکونام را در جناح چپ خط دفاعی استقلال راحت کرده و توانسته بازی به بازی عملکرد بهتری ارائه کند و در دفاع و حمله حضور پررنگی داشته باشد.

سید ابوالفضل جلالی با سماجت زیاد اجازه نفوذ‌های کمی از سمت خود را می‌دهد و کار را برای وینگر‌های حریف سخت می‌کند و مهم‌تر از آن، ارسال‌های وحشتناک او تیمش را به گل می‌رساند که برابر شمس‌آذر هم این کار را انجام داد و دو پاس گل دیدنی برای مرادمند و مهرداد محمدی داشت تا در صدر جدول برترین پاسور‌ها قرار بگیرد و تیمش هم سه امتیاز مهم کسب کند.

سید ابوالفضل جلالی غیر از عدم حضور در یک مسابقه این فصل، در ۲۳ بازی دیگر لیگ برتر برای استقلال به میدان رفته که ثبت دو پاس گل برای او مقابل شمس‌آذر کاری کرد تا بتواند با آمار جالب توجه ۹ پاس گل به صدر جدول برترین پاسور‌ها قرار بگیرد و در کنار ریکاردو آلوز قرار بگیرد و مهندس تیمش در این فصل شود.

اما جلالی هفته آینده رقابت جذابی مقابل تراکتور و بازیکنانی که مقابل او قرار می‌گیرند خواهد داشت؛ مهره‌هایی مثل سیامک نعمتی، مهدی شیری و ... در تیم مقابل که در مسیر او در جناح چپ زمینِ استقلال هستند و نمی‌خواهند اجازه نفوذ به این بازیکن را بدهند.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • من خلبان نیستم رسکیومن ارتشم! از سرهنگ بازنشسته هوانیروز  ارتش تا عمو کاووس «نون خ»
  • «پدر قهوه»، سریال جدید مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی
  • پرسپولیسی‌ها علیه مهندس استقلال
  • بعد از «اسکار» مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی
  • علی مصفا: فیلیمو عمدا «نبودن» را تبلیغ نکرد و سرم منت گذاشت!
  •  دختر نوجوان قربانی بازی کودکانه خواهرزاده‌اش شد
  • (ویدئو) این سکانس جنگل آسفالت، کپی از آب درآمد!
  • ببینید | نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵»
  • نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵» + فیلم
  • 10 سریال گانگستری تماشایی که بر اساس داستان واقعی ساخته شدند(+عکس)