Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره رد صلاحیت بسیاری از داوطلبان جناح‌های سیاسی گفت: من نمی‌دانم تحلیل‌هایشان چیست. در این شرایطی که جامعه اینقدر دچار افسردگی و سرخوردگی شده است نباید این کار انجام می‌شد. حداقل این است که یک مصلحت اندیشی لازم بود که جامعه را بیش از این دچار شکاف نکنیم. البته عمده کسانی که رد صلاحیت شده‌اند اصلاح‌طلبان هستند و خیلی از اصلاح‌طلبان اساسا جرائت نکردند که بیایند و وارد صحنه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شیراز گفت: بنده این رویه را به نفع نظام و مجموعه مشارکت مردم نمی‌دانم. با این اتفاقاتی که ظرف یکی دو ماه اخیر افتاده نشان داده می‌‌شود که میزان مشارکت‌ مردم به شدت کاهش پیدا کرده درنتیجه ما باید به هر شکل دنبال راه‌هایی می‌گشتیم که مشارکت مردم را وسیع‌تر و فراگیرتر کنیم. یک واقعیت وجود دارد و آن این است که سلامت انتخاب با میزان مشارکت مردم رابطه دارد، یعنی هرچه میزان مشارکت کمتر باشد، در نتیجه انحراف بیشتر است.

نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که علت واکنش تند سخنگوی شورای نگهبان به توصیه‌های رئیس‌جمهور را چه می‌دانید؟ گفت: هر علتی هم که داشته باشد کشاندن چنین مسائلی به رسانه‌ها مجددا جامعه را بیشتر دچار سرخوردگی می‌کند.

وی تصریح کرد: آقای کدخدایی حقوق‌دان عاقلی است ولی نمی‌دانم چرا چنین حرفی زد. چراکه مصاحبه هم کرده بود که اکثر این‌هایی که رد شده‌اند به‌خاطر فساد مالی است. روز دوشنبه تقریبا ۱۲ نفر با هم رفتیم که اعتراض خود را به شورای نگهبان برسانیم همه ما یا  به دلیل عدم التزام به اسلام یا به دلیل عدم التزام به نظام رد صلاحیت شدیم. نمی‌دانم کجای این موارد مباحث مالی است.

اکبری خاطرنشان کرد: عدم التزام‌ها آنقدر موضوعات وسیعی است که تا مصداق آن مشخص نباشد، فرد حتی نمی‌تواند پاسخگو هم باشد. بنده به استناد بند دو که به عدم التزام به نظام مقدس جمهوری اسلامی اختصاص دارد، رد صلاحیت شده‌ام. اما نمی‌دانم کجا؟

وی ادامه داد: به قول آقای مطهری آیا ما در تظاهرات ضدانقلاب شرکت کرده‌ایم؟ اسلحه به دست گرفته‌ایم؟ چه بوده است؟ این‌ها به راحتی قابل اثبات نیست. اگر فقط به گزارشات محلی استناد کرده باشند، لازم بود خود شخص هم می‌آمد تا درباره صحت و سقم آن صحبت کند. به هر حال مجموعه این اقداماتی که اتفاق افتاد را به نفع نظام نمی‌دانم.

نماینده مردم شیراز در پاسخ به این سوال که پاسخ کدخدایی به رئیس‌جمهور و پس از آن واکنش رحمانی‌فضلی به اظهارات کدخدایی دارای چه معنایی است؟ گفت:‌ در هر صورت نتیجه مهم است اما نتیجه آن را به عنوان کسی که در صحنه هستم خوب تلقی نمی‌کنم و این‌ها بیشتر در حال تبدیل شدن به یک چالش و واگرایی است که جامعه به حد کافی دچار این معضل و مشکل است و اگر ما همواره بر آن دامن بزنیم و شدت آن را بیشتر کنیم، سرخوردگی‌ها بیشتر می‌شود.

نماینده مجلس دهم عنوان کرد: سالانه بیش از ۱۵۰ هزار نیروی تحصیل کرده از مملکت می‌رود. یک بخشی از آن به دلیل نداشتن کار است و بخشی از آن به دلیل مسائل اجتماعی و رویدادها و رفتارهایی که وجود دارد و بخشی دیگر نیز به‌خاطر محدودیت‌هایی که احساس می‌کنند با آن مواجه هستند. امیدوارم همه طرف‌ها با هم صحبت کنند و نقاط مشترک را برجسته کننده تا مردم هم تعیین تکلیف شوند. بیشتر از آنکه نگران نتیجه انتخابات باشم، نگران حضور مردم هستم. الان شور و شوقی برای انتخابات نیست.

اکبری در پاسخ به این سوال که آیا شورای نگهبان نمی‌داند که نگاهش به تایید صلاحیت‌ها در مشارکت مردم موثر است؟ گفت: نمی‌دانم توجه دارند یا ندارند. ما که دسترسی به آن‌ها نداریم. بنده یکی دو بار هم تلاش کردم که بروم و حضوری صحبت کنم تا علت‌یابی کنم موفق نشدم. فعلا با این واقعیت روبرو هستیم اما امیدواریم که توجه بیشتری بیشتری شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شورای نگهبان کدخدایی علی اکبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۶۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، زهره الهیان، نماینده مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه رویداد روایت دختران ایران که رویدادی برای روایتگری پیشرفت ایران و دختران ایران است؛ اظهار کرد: کسی که در مسیر خدا حاضر بوده و عمل کند؛ خداوند اجرش را می‌دهد و اگر در این راه بمیرد هم شهید محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌های پیامبر اکرم در ارتقای جایگاه زن در جامعه گفت: اسامی نیکویی همچون ریحانه یا حُسنه از سوی رسول اکرم استفاده شد؛ پیامبر در زمانی که دختران در جامعه زنده به گور می‌شدند دختر خود را ام ابی‌ها نام نهاد.. این رویکرد پیامبر در زمان جاهلیت بود که اگر دختر خوب تربیت شود سپر پدر در برابر آتش خواهد بود.

امروز هم در جاهلیت مدرن قرار داریم

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز هم در جاهلیت مدرن قرار داریم متاسفانه ما کم کار کردیم و وضع اسف‌بار دختران در غرب را به خوبی نشان ندادیم. نماینده کنگره آمریکا او به این موضوع اشاره می‌کند که در آمریکا یک میلیون زن گرفتار مافیا‌های متعدد موجود در آن کشور هستند.

وی با بیان اینکه ما باید روایتگر حضرت زینب باشیم که تاریخ را تکان داد؛ ابراز کرد: حضرت زینب نه به خاطر دفاع از برادرش که برای دفاع از ولی زمان بود که عمل کرد. در این شرایط ما هم باید در دفاع از ولی از اسلام و انقلاب دفاع کنیم؛ در شرایطی که آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما در نظر گرفته است.

الهیان با بیان اینکه یکی از موضوعات کلیدی و مهم در رسانه‌ها وضعیت دختران است؛ تشریح کرد: عدم موفقیت دشمنان به معنای کم گذاشتن آنان نبود؛ آنان همه تلاش خود را کردند و حتی مطمئن بودند که کار نظام را تمام می‌کنند و در این مسیر همه دختران ما را هم می‌خواهند بی حیا و بی عفت کنند. 

روشنگری اتحادیه انجمن‌های اسلامی در مدارس اقدامی مردمی است 
 
وی با بیان اینکه ترویج عفاف و حجاب صرفاً دولتی و حاکمیتی نیست؛ اضافه کرد: تحقق عفاف و حجاب و ناکامی تلاش دشمن در بی عفتی جوانان به دست نمی‌آید مگر اینکه مردم به صحنه بیایند. اقدام اتحادیه انجمن‌های اسلامی در روشنگری در مدارس هم اقدامی مردمی است و نمونه‌ای از یک اقدام مجاهدانه مردمی برای عفاف و حجاب است.

نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نوجوانان ما بی دفاع هستند فضای مجازی امروز قتلگاه نوجوانان ماست. اگر ما جدیت نداشته باشیم و نیرو‌های مردمی به کمک نیایند معلوم نیست که جبهه رسانه غرب چه بلایی بر دختر ایرانی می‌آورد.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از این وضعیت ناشی از ناکارآمدی دستگاه تعلیم و تربیت است؛ توضیح داد: اگر دکتر صحرایی اینجا بودند حتماً من به موضوعات دیگری هم در خصوص ناکارآمدی نظام تعلیم و تربیت اشاره می‌کردم؛ اما طبیعی است که بخشی از وضعیت فعلی در ناکارآمدی و عمل نکردن به وظیفه‌ها در وزارت آموزش و پرورش بوده است. همه ما باید وضوح عفاف و حجاب را جدی‌تر بگیریم.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دشمن می‌خواهد هویت ملی و غرور ملی ما را از بین ببرد. چه شده است که بخشی از فارغ التحصیلان ما در مدارس و دانشگاه‌ها بویی از هویت خود نبردند. این بحران هویت از کجا نشات می‌گیرد؟

الهیان با اشاره به اینکه فضای مجازی در حال قربانی کردن دختران است؛ خاطرنشان کرد: کاری که اتحادیه انجمن‌های اسلامی در حال انجام آن است ارتباط رودررو و حقیقی با دختران ماست؛ این ظرفیتی است که دشمنان آن را ندارند. در بیانیه گام دوم انقلاب هم که خطاب به جوانان انجام شده است در بند آخرش خطاب به جوانان این مسئله را رهبری بیان کردند که معنویت با عاطفه و مهر ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است