Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@20:17:17 GMT

سنایی: اروپا تکلیف خود را در برجام مشخص کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۶۵۱۰

سنایی: اروپا تکلیف خود را در برجام مشخص کرد

خبرگزاری مهر: اردشیر سنایی کارشناس مسائل بین‌المل درباره تهدید اروپایی‌ها به فعال کردن مکانیسم ماشه، اظهار داشت: ایران بعد از یک سال صبر استراتژیک بعد از آنکه آمریکا از برجام خارج شد و اروپا نیز به تعهدات خود عمل نکرد، شروع به برداشتن گام‌هایی برای کاستن از تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای کرد.

وی ادامه داد: تلاش ایران در این راستا بود که اولاً اروپایی‌ها را وادار کند به تعهدات خود عمل کنند، منافع اقتصادی ایران از برجام حاصل شود، مبادلات مالی به حالت عادی بازگشته و فروش نفت کشورمان مجدداً برقرار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: دومین هدف ایران از برداشتن گام‌ها این بود که بتواند اروپا را مجبور کند برای حفظ برجام، آمریکا را تحت فشار قرار دهند تا شرایط به حالت پیش از خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای بازگردد و شرایط اجرای تعهدات از سوی طرفین برقرار شود.

وی عنوان کرد: به نظر بنده اروپایی‌ها بعد از آنکه نتوانستند ایالات متحده را مجبور به اجرای تعهدات خود کنند، میان ایران و آمریکا در حال انتخاب واشنگتن هستند و اصطلاحاً تکلیف خود را مشخص کرده‌‎اند.

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به خوشبینانه بودن توقعات از اروپا تاکید کرد: اروپا توان مقابله با آمریکا را نداشته و باید گفت در این مقطع، اروپایی‌ها دیگر چاره‌ای نداشتند.

استاد روابط بین‌الملل ادامه داد: دکترین هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران همیشه بر این اصول استوار بوده که به سمت سلاح هسته‌ای نرفته و از فعالیت‌های صلح آمیز تحت نظارت آژانس استفاده کند. همچنین ایران همیشه به دنبال اعتماد سازی بوده تا شائبه‌های پیرامون صنعت هسته‌ای خود را برطرف کند.

سنایی درباره واکنش احتمالی ایران در صورت ارسال پرونده ایران به شورای امنیت اظهار داشت: به نظر بنده برجام از زمانی که آمریکا از آن خارج شد، تقریباً از بین رفت. درست است که توافق هسته‌ای میان ایران و ۶ کشور بود؛ ولی عملاً موضوع اختلاف تهران و واشنگتن بود و با توافق این دو کشور، برجام حاصل شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: سنایی اروپا برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۶۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل بانک شهر تکلیف درویش را مشخص کرد

با اعلام مدیرعامل بانک شهر، مدیران این بانک می توانند مدیرعامل باشگاه پرسپولیس را انتخاب کنند.

به گزارش مشرق، مهدی احمدی مدیرعامل عامل بانک شهر پس از عقد قرارداد امروز کنسرسیوم بانکی برای تحویل باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: ۳ عضو هیأت مدیره و مدیرعامل را طبق توافق صورت گرفته ما اعلام می‌کنیم.

او افزود: تا پایان فصل که پنج هفته باقی مانده است درویش را تغییر نمی‌دهیم.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • وزارت راه تکلیف جاده‌های ترانزیتی اردبیل را مشخص کند
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • ببینید | ️جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد‌
  • فیلم کامل ادعای کریمی‌قدوسی درباره کلاهک هسته‌ای | اروپایی‌ها دست و پاشون را جمع کنند!
  • مدیرعامل بانک شهر تکلیف درویش را مشخص کرد
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم