Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی با بیان اینکه برای بازخوانی جعبه سیاه بوئینگ 737 در کشور نیازمند دریافت نرم‌افزارهای مربوط به جعبه‌سیاه بودیم، گفت: در این‌باره با سازنده جعبه سیاه مکاتبه کردیم و پاسخ گرفتیم.

حسن رضایی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت بررسی سانحه بویینگ 737 اوکراینی اظهار داشت: روند بررسی‌ها ادامه دارد اما آخرین کاری که انجام شده آن است که از کارخانه سازنده جعبه سیاه درخواست کرده‌ایم که به ما اعلام کنند برای بازخوانی جعبه سیاه، چه نرم‌افزاری لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بوئینگ 737 سانحه دیده هواپیمای جدیدی است و بازخوانی جعبه سیاه آن تجهیزات خاص می‌طلبد، افزود: پس از پاسخ کارخانه سازنده، فهرست این نرم‌افزارها را به مسئولان مربوطه ارائه دادیم تا اگر می‌خواهند بازخوانی جعبه سیاه در داخل کشور انجام شود، این نرم‌افزارها را تهیه و  خریداری‌ کنند تا عملیات بازخوانی در کشور انجام شود.

رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی با بیان اینکه سازنده قطعه جعبه سیاه همکاری لازم را با ما داشت، افزود: فهرست یک سری تجهیزات و برنامه‌های لازم برای نصب کابل‌ها و دانلود و همچنین بازسازی،  ‌به مسئولان ارائه داده‌ایم تا خریداری شو‌د و همزمان در حال مذاکره با برخی متخصصان داخلی هستیم تا با این تمهیدات بازخوانی جعبه‌سیاه در کشور انجام شود.

رضایی‌فر با بیان اینکه تیم بررسی سانحه بوئینگ 737 اوکراینی با مدیریت سازمان هواپیمایی کشوری در حال انجام ادامه روند بررسی سانحه است، گفت: نمایندگان کشورهای اوکراین و کانادا هم در جلسات تیم بررسی سانحه در کنار ما حضور دارند‌.

بنابراین گزارش، رئیس کمیسیون بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی پیش از این نیز در پاسخ به این سوال که نماینده معرفی شده از سوی آمریکا وارد بررسی سانحه در ایران می‌شود، گفته بود: «نفر پاسخگوی» آمریکایی قرار نیست به ایران بیاید.

به گفته رضایی‌فر‌ جعبه سیاه شامل نوار مکالمات خلبان و نوار پارامترهای موتور (FDR&CVR ) هنوز باز نشده‌ است، تیم بررسی سانحه باید همه جوانب را مورد بررسی قرار دهد که قاعدتا این فرایند زمان‌بر خواهد بود و تکمیل گزارش سانحه احتمالا یک سال زمان‌ می برد.علت وقوع این سانحه باید ریشه‌یابی می‌شود تا اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه در دستور کار دستگاه‌های مختلف قرار گیرد.

‌رضایی‌فر گفته بود: کشورهای کانادا، آمریکا و اوکراین در سایت‌های مرتبط اعلام کرده‌اند که تا کنون بررسی سوانح در ایران مطابق با تمام استانداردها بوده‌ است؛ در هیچ یک از گزارش‌های سوانح قبلی سانسور نداشتیم، در بررسی سانحه بویینگ ۷۳۷ هم نمایندگان اوکراین، کانادا و بازپرسان ویژه حضور دارند و از تمام موضوعات مستندبرداری می‌کنند.    

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان هواپیمایی نرم افزار جعبه سیاه بازسازی بوئینگ 737 جعبه سیاه بوئینگ سانحه هواپیما رضایی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۷۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد

نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا قراردادی 13 میلیارد دلاری برای جایگزینی "هواپیمای روز قیامت" با یک شرکت آمریکایی بسته است.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، نیروی هوایی ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که قراردادی 13 میلیارد دلاری با شرکت "سیرا نوادا" برای ساخت یک هواپیمای جایگزین برای بوئینگ های " ای 4 بی" E-4B - معروف به هواپیمای روز قیامت منعقد کرده است.

ایالات متحده آمریکا پیشتر در دهه 1970 برای سناریوهای مختلف یک جنگ هسته ای یک هواپیمای خاص موسوم به "روز قیامت" به شرکت بوئینگ سفارش داده بود که هم اینک 4 فروند از این هواپیماها که به "ای 4 بی" معروف است در اختیار نیروی هوایی ایالات متحده است.

عکس آرشیوی از هواپیمای روز قیامت ای 4 بی/ رویترز

این هواپیماها برای شرایط اضطراری یک جنگ هسته ای و یا جنگ تمام عیار که زیر ساخت های حیاتی آمریکا مورد هدف قرار بگیرد، طراحی شده است که از آن به عنوان یک مرکز فرماندهی و کنترل هوایی استفاده می شود.

سخنگوی نیروی هوایی آمریکا روز جمعه در بیانیه ای گفت: پروژه مرکز عملیات هوابرد بقا (SAOC) قرار است جایگزین هواپیمای قدیمی (ای 4 بی) دهه 1970 شود که به پایان خدمت خود نزدیک می شود.

نیروی هوایی افزود: کار بر روی SAOC در کلرادو، نوادا و اوهایو انجام می شود و انتظار می رود در سال 2036 تکمیل شود.

رویترز در ماه دسامبر گزارش داد که نیروی هوایی ایالات متحده قرارداد با شرکت بوئینگ به منظور توسعه هواپیمای روز قیامت جدید موسوم به (BA.N) "نگهبان شب" را  لغو کرده است.

هواپیمای روز قیامت که معمولا برای انتقال وزیر دفاع ایالات متحده استفاده می شود، به عنوان یک پست فرماندهی متحرک طراحی شده است که قادر به مقاومت در برابر انفجارهای هسته ای و اثرات الکترومغناطیسی است و به رهبران ایالات متحده این امکان را می دهد تا در صورت بروز شرایط اضطراری ملی، با سوار شدن به این هواپیما ارتش را از این مکان هدایت و کنترل کنند. 

E-4B همچنین قادر به سوخت گیری در هوا است و دارای اتاق های کنفرانس و و تجهیزات ارتباطی پیشرفته است.

نیروی هوایی آمریکا در حال حاضر چهار فروند هواپیمای E-4B را با حداقل یک فروند در حالت آماده باش در همه زمان ها اداره می کند. 

این هواپیماها از ناوگان هواپیماهای جامبو جت بوئینگ 747-200 با تغییرات بسیار زیاد ساخته شده که با منسوخ شدن قطعات آن، نگهداری آنها به طور فزاینده ای دشوار و گران شده است.

انتظار می رود E-4B در اوایل دهه 2030 به پایان عمر مفید خود برسد.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ساخت هواپیمای "روز قیامت" در روسیه دستور رئیس جمهور روسیه برای ساخت دو فروند هواپیمای "روز رستاخیز" هواپیمای روز قیامت چیست؟

دیگر خبرها

  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • بازخوانی کارنامه 8 تیم برتر جام حذفی؛ 3 قهرمان در کنار 5 مدعی
  • آلمان ۸۰۰ پهپاد «وکتور» دیگر به اوکراین می‌دهد
  • «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود/ چالش‌هایی که گاهی از دست مهمان برنامه در می‌رود
  • نقش سازنده گلزن تراکتور در بازی با ذوب آهن!
  • بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • ببینید | ماجرای اذان عجیب در جعبه سیاه
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد