Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@06:25:38 GMT

یادمان استاد دهلوی با اجرای ارکسترملی ایران

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۷۹۴۶

یادمان استاد دهلوی با اجرای ارکسترملی ایران

تازه‌ترین اجرای ارکستر ملی ایران با عنوان «شب موسیقی ایرانی-آذری» در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، ارکستر ملی ایران، شامگاه پنجشنبه ۲۶ دی‌ماه تازه‌ترین کنسرت خود را تحت عنوان «شب موسیقی ایرانی-آذری» به رهبری مهمان آقاوردی پاشایف رهبر ارکستر ملی آذربایجان و خوانندگی فخری کاظیم نجات به روی صحنه برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این کنسرت قطعه «اوورتور» از اپرای کوراوغلی به آهنگسازی اوزیر حاجی بیلی برای حضار داخل سالن اجرا شد و پس از آن، فخری کاظیم نجات خواننده آذربایجانی با تشویق حضار به روی صحنه آمد و قطعات «سن سیز» به آهنگسازی اوزئیر حاجی بیلی و همچنین قطعه «ائولری وار خانه-خانه» به آهنگسازی فکرت امیراف را اجرا کرد.

در ادامه این کنسرت، صاحیب پاشازاده که به عنوان سولیست تار در این کنسرت حضور داشت، با تشویق هواداران به روی صحنه آمد و ارکستر ملی را در قطعات «ایلک محبت»، «مرغ سحر» همراهی کرد. همچنین قطعه «دو نغمه ترک» به یاد استاد ابوالحسن صبا با آهنگسازی استاد حسین دهلوی اجرا شد.

پس از اجرای این قطعه، فخری کاظیم نجات مجدداً به روی صحنه آمد و قطعات «سنه ده گالماز» به آهنگسازی توفیق قلی‌اف و همچنین قطعه «عسگرین نغمه سی» به آهنگسازی اوزیر حاجی بیلی زا اجرا کرد.

در ادامه این کنسرت و با شروع پارت دوم، قطعه «گیزلارین رقصی عایشنین رقصی» به آهنگسازی کارا کارایف اجرا شد و پس از آن، صاحیب پاشازاده مجدداً به روی صحنه آمد و ارکستر ملی را در اجرای قطعات «قرنفیل» به آهنگسازی واسیف آدی گوزل اف و قطعه «چارداش» به آهنگسازی ادوارد مونتی همراهی کرد.

قطعه «سرود گل» به آهنگسازی استاد حسین دهلوی دیگر قطعه‌ای بود که اجرا شد و پس از آن، قطعه «شوشتری برای ویولن و ارکستر» به آهنگسازی استاد حسین دهلوی اجرا شد که در این قطعه، مازیار ظهیرالدینی سولیست ویولن آن را برعهده داشت.

قطعه «آریای بالاش» نیز قطعه دیگری بود که با اجرای فخری کاظیم نجات به گوش مخاطبان رسید و در پایان این کنسرت، قطعه «راپسودی چهارگاه» به آهنگسازی «حسن ریاض‌اف» و با سولیست تار «صاحیب پاشازاده» برای حضار اجرا شد.

اجرای قطعه «ای ایران» با هم‌خوانی حضار داخل سالن، پایان‌بخش این کنسرت بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: موسیقی ایران دهلوی کنسرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۷۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان

مصطفی زینتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از طرح بهسازی معابر روستایی در ۱۰ روستای شهرستان دامغان خبر داد و ابراز کرد: طرح بهسازی معابر مناطق قهاب رستاق و دامنکوه امسال با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

وی گفت: سال گذشته طرح بهسازی در شش روستا با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال شامل آسفالت معابر و خیابان و جدول گذاری اجرا شده است.

رئیس بنیاد مسکن دامغان همچنین بین کرد: عملیات بهسازی در روستاهای حسن آباد و فرات در جنوب دامغان شامل ۱۱ هزار متر مربع آسفالت و جدول گذاری با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال به پایان رسید.

زینتی با بیان اینکه جلوگیری از جاری شدن روان آب‌ها و تسهیل در تردد و رفت و آمد از مهمترین اهداف اجرای طرح بهسازی در روستاها است، بیان کرد: بهسازی معابر روستایی در زمره مطالبات جدی مردم محسوب می‌شود.

کد خبر 6096801

دیگر خبرها

  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان
  • اجرای فیبر نوری در سطح شهرستان زابل
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند/ اجرا در تالار قشقایی
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد/ آغاز اجرا از ۲۵ اردیبهشت
  • کنسرت سامان احتشامی دو شب دیگر تمدید شد/ پنج شب اجرا در تالار رودکی
  • گریه ناگهانی آقای خواننده در هنگام اجرای آهنگ در کنسرت | فیلم
  • «شب نغمه‌های اذان ایرانی» روی صحنه می‌رود
  • آقای همایون شجریان، تو را به خدا بیایید و بگویید ما اشتباه کردیم!
  • شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود
  • یادمان دهمین سالروز کوچ قلندر موسیقی ایران در گرگان برگزار شد