Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس ارشد فیفا به تبعات انصراف از لیگ قهرمانان آسیا تاکید کرد.

طرفداری- موضوع متولیان فوتبال ما در قبال گرفتن حق میزبانی از فوتبال ایران توسط AFC، تقریباً مشخص شده است. انصراف از رقابت ها در صورت قطعی بودن از این محرومیت! حالا اما کارشناش ارشد فیفا در این خصوص توضیحاتی ارائه داده است.

به گزارش تسنیم، امیر صدیقی در خصوص محرومیت باشگاه‌های ایرانی از میزبانی از مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت:

این اتفاق برای ورزش کشور بسیار تلخ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنفدراسیون فوتبال آسیا مسیری غلط و خطرناک را می‌رود که این مسیر نه‌تنها فوتبال ایران، بلکه می‌تواند ورزش ایران و آسیا را دچار چالشی جدی کند. موضوع امنیت بسیار خاص و ویژه است و AFC، صلاحیت این را ندارد که تشخیص دهد کشوری امنیت دارد یا خیر.

« AFC بارها نشان داده که می‌خواهد ایران را وارد چالش‌های جدید کند.» وی ضمن بیان این جمله افزود:

سه سال پیش و زمانی که تنش میان ایران و عربستان رقم خورد، دیدیم که مواضع کنفدراسیون فوتبال آسیا چطور بود و آنها با حمایت‌های غلط خود، موضوعی را جا انداختند که در ورزش دنیا، کمتر شاهد آن بودیم. به جای اینکه ورزش را پُلی برای نزدیکی کشورها ببینند، در جهت سیاسی خود بهره‌برداری کردند و به این رویه ادامه می‌دهند. در مرحله‌ای متوجه موضوع شدیم که کار تمام‌شده به نظر می‌رسد.

کارشناس ارشد فیفا در مدیریت و حقوق ورزش با بیان اینکه اگر هیئت اجرایی AFC این تصمیم را تأیید کند، چالش بسیار بزرگی برای ورزش ایران آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد:

فوتبال برادر بزرگتر سایر رشته‌های ورزشی است و ممکن است سلب میزبانی گریبان گیر سایر ورزش‌ها شود. سال آینده میزبان مسابقات هندبال جوانان قهرمانی آسیا هستیم. باید راهکاری جدی برای این موضوع پیدا کرد. در این میان همدلی که روی این موضوع در باشگاه‌ها ایجاد شده است، پالس بسیار مثبتی خواهد داشت.

صدیقی با انتقاد از عوامل ایرانی حاضر در کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت:

هر زمان در سیاست خارجی از مواضع خود کوتاه نیامدیم و محکم ایستادیم، نتیجه بهتری گرفتیم. هیچ‌وقت نتوانسته‌ایم از ابزارهای خود در دیپلماسی بین‌الملل فوتبال استفاده کنیم. حتی زمانی که کرسی‌های مهمی در AFC داشتیم،‌ نقشی در تصمیم‌گیری‌ها نداشتیم و آخر از همه فهمیدیم می‌خواهند چه بلایی بر سر ورزش ما بیاورند.

وی در پاسخ به این پرسش که باشگاه‌های ما باید چه راهکاری در قبال این مسئله داشته باشند، به تسنیم گفت:

دو مسیر پیش روی ما خواهد بود. یا اینکه تیم‌های ما تصمیم AFC را بپذیرند و به بازی در زمین ثالث تمکین کنند، یا اینکه مقابل این تصمیم ایستادگی کنیم. ایستادگی مقابل تصمیم AFC شاید ضررهایی به‌صورت کوتاه‌مدت برای باشگاه‌ها، هواداران و فوتبال ایران داشته باشد و بازی‌های تیم ملی فوتبال و نیز مسابقات رشته‌های دیگر را تحت تأثیر قرار دهد، اما در بلندمدت به نفع ما خواهد بود.

کارشناس ارشد فیفا درباره جریمه احتمالی باشگاه‌های ایرانی اظهار داشت:

بر اساس مقررات لیگ قهرمانان آسیا، کناره‌گیری تیم حاضر در پلی‌آف مسابقات، 30 هزار دلار و کناره‌گیری تیم حاضر در مرحله گروهی، 50 هزار دلار جریمه دارد. این تیم‌ها همچنین دو سال از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم می‌شوند. اینها تنبیهات اولیه است و تنبیهات ثانویه شاید کمتر یا بیشتر باشد.

صدیقی با بیان اینکه باید با همدلی تلاش کنیم تصمیمی جدی بگیریم تا شاهد اتفاقات بدتر نباشیم، یادآور شد:

هویت فوتبال ما، هواداران و ورزشکاران هستند و گرفتن حق میزبانی از یک کشور، تنبیهی ناعادلانه است. این حکم بیشتر یک تنبیه است تا اقدامی بازدارنده. اکنون به‌خاطر موج رسانه‌ای که علیه کشورمان به راه افتاده، تنبیه می‌شویم و AFC هم دنباله‌روی این مسیر است.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۸۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تداوم بارش در ۲۴ استان / از سفر به این مناطق خودداری کنید

آفتاب‌‌نیوز :

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی و آب و هوای امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت و روز‌های آتی را توضیح داد و گفت: امروز در مناطقی از استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و همین‌طور جنوب آذربایجان‌های شرقی و غربی، زنجان، همدان، مرکزی، خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، بوشهر، فارس، اصفهان، کرمان و یزد بارندگی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برای فردا نیز علاوه بر این مناطق در خراسان‌های رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان نیز بارش‌ها ادامه خواهد داشت. همچنین بارش‌ها عمدتاً به شکل رگبار و رعدوبرق، همراه با وزش باد شدید موقتی خواهد بود و همچنین برخی نقاط نیز با پدیده گردوخاک مواجه خواهند بود.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: هشدار نارنجی در خصوص شدت بارش‌ها صادر شده که امروز تا جمعه مناطقی از کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، غرب استان همدان، جنوب استان مرکزی، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب غرب اصفهان و نیمه جنوبی استان فارس و بوشهر شامل این هشدار نارنجی خواهند بود.

رفیعی ادامه داد: ازاین‌رو باتوجه‌به اینکه در روز‌های پایانی هفته و احتمال مسافرت‌های جاده‌ای قرار داریم، مسافران باید دقت لازم را داشته باشند؛ چرا که در پی این شرایط جوی امکان سیلابی شدن مسیرها، طغیان رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه، آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ در مناطق کوهستانی وجود خواهد داشت. علاوه بر این احتمال ایجاد خسارت برای محصولات باغی نیز وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی در ادامه تصریح کرد: در دو روز آینده در جزایر خلیج‌فارس و تنگه هرمز نیز بارندگی‌ها رخ خواهد داد و دریا هم در این مناطق مواج خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت جوی تهران نیز گفت: تهران امروز وزش باد و در برخی ساعات باد شدید را خواهد داشت و آسمان نیز تا قسمتی ابری خواهد بود. علاوه بر این بیشینه دمای تهران نیز امروز به ۲۸ و کمینه دما به ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/
  • تداوم بارش در ۲۴ استان
  • هواشناسی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تداوم بارش در ۲۴ استان / از سفر به این مناطق خودداری کنید
  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/ از سفر به این مناطق خودداری کنید
  •  تغییر نام استقلال مشکل‌ساز می‌شود؟
  • جام بین‌المللی یا آبروریزی ملی! چرا جام تختی با این شکل برگزار می‌شود؟/ شعار بیلبوردهای شهردار را باور کنیم یا میزبانی درجه۳ دبیر را ؟
  • سن‌سیرو میزبان فینال چمپیونزلیگ می‌شود
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • آیا تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس مشکل ساز می شود؟
  • تبریک اینستاگرامی رییس فیفا به قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران