Web Analytics Made Easy - Statcounter

نقدی یکی از اهداف و مأموریت اصلی دانشگاه‌های نسل سوم را توسعه کشور به سمت اشتغال‌زایی و کارآفرینی عنوان کردوگفت: توسعه، اشتغال و کارآفرینی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای مهمترین رسالت این دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «رضا نقدی» در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تحصیل بیش از چهار هزار دانشجودر۴۶ رشته اظهار داشت: ۷۰ درصد دانشجویان این دانشگاه جذب بازار کار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان پرورش نیروهای متخصص و کارآمد در عرصه صنعت و کار استان سمنان را از وظایف این دانشگاه برشمردو تأکید کرد: این مجموعه دانشگاهی ذاتاً کارآفرین است.

 

وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به‌عنوان دانشگاهی شغل محور و کارآفرین دارای تعاملی سازنده با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط بوده و آمادگی خود را برای ایفای نقشی مؤثر و سازنده در دفاع از آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اعلام می‌کند.

 

نقدی با یادآوری اینکه کارآفرینی و مهارت محوری درواقع اساس دانشگاه فنی و حرفه‌ای است ادامه داد: آمار اشتغال فارغ‌التحصیلان در دانشگاه‌های دیگر بین پنج‌تا نهایتاً ۲۰ درصد است اما در دانشگاه فنی و حرفه‌ای این میزان حداقل ۷۰ درصد محاسبه می‌شود و در برخی استان‌ها این امر ۱۰۰ درصد است.

 

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به اینکه این  دانشگاه نقش خوبی درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی، نگاه به داخل، نیروی کار بومی برای تولید داخلی و ... عملکرد خوبی را داشته باشد اظهارداشت:  درنتیجه کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی، بیانیه گام دوم، نگاه به داخل و ... همگی در درون این دانشگاه نهفته است.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد سردار سلیمانی طرح ملی فهما فهما شهادت سردار سلیمانی رویداد ملی فهما نماز جمعه سقوط هواپیمای اوکراینی مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۸۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، آمارهای مرکز آمار کشور نشان می‌دهد که استان سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور محسوب می‌شود. نرخ تورم ماهانه این استان در آمار اعلامی ۳.۶ درصد و نرخ تورم سالانه ۳۶.۳ درصد اعلام شده است.

استاندار سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه تعامل خوب بین کبه، تولیدکنندگان، مسئولان و مردم در استان باعث شده تا سمنان یکی از کمترین میزان تورم‌ها را در کشورمان داشته باشد، گفت: در زمینه تورم سمنان در زمره پنج استان آخر است.

سید محمدرضا هاشمی با بیان اینکه نرخ تورم سالانه استان طبق اعلام مرکز آمار کشور ۳۶.۳ درصد است، تاکید کرد: تنها چهار استان کشور مانند سیستان و بلوچستان، تهران، بوشهر و زنجان دارای تورمی کمتر هستند.

وی با بیان اینکه تورم خوراکی‌ها در استان سمنان ۳۲.۸ درصد بوده است، تاکید کرد: در این شاخص سمنان بعد از استان قزوین دارای دومین استان با کمترین میزان تورم خوراکی و آشامیدنی است.

استاندار سمنان گفت: تورم غیرخوراکی ها و خدماتی‌ها هم در استان سمنان ۳۹.۲ درصد از سوی مرکز آمار کشور اعلام شده در صورتی که میانگین کشوری نزدیک بیش از ۴۰ درصد است.

کد خبر 6097769

دیگر خبرها

  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • افتتاح هفتمین نمایشگاه دستاوردهای دانشجویان فنی و حرفه‌ای
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است
  • اشتغال به تحصیل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی
  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان