Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، خداداد مقبلی اظهار کرد: در بازدید از محورهای خسارت دیده و تخریب‌شده ناشی از سیل در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان مشخص شد که بیش از یکهزار و ۸۶۰ کیلومتر از محورهای خاکی خسارت‌دیده است که با توجه به حجم خسارت‌ها احتمال افزایش این ارقام وجود دارد.

وی افزود: کار بازسازی و ترمیم اصولی محورهای خسارت دیده از سیلاب در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان به زودی تمام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقبلی گفت: با توجه به اینکه ریزش شدید باران موجب تخریب زیرساخت‌های راه در استان سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان شده است، با حضور عوامل راهداری در حال حاضر تمامی محورهای ارتباطی بازگشایی شده و در برخی نقاط هم به دلیل بالا بودن حجم سیلاب کار مرمت موقت به زودی انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: بیشترین خسارت به حوزه راه‌ها در محور شریانی رودبار جنوب و ایرانشهر به ابنیه فنی وارد شده است.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: در این محور ۱۸ دستگاه آب‌نما به کلی تخریب و به ۱۳۰دستگاه ابنیه خسارت وارد شده است.

 وی ادامه داد: طبق برآورد اولیه، میزان خسارت به ابنیه‌ها ۳۰ تا ۳۷ میلیارد تومان بوده ولی به دلیل اینکه هنوز در برخی از راه‌ها و ابنیه‌ها آب فروکش نکرده، میزان تخریب این نقاط هم باید به رقم خسارت اضافه شود.

مقبلی اظهار کرد: در حال حاضر با استفاده از دستگاه‌های راهداری موجود در جنوب کرمان، مسیرهای آسیب‌دیده و تخریب‌شده به صورت موقت ترمیم، بازگشایی و زیر بار ترافیک قرار گرفته است.

وی گفت: با جدیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جنوب کرمان فهرست و محل تخریب‌های سیلاب جمع‌بندی شده و با همکاری سازمان مدیریت و پیگیری سازمان راهداری کشور به زودی تامین اعتبار لازم برای بازسازی اصولی و فنی محورهای خسارت‌دیده انجام خواهد شد و پس از آن با انتخاب پیمانکار کار بازسازی محورها آغاز می‌شود.

جنوب استان کرمان با جمعیت یک میلیون نفر از ۷ شهرستان تشکیل شده که یک‌سوم پهناورترین استان کشور را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 478868 برچسب‌ها سيل حمل و نقل استان‌ کرمان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سيل حمل و نقل استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۸۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش ۴۰۰ راهدار لرستانی با هشدار نارنجی هواشناسی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از آماده‌باش راهداران این استان در پی صدور هشدار نارنجی هواشناسی خبر داد. - اخبار استانها -

مرتضی شیروانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، با اشاره به آماده‌باش راهداران با اعلام هشدار نارنجی هواشناسی لرستان، گفت: 400 راهدار این استان در محورهای مواصلاتی در حال آماده‌باش هستند.

او اضافه کرد: 280 دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در 38 پایگاه جاده‌ای لرستان مستقر است و گشت‌های راهداری نیز در حال آماده‌باش هستند.

هشدار نارنجی هواشناسی لرستان؛ در حاشیۀ رودخانه‌ها توقف نکنید

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان اعلام کرد: بارش پراکندۀ باران هم‌اکنون در شهرستان‌های نورآباد و الشتر جریان دارد و گزارشی از مسدودی محورهای این استان نداشته‌ایم.

شیروانی با بیان رصد محورهای مواصلاتی لرستان با دوربین نظارتی به‌صورت آنلاین خاطرنشان کرد: رانندگان قبل از سفر برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها با سامانۀ 141 تماس بگیرند.

فعالیت سامانۀ بارشی از بعدازظهر چهارشنبه آسمان لرستان را با شدت و ضعف تحت‌تأثیر قرار داده‌است و رگبار باران، رعدوبرق، رگبار تگرگ و تندبادهای لحظه‌ای پیش‌بینی شده‌است.

سامانۀ بارشی اخیر در نواحی غربی و جنوبی لرستان از نمود بیشتری برخوردار است و شامگاه جمعه از جو این استان خارج می‌شود.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • ترمیم راه‌های روستایی در کرمان با شروع بارش باران + فیلم
  • فعالیت ۵۲ اکیپ راهداری در محورهای استان همدان
  • ۴۰هزار کیلومتر راه آسفالته کشور خرابی سنگین دارد
  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • آماده‌باش ۴۰۰ راهدار لرستانی با هشدار نارنجی هواشناسی
  • اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان
  • عملیات انفجار محور دولت‌آباد - بحرآسمان را مسدود کرد
  • آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی