Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@23:25:00 GMT

آتشفشان «تال» ۱۲ شهر فیلیپین را تخلیه کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۸۷۳۶

آتشفشان «تال» ۱۲ شهر فیلیپین را تخلیه کرد

رسانه های فیلیپینی روز شنبه گزارش دادند: کوه تال در  حدود ۷۰ کیلومتری مانیل پایتخت فیلیپین در جزیره لوزون قرار دارد و یکی از فعالترین آتشفشان های این کشور است که تصاویر ماهواره ای از آن نشان می دهد که احتمال دارد فعالیت آتشفشانی شدت یابد.

مرکز آتشفشان و لرزه نگاری فیلیپین (PHIVOLCS)  با اعلام سطح  چهار هشدار گزارش داده است که  " فوران انفجاری" ممکن است در ساعت ها یا روزهای آینده اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بالاترین سطح هشدار دراین زمینه  پنج است که نشان می دهد فوران در حال وقوع است.

این مرکز در گزارش جدید خود اعلام کرده که  تخلیه های اجباری در مناطقی که به دلیل فعالیت های یک هفته اخیر کوه مستعد ابتلا به سونامی و یا جریان یافتن گدازه داغ و ماگما هستند انجام شده است.

براساس این گزارش فعالیت آتشفشانی در دهانه اصلی با انتشار بخار پایدار و انفجارهای کم سابقه باعث ایجاد ستون های  دود و خاکستر آتشفشان تا ارتفاع ۸۰۰ متری در فضا شده است.

گزارش ارتش فیلیپین نیز حاکی است که تاکنون دو نفر در اثر این حادثه طبیعی جان باخته اند و بیش از ۱۲۱ هزار نفر از منطقه گریخته یا انتقال یافته اند، اما دید کم و جاده های لغزنده به دلیل خاکستر آتشفشانی مانع از پیشرفت تلاش ها برای تخلیه سریعتر شده است.

تال یکی از فعال ترین و کشنده ترین آتشفشان های فیلیپین است که در حلقه آتش اقیانوس آرام، جایی که بیشترین فعالیت های لرزه ای جهان رخ می دهد، قرار دارد. دریاچه ای که زمانی دهانه آتشفشان را پر کرده بود به دلیل مخلوط شدن آب با ماگما از روز یکشنبه گذشته ریزش گدازه داغ را روان ساخته و شدت بخشیده است.

شبکه خبری سی ان ان نیز دراین زمینه گزارش داد در اطراف این کوه از روز ۱۲ ژانویه تاکنون ( ۶ روز پیش) دستکم 634 زمین لرزه خفیف ناشی از فعالیت آتشفشان ثبت شده است.

برچسب‌ها محیط زیست مانیل فیلیپین آتشفشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست مانیل فیلیپین آتشفشان محیط زیست مانیل فیلیپین آتشفشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۸۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوران دود و خاکستر از کوه آتشفشان اندونزی + فیلم

فوران دود و خاکستر از کوه آتشفشان روانگ در اندونزی نگرانی ها از فوران این آتشفشان را افزایش داده و مقامات محلی از ساکنان خواستند اطرف کوه را تا شعاع ۷ کیلومتری تخلیه کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • واکنش حماس به دستور تخلیه رفح
  • عضو حماس: دستور تخلیه رفح تحولی خطرناک است
  • ارتش اسرائیل تخلیه ساکنان شرق رفح را آغاز کرد
  • توجیه وزیرجنگ اسرائیل برای حمله به رفح در گفتگو با همتای آمریکایی
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همتای آمریکایی را در مورد حمله به رفح توجیه کرد
  • دستور ارتش اسرائیل برای تخلیه شرق رفح
  • روز ۲۱۳ طوفان‌الاقصی|دستور ارتش اسرائیل برای تخلیه رفح
  • فوران دود و خاکستر از کوه آتشفشان اندونزی + فیلم
  • اسرائیل برنامه‌ حمله به رفح را به آمریکا گزارش داد
  • تخلیه آب منازل مسکونی و رهاسازی ۳۰ خودروی گرفتار در آبگرفتگی های دزفول