Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@16:10:30 GMT

تحلیل شرط عجیب برای سرمربی تیم ملی

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۸۸۳۹

تحلیل شرط عجیب برای سرمربی تیم ملی

گزینه‌های عزیز داخلی باید متوجه این نکته باشند که اگر برای نشستن روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی به خود وعده داده‌اند، احتمالا افکار عمومی به یک دکور کم وزن در سطح بین‌المللی اکتفا نخواهد کرد. آیا عقل سلیم قبول می‌کند که اگر با داخلی‌ها از سد عراق و ویتنام و... گذشتید با همان‌ها به سراغ اسپانیا و پرتغال و ایتالیا و آلمان بروید؟

به گزارش ایسنا، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «از قرار معلوم وزارت ورزش با گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی فوتبال شرط کرده است اگر تیم ملی توانست از گردنه دور پیش‌مقدماتی جام جهانی عبور کند آنها این امکان را داشته باشند تا یک سرمربی جدید را برای دور نهایی این مسابقات روی نیمکت بنشانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرط چند نکته قابل بررسی است و می‌توان آن را تحلیل کرد. مثلا نکته مثبت داستان شاید این باشد که در آن بارقه‌هایی از امید وجود دارد و ممکن است در این فضای خارجی‌زدایی از فوتبال ایران باز هم پای یک مربی بزرگ خارجی به ایران باز شود. نکات منفی اما بیشتر است.

آیا وزارت آداب عقد چنین قراردادهایی را نمی‌داند؟ هیچ مربی عاقلی اعتبار خود را اینچنین به چالش نخواهد کشید. در پیشنهاد اخیر در واقع سیستم ورزش ایران دنبال یک سپر بلا می‌گردد. یک گوشت قربانی که آن را مقابل گلوله قرار دهد. تا نقش ضربه‌گیر را برایش بازی کند. این که هر کس پا پیش می‌گذارد فقط همین چند بازی هست و بعد هم خداحافظ، بزرگ‌ترین انگیزه ممکن برای قبول این مسئولیت را خواهد کشت. حتما به همین دلیل هم هست که برخی از گزینه‌ها مثل قلعه‌نویی پاپس کشیده‌اند. عجیب‌تر این که بخواهید این الگو را به خارجی‌هایی مثل برانکو هم پیشنهاد دهید بدون شک هیچ مربی خارجی‌ای فقط برای چند بازی و چند ماه تیمی را در چنین موقعیتی از جدول نمی‌پذیرد و اگر هم بپذیرد زیر بار قرارداد کوتاه‌مدت نخواهد رفت. وزارت ورزش خوب می‌داند که در صورت عدم صعود چندین سال فوتبال ملی کشور به خواب خواهد رفت و لابد حاضر نیست قرارداد مدت‌دار ببندد تا مجبور به پرداخت یک عدد سنگین به مربی بیکار در این سال‌ها نباشد اما این دقیقا دیدن نوک بینی است.

فوتبال ایران در سطح ملی به‌تازگی یک استراتژیست را از دست داده و تجربه هم ثابت کرده اگر یک مربی بزرگ بالای سر تیم ملی ما نباشد تمام برنامه‌های بلندمدت این تیم دستخوش توقف شده و به خواب خواهد رفت. گفته می‌شود قلعه‌نویی این پیشنهاد را رد کرده که اگر این‌گونه باشد باید به او هم آفرین گفت. او بار قبل هم در موقعیت بلاتکلیف فدراسیون ایران و حضور کمیته انتقالی تیم ملی را قبول کرد و هنوز هم از عدم حمایت از خود می‌نالد. شاید به او و دیگر گزینه‌ها باید یک‌ بار دیگر شرایط موجود را یادآوری کرد. این که فدراسیون فوتبال رئیس ندارد و تا اواخر اسفند هم صاحب رئیس نخواهد شد. این که هر رئیسی بیاید دوست دارد خودش سرمربی‌اش را انتخاب کند. فوتبال ایران با چالش بی‌پولی وحشتناکی مواجه است و قرارداد سنگین ویلموتس خزانه را خالی کرده، بنابراین پولی هم برای تیم ملی در بساط نیست و البته چند بازی بزرگ و سرنوشت‌ساز پیش‌ رو. گزینه‌های عزیز داخلی باید متوجه این نکته باشند که اگر برای نشستن روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی به خود وعده داده‌اند، احتمالا افکار عمومی به یک دکور کم وزن در سطح بین‌المللی اکتفا نخواهد کرد. آیا  عقل سلیم  قبول می‌کند که اگر با داخلی‌ها از سد عراق و ویتنام و... گذشتید با همان‌ها به سراغ اسپانیا و پرتغال و ایتالیا و آلمان بروید؟»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تيم ملي فوتبال ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۸۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شانس خولین لوپتگی برای هدایت میلان

لوپتگی شانس خوبی برای حضور روی نیمکت روسونری دارد

طرفداری | خولین لوپتگی، سرمربی اسپانیایی احتمالا سرمربی میلان می شود. 

به گزارش لوکا بیانکین از گاتزتا دلو اسپورت، خولین لوپتگی گزینه اصلی و محبوب سران میلان برای هدایت این تیم به حساب می آید. تماس های روسونری با لوپتگی مداوم است و سران باشگاه ایتالیایی نگرش او در مذاکرات را دوست داشته‌اند.

میلان به دنبال گزینه‌ای است که با جوانان خوب کار کند و بدون تحمیل کردن دیدگاه خود در نقل و انتقالات، در تصمیمات سهیم باشد. لوپتگی ویژگی های مدنظر میلان را دارد و او با وجود داشتن پیشنهادی بهتر از وست هم، اولویت خود را به روسونری داده است. هنوز خبری از توافق نهایی بین طرفین نیست اما سرمربی 57 ساله اسپانیایی از سایر گزینه ها مثل پائولو فونسکا، دومنیکو تدسکو و مارک فن بومل شانس بیشتری برای نشستن روی نیمکت به عنوان جانشین استفانو پیولی دارد.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • اعلام ترکیب تیم ملی دختران زیر ۱۸ سال ایران برابر قرقیزستان
  • تردید یک گزینه دیگر: سر نخواستن بایرن دعوا است!‏
  • مورایس سرمربی پرتغالی سپاهان مسلمان شد
  • مربی جهانبخش میراث‌دار کلوپ شد / آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول کیست؟
  • اتفاق عجیب در فوتبال پایه ایران + تصاویر | عده‌ای به جان کمک داور افتادند
  • افزایش شانس خولین لوپتگی برای هدایت میلان
  • ابراز علاقه آژاکس به فرانچسکو فاریولی، سرمربی نیس
  • بایرن ظرف یک هفته در مورد رانگنیک تصمیم می‌گیرد
  • جانشین کلوپ تایید کرد: من سرمربی لیورپول هستم!‏
  • توماس توخل گزینه اول منچستریونایتد در صورت برکناری اریک تن هاخ