Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@17:17:34 GMT

چراغ‌های خاموش سینماهای ۶ شهر در گیلان روشن می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۸۹۸۷

چراغ‌های خاموش سینماهای ۶ شهر در گیلان روشن می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، سیدحسن کاروان کش مدیر امور سینمایی حوزه هنری در استان گیلان در راستای طرح تحول عمرانی سینماهای موسسه بهمن سبز حوزه هنری عنوان کرد: سینما ۲۲ بهمن سیاهکل گیلان به عنوان اولین سینمای مشمول طرح بهسازی، در سال ۱۳۸۳ با برف تخریب شد و از آن سال به بعد با اعتبارات دولتی و موافقت نامه حوزه هنری هر سال روند احیای خود را طی کرده و تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته این روند با دوران جدید مدیریت موسسه بهمن سبز حوزه هنری و طرح تحول عمرانی سرعت گرفت و قرار است این سینما تبدیلی به مجتمعی ۴ طبقه‌ای برای عرضه محصولات تجاری و فرهنگی و تفریحی و همچنین دارای ۲سالن سینما یکی در طبقه اول و دیگری در طبقه آخر بشود.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری در استان گیلان درباره سینما فجر رودسر توضیح داد: این سینما تا سال ۸۹ فعال بوده و به دلیل وضعیت بد سالن و صندلی و پرده و دستگاه آپارات تعطیل شده و در حالا حاضر اگرچه مالکیت قطعی آن برای حوزه هنری است اما به دلیل اختلاف در مالکیت محل سینما و مختومه نشدن پرونده حقوقی آن، در لیست طرح بازسازی امسال موسسه ذکر نشده است.

وی ادامه داد: از آن جایی که اولین سینمای کشور در رشت و انزلی بوده و با توجه به پتانسیل فرهنگی بسیار بالای مردم در این استان، دریغ است که شهر مدرنی مانند رشت از نعمت سینما محروم باشد و حوزه هنری با دقت نظر به این ضرورت با شهرداری و شورای شهر رشت و انزلی و لاهیجان و رضوان شهر وارد مذاکره شدیم و زمین و ساختمان نیمه کاری برای احداث سینما گرفته‌ایم.

کاروان کش درباره جزئیات موقعیت جغرافیایی این سینماها گفت: در انزلی زمینی در ورودی شهر با مساحت بیش از ۵۰۰ متر گرفته‌ایم که در مرحله بازدید و نقشه‌های اولیه است، یک هکتار زمین در ورودی شهر رشت داریم که شامل سه بخش ورزشی و تجاری و فرهنگی است که بخش فرهنگی آن توسط حوزه هنری ساخته می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: در رضوان شهر هم ۲ زمین یکی در مجاورت ساختمان شهرداری و یکی در مجتمع توریستی ورودی رضوان شهر در محله نقشه داریم، همچنین یک مجتمع تجاری نیمه کاره اسکلت فلزی در شهر لاهیجان داریم که نقشه کشی و مراحل احداث آن در دست برنامه ریزی و مذاکره است.

کد خبر 4828287 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: استان گیلان رودسر لاهیجان شورای شهر رشت حوزه هنری تئاتر ایران قاسم سلیمانی جشنواره فیلم عمار سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر کنسرت موسیقی فیلم سینمایی موسیقی ایرانی سریال ایرانی سینمای مستند کارگردان سینما جایزه سینمایی تالار وحدت موسیقی کلاسیک سازمان صداوسیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۸۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند

انجمن عکاسان سینما در ارتباط با فعالیت عکاسان غیرعضو در پروژه های سینمایی و نمایش خانگی اطلاعیه‌ای صادر کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بنا به مصوبات هیات مدیره انجمن عکاسان سینما، همچون سنوات قبل به اطلاع تمامی عکاسان غیر عضو این انجمن می رساند، چنانچه برای عکاسی پروژه ای سینمایی یا نمایش خانگی دعوت بکار می‌شوند، پیش از آغاز رسمی پروژه، می‌بایست بصورت کتبی از انجمن صنفی عکاسان سینما مجوز لازم را دریافت کنند. جهت دریافت این مجوز موارد زیر رعایت شود.

1- نامه رسمی از طرف تهیه کننده، مدیر تولید یا کارگردان پروژه درخصوص دعوت به همکاری عکاس

2- ارسال رزومه عکاس

3-ارسال نمونه آثارعکاسی (عکاسی صحنه از سریال، فیلم کوتاه، تله فیلم، تئاتر) هیات مدیره انجمن صنفی عکاسان سینما بعد از بررسی موارد ارسال شده، پاسخ کتبی خود را اعلام می نماید.

احترام و پایبندی به حقوق حرفه ای انجمن عکاسان سینما می تواند درمسیرعضویت عزیزان فعال دراین حوزه بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار گیلان از حوزه هنری انقلاب اسلامی استان
  • رونمایی استاندار گیلان از نقاشی اسلم دیلمی اثر استاد محمد زحمتکش
  • جمع آوری گنجینه‌های تاریخی گیلان توسط حوزه هنری
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد
  • مست عشق، ماجرای یک تابوشکنی در سینما
  • عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند