Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشمیان گفت: در تمامی کشورها به جز ایران و افغانستان کاداستر انجام شده و بسیاری از حیف و میل بیت المال و زمین خواری با اجرای این طرح متوقف می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی هاشمیان» امروز(شنبه 28 دی) در آیین تکریم و تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گلستان اظهار کرد: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در شورای قضایی یکی از دستگاه های همکار به شمار می رود و در این شورا وظیفه مندی ها مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: در دوره تحول رئیس قوه قضائیه کسرت ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی تاکید داشتند و دستگاه های همکار در شورای قضایی می توانند به کاهش ورودی این پرونده ها شوند.

 

وی با بیان اینکه با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک می توانیم بسیاری از ورودی های پرونده ها را کاهش دهیم، بیان کرد: قبل از تنظیم شکایت و ارجاع آن به اداره کل ثبت و املاک می توانیم بسیاری از اختلافات که منجر به شکایت می شود را بکاهیم.

 

هاشمیان گفت: اداره کل ثبت اسناد و املاک می تواند به فرهنگ سازی ثبت اسناد و املاک رسمی در جامعه کمک کند، یکی از گرفتاری های ما در دستگاه قضایی که منجر به اطاله دادرسی می شود وجود اسناد غیررسمی است.

 

رئیس کل دادگستری گلستان متذکر شد: دفتر اسناد و املاک و خودرو در جای جای شهر یافت می شود و بدون آگاهی و اشراف به مسائل مالی قراردادهای سنگین مالی انجام می دهند که منجر به تشکیل پرونده می شود.

 

هاشمیان متذکر شد: ما هنوز نتوانستیم کاداستر را در تمامی دستگاه های خود اجرایی کنیم و این در حالی است که مردم به اهمیت این طرح مشرف شدند.

 

وی ابراز داشت: در تمامی کشورها به جز ایران و افغانستان کاداستر انجام شده و بسیاری از حیف و میل بیت المال و زمین خواری با اجرای این طرح جلوگیری می شود.

 

رئیس کل دادگستری گلستان متذکر شد: پرونده های زیادی در دادگستری داریم که با اجرای طرح کاداستر کاهش خواهد یافت.

 

وی با بیان اینکه قانونی برای پیش فروش املاک و آپارتمان وجود دارد که قانون گذار مجازات حبس برای آن در نظر گرفته و دستگاه های متولی آن را اجرا نمی کنند، گفت: ما مسئولان نتوانستیم ضرورت آن را برای مردم تفهیم کنیم و هر کسی اگر از دستگاه اجرایی خود آغاز کند این طرح ها اجرا خواهد شد.

 

هاشمیان متذکر شد: کارشناسان ثبت املاک و اسناد همکاری لازم را در بعد از ظهر و شب با مجموعه دستگاه قضایی داشتند تا که کسی سند داشته به زندان نرود.

 

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما فهما فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه رویداد ملی فهما هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان طرح کاداستر هادی هاشمیان هاشمیان کاداستر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۹۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵ استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده‌ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار خاطر نشان کرد: کاهش پرونده‌های قضائی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشور از طریق نظارت ماهواره‌ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزها، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوزها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

کد خبر 6087229

دیگر خبرها

  • تهیه ۳۰۰۰ سند کاداستر برای املاک شهرداری قم
  • ۷۰ درصد پروژه‌های سازمان ثبت مربوط به حدنگاری است
  • همایش حدنگاری برای تسهیل اجرای کاداستر برگزار شد
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • بیش از هزار و ۲۰۰ سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد
  • پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • وزیر کشاورزی اوکراین مظنون پرونده زمین‌خواری ۷ میلیون دلاری
  • اصلاح سند سد «دز» در راستای حفظ حقوق بیت‌المال
  • سند ۴۲ میلیون مترمربع از زمین‌های شهر جدید امیرکبیر اراک صادر شد