Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش "ایلنا" از ساری؛مجلس مصوبه‌ای را تائید نمود که بر اساس آن تنفس 10 ساله به جنگل‌های شمال داده می‌شد؛ این طرح برداشت چوب از جنگل‌ها را ممنوع کرده ؛ چوب مواد اولیه موردنیاز کارخانه‌هایی همچون چوب و کاغذ مازندران با اشتغال‌زایی حدود دو هزار نفر است؛ قرار بوده طرح از سال 1399 اجرایی شود و سه سال زودتر اجرایی می‌گردد؛ بی‌آنکه تدبیری برای تأمین مواد اولیه کارخانه چوب و کاغذ مازندران اندیشیده شود!

طرح تنفس جنگل؛ تبعاتش دامن کارگران شاغل در طرح حفاظت جنگل‌ها را نیز می‌گیرد؛ هزاران کارگر و هزاران خانوار که از این طریق در جنگل‌ها امرارمعاش می‌کردند؛ امنیت شغلی اشان با لغو قرارداد کاری اشان از طرف سازمان جنگل‌ها و مراتع با پیمانکار؛ به خطر می‌افتد؛ اینان ماه‌هاست که حقوقشان را دریافت نکرده‌اند!

 با ادامه اعتراضات کارگران طرح حفاظت جنگل، مسئولان استان مازندران و مسئولان کشوری بر آن شدند تا بر مشکلات موجود فائق آیند؛ مشکلات کارخانه چوب و کاغذ مازندران محافظان جنگل به جلسات استانی و کشوری کشیده می‌شود و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران و نمایندگان کارگری چوب و کاغذ مازندران و طرح حفاظت جنگل به‌طورجدی پیگیر مشکلات هستند تا حق‌وحقوق هزاران کارگر پرداخت و راهی برای تأمین مواد اولیه کارخانه چوب و کاغذ مازندران پیدا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیگیری‌ها جواب می‌دهد و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه برای حل مشکلات قول مساعد می‌دهد.

" کامران اصغری" که از طرف رئیس سازمان برنامه‌وبودجه به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار، وظیفه پی گیری مسائل و مشکلات کارگران طرح حفاظت جنگل و مواد اولیه کارخانه چوب و کاغذ مازندران را عهده‌دار است، می‌گوید: به دنبال تأکیدات استاندار پرتلاش مازندران و پیگیری‌های مجدانه آقای شریعتمداری وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی و دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و همچنین سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها اقدامات مهمی در راستای حل مشکل حقوق کارگران حفاظت جنگل و تأمین مواد اولیه کارخانه چوب و کاغذ مازندران انجام‌شده و این مهم باقوت ادامه دارد.

مدیرکل تعاون و کار مازندران گفت: به دستور نوبخت،  مبلغ 220 میلیارد ریال مربوط به مطالبات معوقه کارگران طرح حفاظت جنگل‌ها پرداخت شد و باقی مطالبات – مربوط به بخشی از سال 96 و سال‌های 97 و98- که 1300 تا 1600 میلیارد ریال تخمین زده می‌شود- اختلاف‌نظر سازمان برنامه‌وبودجه و منابع طبیعی- پس از بررسی‌های لازم در سریع‌ترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.

مدیرکل تعاون و کار و رفاه اجتماعی مازندران در خصوص وضعیت قرارداد کاری کارگران حافظ جنگل که فروردین 99 خاتمه می‌یابد، نیز گفت: در راستای حفظ و حراست از حقوق کارگران، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه به بنده تأکید کرده‌اند که ضمن لحاظ مفاد قانون کار و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، اقدامات لازم و شایسته برای تمدید قرارداد کارگران شریف طرح حفاظت جنگل صورت پذیرد.

او گفت: به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار آقای  نوبخت، این‌جانب بر تمامی مراحل عقد قراردادها نظارت خواهم داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران درباره حل مشکل  چوب  موردنیاز کارخانه چوب و کاغذ مازندران، گفت: بر اساس هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده مقرر گردیده وزارت جهاد کشاورزی اجازه برداشت صنوبرهای دست کاشت در استان گیلان را به کارخانه چوب و کاغذ مازندران داده و گزارش‌های مربوطه به سازمان برنامه‌وبودجه ارائه گردد.

او اضافه کرد: در مورد درختان شکسته افتاده در جنگل‌ها نیز مقرر گردید با تشکیل کمیته‌ای از سوی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‌ها، تصمیمات مقتضی باهدف جمع‌آوری درختان شکسته افتاده جهت حل مشکل مواد اولیه شرکت چوب و کاغذ مازندران اتخاذ و نتیجه کار به سازمان برنامه‌وبودجه اعلام گردد.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان گیلان اشتغال تنفس جنگل مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۹۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد

ایسنا/مازندران رئیس کل دادگستری مازندران از خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سوادکوه شمالی و بازگشت به بیت المال خبر داد.

 عباس پوریانی امروز در گفت‌و با خبرنگاران افزود: در راستای حفظ حقوق بیت المال و انفال عمومی خصوصاً منابع طبیعی، با پیگیری‌های مستمر دادگستری حوزه قضایی و همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی، در راستای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور، ۳۳ هزار و ۶۷۵ متر مربع از اراضی ملی تصرف شده توسط متجاوزین خلع ید و به بیت المال بازگشت.
وی با بیان اینکه طبیعت ارزشمند شمال کشور و مواهب خدادادی استان مازندران نیازمند توجه ویژه است، تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی، انفال، اراضی دولتی و ملی، وظیفه ای شرعی و قانونی است و باید این ثروت خدادادی ارزشمند برای نسل‌های بعدی حفظ شود.
پوریانی خاطرنشان کرد: برخورد دستگاه قضایی با متعرضین به منابع طبیعی و اراضی ملی،  قاطع و بازدارنده خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گردش دوباره چرخ کارخانه ذوب آهن اسدآباد درخواست کارگران شد
  • یک‌ماه تا افتتاح بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور
  • کارگران نساجی بروجرد در انتظار حل مشکلات کارخانه
  • کارگران نساجی بروجرد در انتظار حل مسائل کارخانه
  • تحقق مطالبه کارگران شرکت کاغذپارس با حذف پیمانکار و افزایش مدت قرارداد کار
  • تجارت جدید اسطوره؛ لیونل مسی با شکل و شمایلی متفاوت در حال بازدید از کارخانه تولید آب آشامیدنی / فیلم
  • حمایت از تولید؛ اولویت سازمان غذا و دارو
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • (عکس) شغل جدید لیونل مسی چیست؟
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد