Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@11:05:43 GMT

تپه‌خواری بلای جان میراث طبیعی سنندج

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۹۴۹۲

تپه‌خواری بلای جان میراث طبیعی سنندج

عضو شورای شهر سنندج نسبت به تپه‌خواری افراد و ارگان‌های مختلف در این شهر هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غریب سجادی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: شهر سنندج از قدیم به شهر هزار تپه مشهور بوده است. ویژگی منحصر به فردی که شورای عالی شهرسازی در اردیبهشت ۱۳۹۶ با مصوبەای استانداری و نهادهای دخیل در حوزه مدیریت شهری را ملزم به ساماندهی, حفظ و احیای تپەهای شهر سنندج نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ابلاغ این مصوبه به عنوان سندی فرا دست، افزود: خرید و فروش و یا ساخت و ساز در اندک اراضی باقی ماندە در تپەهای سطح شهر سنندج توسط هر فرد و ارگانی خلاف قوانین و مصداق بارز "تپه خواری" است.

عضو شورای شهر سنندج تصریح کرد: تپەهای قوپال(ملا حسین)، پیر چنار، پیر غریب، کچکه رەش، تپە مشرف بر میدان بهاران، تپه مشرف بر شهرک زاگرس و بلوار شهدای نیروی انتظامی از جمله تپەهایی هستند که در معرض تصرف توسط افراد و ارگانهای مختلف قرار گرفتەاند که مصداق بارز تصرف اراضی ملی است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت ادامه و اصرار بر این روند غیر قانونی به صورت کامل جزئیات و اقدامات انجام شده توسط افراد سودجو در راستای تصرف این تپەها را برای مردم بیان خواهم کرد.

کد خبر 406261

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سنندج شورای شهر سنندج تپه خواری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۹۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور تصویب نامه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ هیأت وزیران در خصوص آیین نامه طبیعت‌گردی که در ۱۲ ماده تنظیم شده را به وزارت‌خانه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، کشور و صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ کرد.

بر اساس این آیین نامه «پارک‌های طبیعی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و مناطق حفاظت شده (اراضی تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست)»، «اراضی جنگلی، مراتع، بیابان ها، کویر‌ها و ... (مناطق تحت مدیریت سازمان منابع طبیعی)»، «زمین‌بوستان‌ها (ژئوپارک‌ها) (اراضی تحت نظارت سازمان زمین شناسی)» و «محدوده‌های میراث طبیعی ملی و محدود‌های تاریخی - طبیعی (اراضی تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی)» مناطق مجاز برای طبیعت گردی محسوب می‌شوند.

کارگروه‌های ملی و استانی طبیعت گردی به ریاست نماینده وزارت میراث و با حضور نماینده سازمان حفاظت محیط زیست (معاونت محیط زیست طبیعی)، نماینده وزارت جهاد کشاورزی (رئیس سازمان منابع طبیعی)، نماینده وزارت صمت (رئیس سازمان زمین شناسی)، کارشناس طبیعت گردی، دستیار وزیر گردشگری در امور مردمی سازی و نماینده دستگاه‌های ذی ربط حسب موضوع مورد بررسی در کارگروه تشکیل می‌شود.

این کارگروه دستورالعمل بیراهه نوردی (آفرود سواری) در عرصه‌های طبیعی و نیز تهیه پیوست‌های فرهنگی برای ساماندهی تور‌های طبیعت گردی را تدوین می‌کند.

مسئولیت صدور مجوز فعالیت‌های طبیعت گردی به مؤسسات گردشگری به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری واگذار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان