Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با وحدت خودمان می‌توانیم از ایام‌الله صیانت کنیم، گفت: باید کاری کنیم وحدتی که پس از شهادت سردار سلیمانی به‌وجود آمده خدشه‌دار نشود. ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

علی مطهری عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه تهران درباره ضرورت صیانت از ایام‌الله، گفت: ایام‌الله روزهایی است که انسان یک امداد الهی را در آن روز احساس می‌کند و این دو روزی که رهبر انقلاب نام بردند همین طور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 روزی که سردار سلیمانی و همراهانش شهید شدند و به دنبال آن حضور عظیم مردم در مراسم تشییع پیکر ایشان فراتر از یک امر عادی بود، احساس می‌شد که دست خداست که این جمعیت را در ایران و سپس در عراق و بعضی کشورهای دیگر حرکت می‌دهد، برای همین ایشان(رهبر انقلاب) این روز را یوم‌الله دانستند.

وی افزود: همین طور روزی که ما به تلافی این جنایت بزرگ آمریکا، پایگاه عین‌الاسد را با موشک هدف قرار دادیم، این هم از نظر موفقیت عملیات و اینکه با این عملیات اُبهت آمریکا شکسته و این اقدام باعث عقب‌نشینی آمریکا شد، به نظر می‌آمد که باز یک امر غیرعادی است و دست خدا در این قضیه دیده شد، لذا این روزها ایام‌الله است.

افروغ: برای ایام‌الله باید الگوهای عینی تعریف کرد که یک نمونه‌اش سردار شهید سلیمانی استرهبر انقلاب: حمله موشکی به پایگاه آمریکا از ایام‌الله است/ ملت ایران نشان داد از هر حزب و قوم طرفدار انقلاب و مقاومت است/ جنتلمن‌های پشت میز مذاکره، همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستندفؤاد ایزدی: دشمنان با زیر سؤال بردن نمادهای اصلی انقلاب شبهه افکنی می‌کنند / تبلیغ واقعیت‌های موجود انقلاب تنها راه مقابه با شبهه‌افکنی‌ها

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه روزهایی که خداوند با عنایت خودش یک پیروزی را نصیب مردم مؤمن می‌کند، ایام‌الله است و در قرآن هم آمده که این ایام را یاد کنید، فراموش نکنید و همیشه به یاد داشته باشید، گفت: رهبر انقلاب هم این موضوع را به موقع و به درستی مطرح کردند.

مطهری اضافه کرد: پس از حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی که باعث ناراحتی همه مردم شد، عده‌ای قصد داشتند این موضوع را بهانه کنند و آثار این دو یوم‌الله را از بین ببرند و آن حضور عجیب مردم در صحنه و نیز آن پیروزی نظامی را به فراموشی بسپارند و عده‌ای هم تحت‌تأثیر احساسات وارد میدان شده بودند؛ رسانه‌های خارجی هم خیلی تلاش می‌‌کردند که این دو حادثه مهم و یوم‌الله را تحت‌الشعاع حادثه هواپیما و بعضی اعتراضاتی که بعد از این حادثه در کشور پیدا شد، قرار دهند.

وی اضافه کرد: معتقدم رهبر انقلاب احساس کردند که باید آن دو حماسه و آن دو یوم‌الله تحت‌الشعاع قرار نگیرد و ماندگار شود و خواستند که آن حرکت دشمن را خنثی کنند، لذا تصمیم به حضور در نماز جمعه گرفتند، البته حادثه هواپیما باید همچنان پیگیری شود تا قاصران و مقصران مشخص شوند و دیگر چنین اتفاقی رخ ندهد، مقام رهبری هم گفتند که ابهاماتی در این حادثه وجود دارد. 

عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه بر ضروریت صیانت از ایام‌الله تأکید کرد و گفت: با وحدت خودمان می‌توانیم از این ایام‌الله صیانت کنیم، باید کاری کنیم وحدتی که پس از شهادت سردار سلیمانی به‌وجود آمده، خدشه‌دار نشود، یعنی این را از بین نبریم، بالاخره همه اقشار جامعه وارد میدان شدند، حتی کسانی که شاید رابطه خوبی هم با انقلاب نداشتند، اما به خاطر بزرگی جنایت آمریکا وارد میدان شدند و همه از نظام دفاع کردند، این وحدت را باید حفظ کنیم، کسی این حضور مردم را به حساب خودش نگذارد و مصادره به مطلوب نکند، همه واقعا به دنبال هدف‌های انقلاب باشیم.

مطهری همچنین درباره اینکه ایام‌الله چه تأثیری در آینده انقلاب دارد، اظهار داشت: اینها نقطه عطفی است که در تاریخ پیدا می‌شود، سُستی و رخوتی در جامعه پیدا شده بود، مخصوصا بعد از حوادث آبان که مقداری تفرقه ایجاد شده بود، شهادت سردار سلیمانی مسیر را تغییر داد و نقطه عطفی برای انقلاب اسلامی شد، دوباره همان روح حماسه، مقاومت و صلابت به‌وجود آمد و به حالتی که باید داشته باشیم، برگشتیم.

وی ادامه داد: دشمن همیشه از اختلافاتی که گاهی وجود دارد و بعضی از آنها هم طبیعی است، استفاده می‌کند، بالاخره اختلاف نظر در بعضی موضوعات وجود دارد، این هم در هر جامعه‌ای هست و نمی‌توانیم بگوییم که به هیچ‌وجه اختلاف نظر نباشد، این اختلاف نظرها نشان‌‌دهنده وجود آزادی بیان در جامعه و نقطه مثبتی است، غیر از اختلافاتی که ناشی از حب و بغض‌ها و کینه‌های شخصی و ناشی از جنگ قدرت است، ‌اکثر اختلافات به خاطر تشخیص مصلحت‌های گوناگون است، یکی می‌گوید مصلحت این است، دیگری می‌گوید آن است و رسانه‌های خارجی از همین‌ها هم برای ایجاد تفرقه استفاده می‌کنند. 

نایب رئیس سابق مجلس در پایان خاطرنشان کرد: وقتی تفرقه ایجاد شد، جامعه ضعیف می‌شود، دشمن کارش همین است و دائم دنبال این است که به مشکل و اختلافی دامن بزند، مردم ما باید هدف اصلی و نقطه دور و نهایی را که مدنظرمان است فراموش نکنند و این اختلافات جزئی را اصیل ندانند، ما از اینها عبور خواهیم کرد، مخصوصا انشاء‌الله با برگزاری یک انتخابات پرشور پیام خوبی به دنیا مخابره خواهیم کرد.

انتهای پیام/

R1011202/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سردار قاسم سلیمانی علی مطهری نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سردار قاسم سلیمانی علی مطهری نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس سردار قاسم سلیمانی علی مطهری نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۹۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار علی فدوی شامگاه چهارشنبه در آیین نخستین سالگرد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی در گلزار شهدای سبزوار افزود: با اراده حیدری رهبر معظم انقلاب و قوت سپاه اقدام کردیم و ننگ برای قدرت‌های شیطانی به بار آمد؛ آنها همان طور که در رسانه‌ها می‌بینید، مضحکه همه دنیا شدند و این قدرت انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: عملیات وعده صادق، صهیونیست ها را مضحکه تمام جهان کرده است چنانکه هم اینک در فضای رسانه ای و اعتراف سران این رژیم نمایان است.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آنان بنا بر محاسبات مادی و دنیایی، بالاترین قدرت‌های جهان محسوب می شوند اما قدرت انقلاب اسلامی بالاترین است چون به قدرت خدا متصل است و پیروزی حزب خدا را خود پروردگار ضمانت کرده است.

سردار فدوی افزود: با وجود اینکه دشمنان از هر راهی التماس کردند جمهوری اسلامی اقدامی نکند اما در این عملیات تصمیم حیدری گرفته شد و سپاه پاسداران به مثابه یاوران و سربازان حیدر عمل کرد و آنها را به خفت نشاند.

وی اظهار کرد: هر وقت خبیثان صهیونیست بخواهند فرزندان انقلاب اسلامی را تهدید کنند، تنبیه می‌شوند، این قاعده جدید است که برقرار شده و دیگر نمی‌توانند از دست آن سالم به در بروند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: شهید محمدرضا زاهدی در کنار همرزمان خود بارها تا پای شهادت رفته و مجروح شده بود، ولی باز ایستاده و در همه جبهه‌ها سرافرازانه فرماندهی می‌کرد؛ شهادت او کولاک به پا کرد و دشمن با اقتدار تنبیه شد.

سردار فدوی افزود: یکی از مقاطع ویژه انقلاب اسلامی سال گذشته رخ داد، خبیثان عالم و شیاطین در طول سال‌ها پس از پیروزی انقلاب از هر راهی وارد شدند، شکست خوردند اما سال گذشته بر روالی دیگر گام برداشتند، اما باز هم شکست خوردند چون وقتی قدرت انقلاب تجلی کند آنها همچون کف روی آب محو می‌شوند.

وی با بیان اینکه چرا همواره در این اتفاقات دشمن شکست می خورد پاسخ داد: چون دلدادگان پای حق و انقلاب ایستاده‌اند و جمهوری اسلامی متکی به محبت و دوستی اهل بیت(ع)، به عنوان مقتدرترین حکومت در برابر شیطان بزرگ ایستاده‌ و آمریکا را به خاک ذلت کشانده و می‌کشاند.

تجلی بی‌نظیر شهید الداغی تمام کشور را به حرکت آورد

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تجلی بی‌نظیر شهید الداغی تمام کشور را به حرکت آورد، در یک لحظه خاص بصیرت و غیرت وی به حرکت درآمد و با آنکه می‌دانست پای جان در میان است اما جان خود را تقدیم کرد تا الگویی در این راه شود.

به گزارش آنا، اجرای سرود، سخنرانی، مرثیه‌سرایی و مداحی از دیگر بخش‌های آیین نخستین سالگرد شهادت شهید الداغی در سبزوار بود.

شهید الداغی هشتم اردیبهشت سال گذشته هنگامی که ۲ شرور در یکی از خیابان های سبزوار برای ۲ دختر جوان ایجاد مزاحمت کردند و قصد داشتند یکی از آنها را با خود ببرند، به دفاع از دختران برخاست که در درگیری با آن افراد شرور، از ناحیه سینه و پشت مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفت و به شهادت رسید.

این حرکت غیرتمندانه مورد تحسین مردم قدرشناس ایران قرار و به پاس این حرکت انسانی، وی "شهید غیرت" لقب گرفت؛ آیین های بزرگداشت متعددی نیز در جای جای کشور به پاس حرکت جوانمردانه وی برگزار شد.

منطقه غرب خراسان رضوی شامل شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجموع ۲ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است