Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-26@05:04:29 GMT

در انتظار رونمایی از بارسلونای کیکه ستین

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۰۳۲۷

در انتظار رونمایی از بارسلونای کیکه ستین

روزنامه مارکا به بررسی سبک فوتبال مورد علاقه کیکه ستین سرمربی جدید بارسلونا پرداخته و به این سوال پاسخ داده که بارسا در دوران او احتمالا به  چه شکلی بازی خواهد کرد.

به گزارش "ورزش سه"، کیکه ستین، سرمربی جدید بارسلونا به این معروف است که تیم‌هایش فوتبالی جذاب بازی می‌کنند و حالا بارسلونا امیدوار است با حضور او در نوکمپ شاهد انتقال سبک فوتبالی جذابش در بلوگرانا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستین روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری گفت:" من هر وقت به یک تیم می‌روم تضمین می‌دهم که تیمم خوب فوتبال بازی کند".

 

اما رویکرد او نسبت به فوتبال چیست و بازیکنان کلیدی‌اش در بارسلونا کدام ستاره‌ها خواهند بود؟ از نظر فوتبالی آنچه برای ستین جذاب‌ترین خصلت است کدام است؟ اینها سوالاتی است که هواداران بارسا این روزها از خود می‌پرسند. برای پاسخ داد به این سوالات مارکا به سراغ بررسی دوران حضور او در لاس پالماس و رئال بتیس رفته است.

 

لاس پالماس: 4-2-3-1 و بازیکنان بااستعداد در خط میانی

سبک فوتبالی که ستین با خود به لاس پالماس برد باعث شد بسیاری از اسپانیایی‌ها عاشق این باشگاه کوچک جزایر قناری شوند. برخی بازیکنان لاس پالماس در دوران او درخشیدند از جمله روکه مسا، ویسنته گومز، تانا و جاناتان ویرا. جالب اینجا است که همه آنها هافبک بوده و دوست داشتند صاحب توپ شده و در میدان از خلاقیت و تکنیک خود استفاده کنند.

 

 

بر خلاف دوران بتیس، ستین در لاس پالماس با دفاع چهار نفره بازی می‌کرد اما روکه مسا اغلب به عقب برمی‌گشتتا به عنوان سومین دفاع وسط تیم در بازی‌سازی نقش داشته باشد. از همان جا تاکید بر حفظ برتری در خط میانی آغاز می‌شد. دو دفاع وسط تیم از عقب به جلو حرکت کرده و کوین پرینس بواتنگ در نقش شماره 9 کاذب سعی می‌کرد آمار تصاحب توپ را افزایش دهد. چهار بازیکن تهاجمی اما هر کجا که لازم می‌دیدند حرکت می‌کردند.

 

رئال بتیس: سه مدافع مرکزی و یک تک‌مهاجم

در دوران حضور ستین در رئال بتیس، سیستم بازی تیم همیشه به دلیل کمبود مهاجم در تیم دستخوش تغییر بود. در فصل اول، حضور لورن مورن به ستین امکان داد تا با یک بازیکن تخصصی در پست شماره 9 بازی کند. او ابتدا از تونی سانابریا استفاده کرده بود که موفق نبود. اضافه شدن مورن به او امکان داد با یک شماره 9 تیمش را به میدان بفرستد. او حتی همانطور که در لاس‌پالماس با بواتنگ کرده بود، سعی کرد از خواکین سانچس به عنوان شماره 9 کاذب استفاده کند. اما وقتی لورن مورن به بتیس پیوست، او نقش شماره 9 را به عهده گرفت و تیم تنها با یک مهاجم به میدان می‌رفت.

 

 

اما روبن کاسترو و سرخیو لئون نتوانستند انتظار ستین را برآورده کنند و او به استفاده از سیستم 3-4-2-1 رو آورد. در این سیستم دو هافبک و دو دفاع وسط در میانه میدان قرارگرفته و پشت سر تک‌مهاجم، دو بازی‌ساز تیم یعنی فابین روئیز و آندرس گواردادو بازی می‌کردند.

 

به عبات دیگر ستین باز هم تلاش می‌کرد با اضافه کردن یک مدافع برای بیرون آوردن توپ از فاز دفاعی بار دیگر در میانه میدان به برتری دست پیدا کند. او از این گذشته از دو هافبک ثابت استفاده می‌کرد که جلوی دو بازیکن دینامیکی که جلوتر بازی می‌کردند وظیفه داشتند برتری در خط میانی را ممکن کنند. این اصل و اساس سبک بازی او در اولین فصل و همچنین دومین فصل حضورش در بتیس بود. در فصل دوم هم فقط نامها بود که تغییر می‌کرد.

 

ستین و مساله لوئیس سوارز

در بارسلونا هم مصدومیت لوئیس سوارز مهمترین معضل او در چند ماه اول حضورش در نوکمپ خواهد بود. در اسپانیا همه منتظرند تا ببینند ستین با این بازیکنان برجسته اولین بار تیمش را با چه سیستم و ارنجی به میدان خواهد فرستاد. استفاده از دفاع سه‌نفره واقعا بعید به نظر می‌رسد. اولین سنگ محک کیکه ستین دیدار بارسلونا مقابل گرانادا خواهد بود که یکشنبه شب برگزار خواهد شد. با تماشای این بازی است که می‌توان دریافت که او واقعا قصد دارد در بارسا از چه سبک و سیاقی استفاده کند.  

 

 

 

بارسلونا کیکه ستین

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: بارسلونا کیکه ستین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۰۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار دشوار بارسا برای حفظ نایب قهرمانی لالیگا

به گزارش "ورزش سه"، با وجود تعیین تکلیف ژاوی در راس کادر فنی بارسلونا این تیم در شش هفته باقی‌مانده از فصل جاری لالیگا کار بسیار دشواری برای حفظ عنوان دومی خود دارد.

بارسلونا در مقطعی از فصل با نتایج دور از تصور بعضا در رده‌های چهارم تا ششم جدول لالیگا هم سقوط کرده بود که بعد از باخت به ویارئال ژاوی اعلام کرد فصل بعد در این تیم نخواهد ماند. بعد از این اعلام جدایی چیزی در بارسلونا تغییر کرد و این تیم با روندی رو به رشد نتایج جالب توجهی گرفت و با وجود نوسان‌هایی که داشت هم به رتبه دوم رسید هم اندک شانس‌هایی برای به دست آوردن قهرمانی و بیرون آوردن جام از چنگ رئال مادرید را زنده کرد.

با این وجود شکست تلخ در بازی برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان مقابل پاری سن ژرمن و سپس شکست در ال‌کلاسیکوی برگشت همه چیز را دوباره تغییر داد و اوضاع تیم ژاوی را به‌هم ریخت. آنها بعد از حذف از لیگ قهرمانان حالا فاصله‌ای یازده امتیازی با رئال مادرید دارند و ضمن اینکه اندک شانس قهرمانی لالیگا را از دست داده‌اند حالا رتبه دوم خود در جدول را نیز در خطر می‌بینند.

در حال حاضر خیرونا پدیده این فصل لالیگا که در مقطعی دچار افت شد و نتوانست به رقابت با رئال ماردید ادامه دهد تنها با دو امتیاز اختلاف نسبت به بارسلونا در رده سوم قرار دارد و می‌تواند جایگاه این تیم را تهدید کند.

رتبه دومی لالیگا از این جهت برای بارسلونا و ژاوی حائز اهمیت است که با حفظ این رتبه می‌توانند در سوپرجام فصل آینده فوتبال اسپانیا حاضر باشند.
با این وجود این تیم شش بازی دشوار تا انتهای فصل لالیگا در پیش دارد که سه تای اول آنها بسیار دشوار است و یکی از آنها دیدار رودررو با خیرونا در زمین حریف و در یک دربی فوق‌العاده حساس کاتالونیا خواهد بود.

بارسا در سه بازی بعدی باید به ترتیب مقابل والنسیا، خیرونا و رئال سوسیه داد تیم‌های هشتم، دوم و ششم لالیگا قرار بگیرد که هر سه تیم فوق‌العاده قدرتمند هستند و کیفیت بالایی دارند. از این دو بازی البته دیدار با والنسیا و سوسیه داد در خانه برگزار می‌شود.

بارسا در دور رفت مقابل والنسیا تن به تساوی یک – یک داد و به خیرونا در خانه خودش 4 بر 2 باخت اما سوسیه داد را با یک گل شکست داد.

در سه بازی بعدی هم بارسا مقابل آلمریا تیم انتهای جدول بازی خواهد کرد و سپس مقابل رایووایکانو و بعد سویا قرار می‌گیرد. بارسا در دور رفت آلمریا را در خانه به سختی با نتیجه 3 بر 2 شکست داد و باید خوش شانس باشد که سقوط این تیم تا هفته سی و ششم مشخص شود وگرنه کار سختی در زمین این تیم خواهد داشت. بلوگرانا در بازی رفت مقابل رایووایکانو هم پیروز نشده و مقابل سویا خیلی سخت برنده شد و در آخرین بازی‌اش در خانه این تیم کار بسیار دشواری خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • کار دشوار بارسا برای حفظ نایب قهرمانی لالیگا
  • مدعیان جامانده به دنبال جام؛ در انتظار خلق شگفتی
  • اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان
  • ستاره رئال در انتظار بایرن مونیخ پرستاره!
  • کروس: باید بارسلونا را ۴-۰ می‌بردیم
  • گل ها و مهارت های برتر ایسکو در ترکیب رئال بتیس / فیلم
  • پاشنه آشیل فاتح توپ طلا در پرسپولیس | جثه بزرگی که دردسرساز هم می شود
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر
  • بارسلونا در خطر از دست دادن یک جام دیگر
  • سرمربی قرقیزستان: قبل از بازی با ایران هم فراتر از انتظار بودیم