Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: ۷۰۹ هزار و ۲۷۳  خانوار در مازندران یارانه حمایتی دریافت کردند و مهلت ثبت‌نام متقاضیان دریافت حمایت معیشتی تا ۳۰ دی ماه تمدید شده است.

کامران اصغری  صبح امروز دوازدهمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران و همچنین شورای هماهنگی روابط عمومی و حراست‌های ذیل این شورا که با حضور مدیران عضو شورا، مسئولان روابط عمومی، حراست دستگاه‌های عضو شورا و رسول ظفرمند مدیرکل بیمه سلامت مازندران و ابوعلی مهدی‌زاده مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به میزبانی بانک توسعه تعاون استان برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه به بررسی وضعیت سبد حمایت معیشتی در استان، پیگیری مصوبات این شورا و برررسی روند پزشک خانواده شهری پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: ۹۵ درصد مصوبات شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اجرایی شده است و تنها استانی هستیم که طبق ارزیابی‌های صورت گرفته از مرکز، جلسات این شورا به صورت مرتب و با دستور کار دقیق اجرا می‌شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه سبد حمایتی خانوارها از آبان ماه شروع شده است، خاطرنشان کرد: کمک‌های خوبی از سوی دولت به همه افراد مشمول سبد حمایتی به تدریج پرداخت خواهد شد.
اصغری گفت: با توجه به توزیع مرحله اول بسته حمایتی دولت در آبان ماه امسال، مهلت ثبت نام متقاضیان دریافت حمایت معیشتی تمدید شده است.
وی با اعلام اینکه مهلت ثبت نام متقاضیان دریافت کمک حمایت معیشتی تا ۳۰ دی ماه تمدید شد، افزود: افرادی که در لیست یارانه بگیران نیستند و متقاضی دریافت کمک حمایت معیشتی هستند می‌توانند تا ۳۰ دی ماه برای ثبت درخواست خود به سایت حمایت hemayet مراجعه کنند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تعداد یارانه‌ بگیر در استان را یک میلیون و ۳۲ هزار و ۹۱۱ خانوار شامل ۲ میلیون و ۱۵ هزار و ۵ نفر اعلام کرد و ادامه داد: ۷۰۹ هزار و ۲۷۳ خانوار( ۶۸.۷ درصد) مشمول دریافت بسته حمایتی در استان هستند.

رشد ۱۲ درصدی بانک توسعه تعاون در مازندران
رئوف احمدی مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون مازندران نیز در این جلسه ضمن خیر مقدم به مسئولان و مهمانان، با اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون در استان دارای ۲۲ شعبه است، اظهار کرد: منابع این بانک در استان به ۳ هزار و ۵۸۹ میلیارد ریال رسیده است که شاهد رشد ۱۲ درصدی منابع این بانک هستیم.
وی با اشاره به اینکه از محل منابع داخلی ۳ هزار و ۷۴۰ فقره به میزان هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال تسهیلات در استان پرداخت شده است، تصریح کرد: از محل تسهیلات تکلیفی قرض الحسنه که ۱۰۸ میلیارد رسال اعتبار داشته ایم ۳۲۳ فقزه تسهیلات پرداخت شده است.
مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون مازندران افزود: در سیل امسال در استان ۸۷۳ فقره به میزان ۷۵ میلیارد ریال به خسارت دیدگان سیل پرداخت شد.
احمدی بیان کرد: در حوزه اشتغال روستایی ۸۶۰ میلیارد ریال سهمیه ما بوده که ۶۶۵ فقره به میزان ۷۲۰ میلیارد ریال پرداخت شد که ۴۴ درصدر در حوزه اشتغال فراگیر محقق شده است.
وی گفت: در بخش رونق تولید برای ۶ فقره ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است و در بخش های حوزه کشاورزی، صنعت و میراث فرهنگی تکلیفی پرداخت تسهیلات داریم.

مشارکت ۱۲ هزار نفر در طرح پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی در مازندران
رسول ظفرمند مدیر کل بیمه سلامت مازندران نیز در این جلسه جزئیات اجرای پزشک خانواده شهری در استان را تشریح کرد و خواستار همکاری همه مسئولان و مردم در این طرح شد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت به پزشکان خانواده شهری در استان به روز شده است، گفت: امیدواریم با استمرار طرح پزشک خانواده شهری به نقطه مطلوب برسیم. 
مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اعلام اینکه قابلیت‌های پزشک خانواده شهری خیلی مهم است و همه باید در اجرای این طرح کمک کنند، تصریح کرد: مازندران در شناسایی بیماری فشار خون و دیابت در کشور در رتبه نخست قرار گرفته است. 
 ظفرمند ادامه داد: تاکنون ۱۲ هزار نفر در طرح پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی در استان مازندران مشارکت کردند.
وی بیان کرد: طرح پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی از ۱۳ آبان ماه سال جاری در سراسر کشور آغاز شد که بر این اساس تمامی متقاضیان فاقد پوشش بیمه درمان از تاریخ یاد شده به مدت ۶ ماه می‌توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.
مدیرکل بیمه سلامت مازندران اظهار کرد: از تمامی افراد فاقد پوشش بیمه درمان درخواست می‌کنیم هرچه سریعتر در فرصت باقی‌مانده نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام نموده تا از تسهیلات یارانه بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

اختصاص ۱۰۰ سهمیه کارگران ساختمانی به شهرهای نور و محمودآباد
سید علی اصغر محمودی مدیر کل تامین اجتماعی مازندران نیز در این جلسه از اختصاص ۱۰۰ سهمیه کارگران ساختمانی به شهرهای نور و محمودآبادخبر داد و گفت: این یکی از مصوبات جلسه گذشته شورای هماهنگی تعاون استان بوده که با پیگیری صورت گرفته محقق شد.

جمال باقری سرپرست بهزیستی مازندران نیز در این جلسه آخرین وضعیت مناسب سازی معابر و ادارات استان برای معلولان را تشریح کرد و افزود: تا پایان امسال ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در حوزه مناسب سازی اعلام می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان هدفمندی یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۰۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت بیمه مسافرتی چه ضرورتی دارد؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، برای آن‌که از حوادث مختلف در امان بمانید، راه‌های پیشگیری متعددی وجود دارند؛ بااین‌حال، برای برخی از حوادث غیرقابل‌پیش‌بینی، راه گریزی نیست؛ ازاین‌رو، باید به فکر راهی برای کاهش حداکثری خسارت باشید. به‌عنوان مثال، بیمه یکی از بهترین راه‌ها برای به‌حداقل‌رساندن خسارات ناشی از حوادث است. مثلاً اگر خودروی شخصی‌تان را بیمه کرده باشید، درصورت بروز تصادف می‌توانید بخش قابل‌توجهی از خسارت را از بیمه دریافت کنید. در این مقاله، قصد پرداختن به یکی از انواع بیمه، یعنی بیمه مسافرتی را داریم. همراه ما باشید.

بیمه مسافرتی و کارایی آن چیست؟

همه ما از انواع مختلفی از بیمه‌ها در زندگی استفاده می‌کنیم تا خود را برای روز مبادا آماده نگه داریم. مثلاً زمانی که یک مشکل دور از انتظار رخ می‌دهد، درصورت داشتن بیمه می‌توانید بخشی از هزینه را از شرکت بیمه کننده دریافت کنید. بیمه درمانی یا بیمه ماشین، نمونه‌های ساده‌ای از بیمه هستند که در زندگی روزمره کاربرد زیادی دارند؛ بااین‌حال، برای کسانی که اهل مسافرت هستند، نوع دیگری از بیمه نیز وجود دارد که بسیار کاربردی است. بیمه مسافرتی مخصوص آن‌هایی است که برای یک بار هم که شده سفر خارجی را تجربه می‌کنند. در چنین سفرهایی، می‌توانید خودتان را بیمه کنید تا درصورت بروز هرگونه مشکل، بیمه همه یا بخشی از هزینه را به شما پرداخت کند.

زمانی را در نظر بگیرید که در فرودگاه حاضر می‌شوید؛ اما به‌دلیل تأخیر چندساعته پرواز، مجبور به اقامت در یک هتل و یا صرف وعده‌های غذایی می‌شوید. در این حالت، هزینه‌ای مازاد بر آن‌چه از پیش در نظر داشتید به هزینه‌های شما اضافه می‌شود. اگر بیمه مسافرتی داشته باشید، می‌توانید هزینه‌های این پیشامد را نیز از شرکت بیمه دریافت کنید. شرکت‌های بیمه برای بسیاری از مشکلات دیگر نیز راه‌حل‌هایی را در نظر گرفته‌اند تا حداقل ضرر و زیان را متحمل شوید.

چرا باید از بیمه مسافرتی استفاده کرد؟

برخی از مسافران از اهمیت بیمه مسافرتی برای سفرهای خارجی آگاه نیستند. این در حالی است که همین اقدام ساده و کم‌هزینه می‌تواند تا حد زیادی شما را در برابر مشکلات احتمالی، مصون دارد. چند نکته مهم درباره بیمه مسافرتی وجود دارند که باید بدانید. نخست این‌که این بیمه‌ها اغلب برای سفرهای خارجی قابل استفاده‌اند و برای سفرهای داخلی، بیمه خریداری نمی‌شود؛ بااین‌حال، برای برخی از سفرهای خارجی بیمه مسافرت ضروری است و برای دریافت ویزا باید بیمه نامه ارائه کنید. به‌عنوان مثال، اگر متقاضی دریافت ویزای شینگن هستید، ابتدا باید بیمه شینگن را دریافت کرده و برای اخذ ویزا، بیمه نامه را به سفارت ارائه کنید.

این موضوع باعث نمی‌شود اهمیت بیمه مسافرت برای سفرهای دیگر کمرنگ شود. حتی اگر در سفرهای خارجی بیمه نامه ضروری نباشد، لازم است خود و مال‌تان را بیمه کنید. مزیت اصلی بیمه، کاهش مقدار هزینه‌هاست. ازآنجاکه با استفاده از بیمه سفر می‌توان از هر هزینه اضافی جلوگیری کرد، داشتن بیمه نامه یکی از ضروریات است و خوب است برای هر سفر، این نوع بیمه را تهیه کنید.

مواردی که تحت پوشش بیمه مسافرتی هستند

بیمه مسافرتی موارد متعددی را پوشش می‌دهد و می‌توانید درصورت بروز این موارد، از بیمه استفاده کنید. عمده این موارد در تمام شرکت‌های بیمه مشترک هستند؛ اما ممکن است برخی از موارد متفاوت باشند. پیش از خرید بیمه باید موارد تحت پوشش بیمه را به‌طور دقیق مورد بررسی قرار دهید. در ادامه، مهم‌ترین موارد تحت پوشش بیمه را شرح خواهیم داد:

چنانچه دچار مشکلی در زمینه سلامتی شوید، هزینه بستری و درمان توسط بیمه پرداخت خواهد شد.

اگر با آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شوید، هزینه آمبولانس پرداخت می‌شود.

اگر قرار باشد در حین بیماری به کشور خودتان منتقل شوید، هزینه‌های انتقال فرد و خانواده پرداخت می‌شود.

اگر نیاز به داروهای اضطراری داشته باشید، بیمه هزینه آن‌ها را به شما می‌پردازد.

چنان‌چه به‌دلیل جرایم غیرعمد در کشور مقصد مجبور به طی‌کردن پروسه‌های حقوقی باشید، هزینه آن به شما داده می‌شود.

اگر بار شما در فرودگاه یا داخل هواپیما گم شود، می‌توانید خسارت آن را از بیمه دریافت کنید.

اگر پرواز شما تأخیر داشته باشد یا کنسل شود، می‌توانید خسارات وارده را از بیمه بگیرید.

بیمه‌های مسافرتی چه مواردی را پوشش نمی‌دهند؟

آن‌چه در قسمت قبل گفته شد، مواردی بودند که توسط بیمه پشتیبانی می‌شوند. مواردی هم هستند که به‌هیچ‌عنوان بیمه مسئولیتی در قبال آن‌ها ندارد. باید این موارد را پیش از تهیه بیمه و قبل از سفر به‌خوبی مورد مطالعه قرار دهید تا مجبور به پرداخت هزینه‌های هنگفت نشوید. برخی از این موارد را در ادامه خواهیم گفت:

هزینه مربوط به‌شرط‌بندی و قمار

هزینه مربوط به خرید نوشیدنی‌های الکلی

هزینه زایمان درصورتی‌که سفرتان سه ماه پیش از موعد زایمان باشد.

هزینه‌های غیرضروری

هزینه درمان بیماری‌هایی که از قبل وجود داشته‌اند.

هزینه خرید بیمه مسافرتی چقدر است؟

بسته به این‌که چه نوع خدماتی توسط بیمه شما پوشش داده می‌شوند، هزینه خرید بیمه متفاوت خواهد بود. هرچه سن بیمه شونده بالاتر باشد، باید هزینه بیشتری بابت بیمه بپردازد؛ همچنین هرقدر محدوده جغرافیایی ارائه خدمات بیمه گسترده‌تر شود، باید هزینه بیشتری بپردازید. در کنار این موارد، خدماتی که توسط شرکت بیمه ارائه می‌شوند، می‌توانند بر قیمت بیمه اثرگذار باشند.

تهیه جامع‌ترین انواع بیمه مسافرتی با فلای تودی

اگر قصد برنامه‌ریزی برای سفر خارجی را دارید، تهیه بیمه نامه یکی از نخستین کارهایی است که باید انجام دهید. بیمه نامه را می‌توان از مراجع مختلفی تهیه کرد؛ اما باید بدانید که مراجع گوناگون می‌توانند قیمت و خدمات متفاوتی را به شما ارائه دهند. در میان مراکز موجود، ما به شما پلتفرم جامع فلای تودی را پیشنهاد می‌کنیم. این پلتفرم مجموعه کاملی از خدمات گردشگری را با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت به شما ارائه خواهند کرد. برای تهیه بیمه نامه می‌توانید از صفحه اصلی سایت وارد قسمت بیمه مسافرتی شده و بسته به تعداد مسافران، تعداد روزهای سفر و شرایط بیمه گذاران، بیمه نامه را دریافت کنید. فراموش نکنید که صفر تا صد کارهای سفر را می‌توانید با فلای تودی انجام دهید. این پلتفرم در هر سفری همراه شماست.

کد خبر 6094095

دیگر خبرها

  • پیگیری سوپر لیگ کاراته با تداوم صدرنشینی دانشگاه آزاد
  • مطالبات تمام داروخانه‌ها پرداخت شد
  • دریافت بیمه مسافرتی چه ضرورتی دارد؟
  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • حقوق و بیمه کارگران شهرداری بندرعباس به روز شد
  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • خرید ۱۵ هزار میلیاردی اصفهانی‌ها در طرح فجرانه
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند