Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی با اشاره به نشست برلین که فردا در آلمان برگزار می‌شود، اظهار داشت: این نشست تمام ابعاد بحران لیبی را مورد بررسی قرار نمی‌دهد. ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل ملل خبرگزاری تسنیم  به نقل از تارنمای اخبارلیبی، غسان سلامه گفت: این نشست در سه محور اقتصادی سیاسی و نظامی ، تحولات لیبی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد و هدف از برگزاری آن، جلب حمایت بین‌المللی از مصوبات آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره تفاوت نشست برلین با دیگر نشست‌های بین‌المللی در خصوص بحران لیبی گفت: مقامات آلمان برای برگزاری این نشست از 5 ماه قبل مقدمات آن را فراهم آوردند. در این نشست 10 کشور شرکت می‌کنند که در میان آنها 5 عضو دائمی شورای امنیت به چشم می‌خورد. اتحادیه آفریقا، اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب از دیگر شرکت کنندگان این نشست هستند.

غسان سلامه درباره پایبندی به مصوبات نشست برلین اظهار داشت: شرکت کشورهای مشخص در نشست برلین با این هدف صورت گرفته‌است تا تضمین‌های لازم درخصوص عدم ارسال سلاح و مزدور به درگیری‌های داخلی لیبی داده شود و به توافقات لیبیایی لیبیایی احترام بگذارند.

مشارکت فعال روسیه در فراهم سازی مقدمات کنفرانس لیبی در برلین

نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی حضور مزدوران بیگانه در جنگ داخلی این کشور گفت: مزدوران از 10 کشور جهان در جنگ لیبی شرکت دارند البته نمایندگی سازمان ملل در این کشور طرحی را برای اخراج آنان تهیه کرده و این درحالی است که شرکت‌های امنیتی به نفع طرف‎های درگیر در این جنگ نقش آفرینی می‌کنند.

غسان سلامه با مبهم خواندن موضع آمریکا در قبال نشست برلین اظهار داشت: پس از برگزاری این نشست، روند سیاسی را برای پایان به درگیری‌های لیبی را فعال خواهیم کرد. ما می‌کوشیم  به حاکمیت دو دولت ( طبرق و طرابلس ) در لیبی پایان دهیم و یک دولت وحدت ملی در این کشور تاسیس کنیم.

انتهای پیام/

 

R7969/P/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "لیبی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار لیبی اخبار لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۰۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ آتش‌سوزی در کارخانه صنایع نظامی «دیل» در برلین

آتش‌سوزی در کارخانه صنایع نظامی «دیل» در برلین باعث ایجاد دود غلیظی شده است، رسانه‌ها می‌گویند دیل یکی از شرکت‌هایی است که برای اوکراین سامانه‌های پدافندی تولید می‌کند.

دریافت 4 MB

دیگر خبرها

  • فیلم/ آتش‌سوزی در کارخانه صنایع نظامی «دیل» در برلین
  • تمام محورهای مواصلاتی استان یزد باز است/ تغییر الگوهای بارشی در استان یزد
  • حجت الاسلام استاد علوی تهرانی در مسجد امیر به سخنرانی می پردازد
  • اهداف سیاسی و ابعاد رسانه‌ای گزارش اخیر بی بی سی جهانی
  • زندگی سخت است اما مدیرعاملی سخت‌تر!
  • نشست خبری مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران
  • نشست هیات مدیره شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • هشدار مهم هواشناسی برای ۴ استان/ آماده‌باش مدیریت بحران
  • آماده‌باش مدیریت بحران در پی احتمال وقوع بارش‌های شدید در ۴ استان
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان