Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: رئیس‌جمهوری ترکیه گفت که رها کردن لیبی در دستان یک سردار جنگی، اشتباهی تاریخی خواهد بود.

به گزارش خرداد از  ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه، امروز -‌شنبه- گفت که «رها کردن لیبی در دستان یک سردار جنگی، اشتباهی تاریخی خواهد بود».

وی افزود: «مسیر منتهی به صلح در لیبی از ترکیه می‌گذرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردوغان گفت که ترکیه نیروهای امنیتی لیبی را تمرین خواهد داد و به آن‌ها در مبارزه با تروریسم و قاچاق انسان کمک می‌کند.

رئیس‌جمهوری ترکیه در ادامه گفت: «اروپا باید به جهان نشان دهد که بازیگری مؤثر در عرصه بین‌المللی است».

اشاره اردوغان به «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی است. این در حالی است که طرف‌های درگیر در لیبی و شماری از کشورهای جهان فردا در برلین بناست در نشست صلح شرکت کنند تا به راه‌حلی برای درگیری‌ها در این کشور برسند.

برچسب ها: اردوغان ، لیبی ، حفتر

منبع: خرداد

کلیدواژه: اردوغان لیبی حفتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۰۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: ارائه اطلاعات پایگاه کورجیک به اسرائیل دروغ است

آفتاب‌‌نیوز :

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پنجمین پلتفرم فلسطین که امروز جمعه در استانبول برگزار شد، با اشاره به اینکه تجاوز‌ها به حریم مسجد الاقصی در حال افزایش است، گفت: ما تحولات مثبت و منفی در فلسطین را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

وی افزود: مسجد اقصی تنها قبله اول ما نیست. همزمان امانت پیامبر اسلام و پیامبران پیش از ایشان است.

رئیس جمهور ترکیه گفت: هیچ قدرتی نمی‌تواند عشق قدس را از قلب ما بیرون کند. به عنوان ترکیه حمایت از قدس را وظیفه خود می‌دانیم. حمایت از قدس، حمایت از صلح، انسانیت و اعتقادات است.

اردوغان با اشاره به اشغال مرحله به مرحله فلسطین گفت: امروز تاریخ وحشی‌ترین شکل مجادله را می‌بینید. از همه انسان‌ها در سراسر دنیا که در کنار فلسطین ایستاده اند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: هیتلر‌ها و نازی‌های امروز کسانی هستند که کودکان غزه را می‌کشند. نتانیاهو با جنایتهایش نام خود را به عنوان قصاب غزه با شرمساری به ثبت رسانده است.

رئیس جمهور ترکیه گفت: ما نمی‌توانیم گروه حماس و مقاومت کنندگان فلسطین را به عنوان گروه تروریستی بنامیم. ما برادران حماس را به عنوان قوای ملی فلسطین می‌شناسیم و با افتخار به حمایت از آن‌ها ادامه خواهیم داد.

اردوغان با اشاره به ۲۰۰ روز نسل کشی در غزه، گفت: نمی‌توانید با ریختن صد‌ها تن بمب بر سر مردم غیر نظامی و نابودی مساجد، کلیسا‌ها و مدارس به شکل عامدانه و تبدیل غزه به یک قبرستان بزرگ فرار کنید. رهبران اسرائیل باید یاد بگیرند که بر اساس حقوق بین الملل حرکت کنند. با اسرائیل روابطمان را در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی قطع کردیم و قطع می‌کنیم.

وی افزود:‌ای نتانیاهو ما در گذشته یهودیان فراری را پناه دادیم. 

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به قطع کردن صادرات نظامی به اسرائیل بعد از جنگ غزه، گفت: در دوره انتخابات گذشته ترکیه متاسفانه علیه ما در موضوع حمایت از اسرائیل سیاه نمایی کردند و حتی گفتند که سوخت جت به اسرائیل دادند که این غیراخلاقی و بی وجدانی بود. آیا طیب اردوغان چنین کاری انجام می‌دهد؟

اردوغان ادامه داد: الان نیز درباره پایگاه راداری کورجیک چنین حرف‌هایی می‌زنند. این پایگاه راداری جز کشورمان و متحدانمان با هیچ کشوری ارتباطی ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • اردوغان : نتانیاهو قصاب غزه است
  • اردوغان: ارائه اطلاعات پایگاه کورجیک به اسرائیل دروغ است
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است