Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائتلاف سعودی و شبه‌نظامیان آن، طی روزهای اخیر حملات را در جبهه‌های مختلف یمن شدت بخشیده‌اند.

اخبار بین الملل- پایگاه خبری المسیره به نقل از یک مقام نظامی یمن اعلام کرد: «نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز شنبه تلاش مزدوران ائتلاف سعودی برای نفوذ در شهر قعطبه در شمال استان الضالع را ناکام گذاشتند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منبع تعدادی از نیروهای ائتلاف سعودی در این درگیری کشته یا زخمی شدند.

یک مقام نظامی یمن هم از کشته شدن ۱۰ نفر از نیروهای ائتلاف سعودی در جریان درگیری با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در شهرهای مرزی «حرض» و «حیران» خبر داد.

یک مقام محلی در شهر محاصره شده «الدریهمی» در استان « الحدیده »‌در غرب یمن هم خبر داد، نیروهای ائتلاف سعودی با حملات توپخانه‌ای یک منزل مسکونی در شمال غرب این شهر را به آتش کشیدند.

هواپیماهای جاسوسی ائتلاف هم به شکلی گسترده در آسمان «الحدیده» پرواز می‌کنند. منطقه «الجبلیه» در شهر «التحیتا» در استان الحدیده هم هدف حملات توپخانه‌ای و سلاح سنگین مزدوران ائتلاف سعودی قرار گرفته است.

رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز جمعه هم یک پیشروی بسیار گسترده نیروهای ائتلاف سعودی در شهر راهبردی «نهم» در استان صنعاء که دروازه صنعاء محسوب می‌شود،  ناکام گذاشتند.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: «رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی توانستند یک پیشروی گسترده نیروهای دشمن را به شهر نَهِم که از سحرگاه روز جمعه تا وقت غروب ادامه داشت با پشتیبانی نیروی هوایی یمن ناکام گذارند».

این مقام نظامی یمن حمله مذکور مزدوران ائتلاف را خطرناک خواند و گفت: «رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی در کمین عناصر دشمن نشسته و ضربات دردناکی به آنها وارد کردند».

به گفته سرتیپ سریع ده‌ها نفر از مزدوران ائتلاف سعودی در این حمله کشته یا زخمی شدند و به پیشروی قابل ذکری دست نیافتند.

وی تاکید کرد: همه تلاش‌های دشمن به شکست خواهد انجامید و همه تدابیر مناسب برای مقابله با تشدید حملات ائتلاف سعودی و مزدورانش به کار گرفته خواهد شد».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن دو روز پیش هم گفت که ائتلاف سعودی با یورش‌های زمینی روزانه و تلاش‌هایش برای نفوذ در خاک یمن به تشدید درگیری‌ها دامن می‌زند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن ادعای روز پنجشنبه نماینده سازمان ملل در امور یمن مبنی بر کاهش حملات ائتلاف سعودی به یمن را خلاف واقع خواند و گفت که شهر کتاف استان صعده در روز پنجشنبه سه بار بمباران شد.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است. 

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. مسئولان نزدیک به جنبش انصارالله می‌گویند از زمان آغاز این حملات بیش از ۳۶ هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اخبار بین الملل یمن الحدیده صنعاء سازمان ملل یمن سعودی مقاومت ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۱۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است

رسانه انگلیسی مدعی شد سازمان‌های اطلاعاتی اروپا به دولت‌های متبوع خود هشدار داده‌اند روسیه در تدارک اقدامات «خرابکارانه» و «خشن» در سراسر اروپاست.

به گزارش ایسنا، سازمان‌های اطلاعاتی غربی مدعی شدند روسیه آمادگی خود را برای بمب‌گذاری‌های مخفیانه، ایجاد حریق و آسیب به زیرساخت‌های اروپا در خاک اروپا چه به‌صورت مستقیم و چه از طریق نیروهای نیابتی‌اش افزایش داده است.

روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» مدعی شد شواهدی که از سه کشور اروپایی به دست آورده نشان می‌دهد آنچه روسیه تدارک دیده نسبت به عملیات‌های ادعایی پیشین مسکو در اروپا به‌مراتب بزرگ‌تر است.

«توماس هالدنوانگ» رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان پیش‌تر در یک کنفرانس امنیتی مدعی شد: «طبق ارزیابی‌های ما، خطر خرابکاری‌های دولتی (روسیه) به‌مراتب بیشتر شده است.» او گفت توانایی روسیه برای اجرای عملیات در خاک اروپا افزایش یافته و این عملیات‌ها ظرفیت آسیب‌زایی فراوانی دارند.

این اظهارات چند روز پس از آن مطرح شد که پلیس آلمان مدعی شد دو فرد با ملیت دوگانه آلمانی-روسی را به اتهام توطئه برای اجرای عملیات خرابکارانه در پایگاه‌های نظامی و تدارکاتی ارتش آلمان بازداشت کرده است، افرادی که به گفته مقامات آلمانی از دولت روسیه دستور گرفته بودند.

چند هفته قبل هم دو مرد در انگلیس به اتهام به‌آتش‌کشیدن یک انبار حاوی کمک برای اوکراین بازداشت شدند و دادستان‌های انگلیسی مدعی شدند که این دو نفر برای دولت روسیه کار می‌کنند.

علاوه بر این، سرویس‌های امنیتی سوئد در حال انجام تحقیقات درباره چند مورد خروج پیاپی قطارها از ریل بوده و مدعی هستند در این موارد هم ممکن است پای روسیه در میان باشد.

«کر جایلز» عضو ارشد اندیشکده «چتم هاوس» با اشاره به موارد فوق‌الذکر و چند خرابکاری ادعایی دیگر، گفت: «واضح‌ترین نتیجه‌گیری این است که فعالیت‌های روسیه واقعاً تشدید شده است. (اما) نمی‌توان گفت که این به معنای افزایش سرمایه‌گذاری روس‌ها در این زمینه است، یا نشان‌دهنده کم‌دقتی نیروهای تحت امر روسیه است، یا حتی نمایانگر بهبود عملکرد سرویس‌های اطلاعاتی غربی در شناسایی و متوقف کردن این افراد است. روی‌هم‌رفته، اتفاقات زیادی در جریان است.»

جایلز به فایننشال تایمز گفت گرچه شناسایی مقاصد روسیه از این اقدامات آسان نیست، اما اروپا باید بداند که این حملات حکم «قلق‌گیری» را دارند و مسکو از تمام توان خود استفاده نکرده است. او گفت: «روسیه از درس‌هایی که از این حملات می‌گیرد، وقتی استفاده خواهد کرد که بخواهد اروپا را واقعاً فلج کند. این حملات فعلاً تمرینی هستند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیلم/رضوانی: برخی‌ها فیگور ریاست مجلس گرفته‌اند اما پاپس‌ می‌کشند
  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • شهدای حملات امروز علیه رفح به ۲۶ نفر افزایش یافت
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • ارتش رژیم صهیونیستی نقاط مختلف غزه را هدف قرار داد
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • کاهش آمار جرایم مختلف در بوکان
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه