Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال با دفاع از انتخاب حمید استیلی به عنوان سرمربی تیم ملی امید بیان کرد که بدون شک این یک تصمیم کاملا درست بود.

طرفداری- پس از ناکامی امید های ایران در راه انتخابی المپیک مرتضی محصص به تعریف از حمید استیلی پرداخت.

 

به گزارش فدراسیون فوتبال، مرتضی محصص پس از ناکامی تیم امید در صعود به مرحله بعدی رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا گفت:

من هم مثل همه اعضای تیم و میلیون‌ها نفر از مردم فوتبال دوست ایران از حذف تیممان متاسف و ناراحت هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیاقت این تیم قطعا بیش از این‌ها بود، اما وقت آن است که در مورد واقعیت‌ها صحبت کنیم.

 

رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال گفت:

واقعیت اول این است که حمید استیلی هیچ وقت به دنبال سرمربی شدن در تیم امید نبود. من در فوتبالچهره شناخته شده‌ای هستم و دلیلی ندارد که خلاف واقعیت صحبت کنم. می‌توانید از سایر اعضای کمیته فنی و دوستان من هم بپرسید. ما بعد از کرانچار به استیلی پیشنهاد دادیم سرمربی شود، اما به هیچ وجه قبول نکرد و سراغ بررسی شرایط گزینه‌های دیگر رفتیم. بعد از فرهاد مجیدی باز هم این پیشنهاد را به استیلی دادیم که قبول نکرد و باز هم گزینه‌های متعددی مطرح شدند که به هر دلیل نشد. اما حمید استیلی بالاخره با اصرار اعضا قبول کرد به این دلیل که بهترین گزینه در آن مقطع بود. هیچ گزینه‌ای وجود نداشت که هم مدارج لازم را طی کرده باشد، پرولایسنس داشته باشد و در آن مقطع کوتاه باقیمانده با همه نفرات این نسل به خوبی آشنا باشد. استیلی کامل‌ترین اطلاعات ممکن را در این زمینه داشت و با شناخت خودش نفرات مورد نظر را از بین بازیکنان قبلی تیم و مهره‌های شایسته لیگ انتخاب کرد. قبول دارم که چند سال بود استیلی کار مربیگری نمی‌کرد، اما در این مقطع با قاطعیت می‌گویم که بهترین تصمیم را گرفتیم و بهترین انتخاب را انجام دادیم. البته می‌توانستیم به سراغ مربی گرانقیمت خارجی برویم، اما این مسئله هم برای فدراسیون مشکل ساز بود هم کدام مربی خارجی در مدت دو ماه می‌توانست چنین شناختی از این تیم پیدا کند؟ مسئله مهم این بود که زمان کافی در اختیار نداشتیم. در این بین صحبت هاى غیر منصفانه زیادى مطرح شد. از این قبیل که من یا آقاى معینى مى خواستیم وارد کادر فنى این تیم‌ها شویم. واقعا اینگونه ادعا‌ها و صحبت‌ها در شان فوتبال ما نیست. سابقه من و آقاى معینى روشن است. در زمان کدام مربى چنین خواسته اى داشتیم یا چنین هدفى را دنبال کردیم؟ آیا در نهایت ما دستیار حمید استیلى در این مسابقات شدیم؟ فکر مى کنم براى همه روشن است که این صحبت‌ها دروغ بود. حوزه کار و وظایف من به عنوان کمیته فنى و عضو کمیته فنى AFC کاملا مشخص است؛ و همین حالا به عنوان یکى از نمایندگان AFC در بانکوک حضور دارم. واقعا در قبال چنین دروغ هایى چه باید گفت؟


محصص اضافه کرد:

متاسفانه ما بازنده‌های خوبی هم نیستیم. نمی‌دانم چرا در زمان شکست همه چیز را فراموش می‌کنیم. حمید استیلی از سرمایه‌های ماست، بار‌ها و بار‌ها همه ما را خوشحال کرده، اتفاقات تاریخی برای ما رقم زده، در این ماجرای تیم امید هم به جز تلاش برای موفقیت این تیم هیچ کاری نکرد. استیلی سرمایه ماست که امروز بعضی‌ها برای او شمشیر از رو بسته اند. نمی‌دانم چرا قدر این سرمایه‌ها را نمی‌دانیم. من معتقدم این تیم با این بازیکنان و این کادر باید حفظ شوند و تیم ب فوتبال ما را بسازند.


وی همچنین گفت:

به جای زانوی غم بغل کردن باید به فکر فردا باشیم و ببینیم تیم‌هایی که موفق شدند چه الگویی دارند. ژاپن هم حذف شد، عراق هم کنار رفت تیم‌های دیگری هم به این سرنوشت دچار می‌شوند، اما مشکل ما این است که زمان ناکامی‌ها به دنبال تسویه حساب می‌رویم. به اعتقاد من می‌شود به این تیم امیدوار بود و می‌توان فردای بهتری داشت. یادمان نرود استیلی زمان کمی داشت و فقط دو اردو در قطر و اندونزی کنار این تیم بود که برای ایجاد تحول تاکتیکی در تیم و اجرای برنامه‌های مورد نظر کافی نیست. نباید زود ناامید شویم و اینهمه تلاش و دلسوزی و زحمات سرمایه‌های فوتبال کشورمان را نادیده بگیریم. من به عنوان مسئول کمیته فنی از حمید استیلی، دستیاران و همه همکارانش تشکر می‌کنم و امیدوارم این تیم با همه ارکان و بخش‌های خودش حفظ شود

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۱۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاک اصلی جام تختی انتخاب تیم ملی امید است/ شانس کسب ۲ مدال طلا در المپیک

فرزاد ایمانعلی زاده مربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان درباره ارزیابی خود از جام تختی، عنوان کرد: تقریبا ۱۶-۱۷ نفر از کشتی‌گیران اصلی ما بیرون هستند و آینده سازان در اینجا کشتی می‌گیرند. ملاک اصلی جام تختی انتخاب تیم امید است. 

او درباره اینکه ملی‌پوشان اصلی نیستند نبودشان احساس نمی‌شود، افزود: قطعا همین طور است. در یکی،۲ وزن ضعیف‌تر از نفرات اصلی هستیم. اسم نمی‌برم اما نفر سوم که در اینجا اول می‌شود با نفر اول ما اختلاف فاحش دارد. باید کار کرد، از جوانان در تیم بزرگسالان استفاده کرد تا روندمان بهتر شود. 

مربی کشتی فرنگی درباره اینکه در اوزان ۶۰ و ۶۷ هنوز تکلیف مشخص نیست، خاطرنشان کرد:  ما در این اوزان سهمیه را گرفته‌ایم. ده‌بزرگی توانست خودش را ثابت کند و اگر درآسیا طلا می‌گرفت قطعا ملی‌پوش ما در المپیک بود. به او یک فرصت دیگر داده می‌شود و قرار است با مهدی محسن نژاد به مجارستان برود. هر کدام عملکرد بهتری داشته باشند با ارزیابی کادر فنی به المپیک می‌روند.

ایمانعلی‌زاده درباره اینکه انتظار می‌رفت کشورهای بیشتری در جام تختی شرکت کنند، گفت: اینجا چند سالی است به دلایل خاص کشورهای خارجی کمتر می‌آیند. ارمنستان هم تیم خوبی است و ما فکر نمی‌کردیم اینقدر خوب باشند. کشتی‌گیران جوان داخلی هم خوب است و مسابقات سطح معقولی دارد. 

او در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تکلیف وزن ۶۷ کیلوگرم و رقابت گرایی با سعید اسماعیلی، تصریح کرد: گرایی قهرمان جهان و المپیک بوده و برایمان قابل احترام است از طرفی استعداد ناب در کشتی آمده به نام اسماعیلی که در جام وهبی امره خوب ظاهر شد. در آسیایی اول شد و طبق چرخه باید رو در رو یا یک تورنمنت رقابت کند. صلاحدید کادر فنی این بود که مجارستان بروند. 

مربی کشتی فرنگی درباره اینکه ۹۰ روز به المپیک مانده و ما در دوره قبل یک طلا داشتیم، این دوره لوپز قرار است بیاید، شرایط را چطور می‌بینید، گفت: برای دومین بار در طول تاریخ کشتی فرنگی است که ما با سهمیه کامل به المپیک می‌رویم و این افتخار بزرگی است. هدف کادر فنی این بود که محقق شد. ۴ سال پیش به خاطر شرایط کرونا سطح مسابقات پایین‌تر بود. امسال کار قطعا سخت تر است. همان طور که در جهانی ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ دیدید سطح مسابقات بالاتر بود. کار ما سخت است اما ما تیم جوان و در عین حال با انگیزه داریم که تلاش می‌کنیم بهترین اتفاق رخ دهد. در المپیک لندن ۳ طلا گرفتیم و باید تلاش کنیم در این دوره مدال‌های زیبا بگیریم.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه خودتان در جه وزنی انتظار طلا دارید، اظهار کرد : در کاغذ اوزان  ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم شانس طلا داریم. دوره قبل در ۶۷ کیلوگرم طلا گرفتیم اما این دوره شانس مدال داریم. در المپیک اتفاقات خاص می‌افتد به این صورت که وقتی از یک وزن انتظار طلا داریم مدال نمی‌گیریم و از وزنی که انتظار نداریم مدال می‌گیریم مانند المپیک ۲۰۱۶ که عبدولی مدال گرفت. قابل پیش‌بینی نیست اما امیدوارم روز خوبی باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • ملاک اصلی جام تختی انتخاب تیم ملی امید است/ شانس کسب ۲ مدال طلا در المپیک
  • قلب تبریز درد می کند/ روز مرگ تراکتور در فصل جاری کم نبود!
  • حمید مطهری: در تراکتور سعی می‌کنم کمتر حرف بزنم بیشتر کار کنم
  • نمایش ۲ فیلم برای جامعه ورزش پهلوانی از شبکه‌های مختلف تلویزیونی
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شدند/آقای ورزش ایران؛ امین میرزازاده
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شدند
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شد!
  • انتخاب بهترین‌های ورزش ایران
  • سرمربی موقت تراکتور تبریز معرفی شد
  • حمید مطهری سرمربی موقت تراکتور شد