Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، حیدر بهاروند درباره منع ایران از میزبانی در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا با تصمیم AFC عنوان کرد:  این تصمیم برای اعضای کمیته اجرایی ارسال شده تا درباره‌ آن تصمیم‌گیری کنند و تا الان تاییدیه نهایی آن مشخص نشده است. روز یک‌شنبه هفته آینده درباره‌ این موضوع تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد. ضمن اینکه تصمیم باشگاه‌ها در این زمینه اتخاذ شده و آن‌ها یک‌صدا هستند که قطعا مقابل این تصمیم بایستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تیم های ایرانی قطعا در کشور ثالث بازی نمی کنند، تاکید کرد: به هیچ وجه چنین کاری نمی‌کنیم. تصمیم فدراسیون و باشگاه‌ها این است که اگر این رای قطعی بشود به هیچ وجه در خارج از کشور بازی نکنند. ما باید میزبانی کنیم چون حق مردم ما است. ما نباید تماشاگران خود را از حق میزبانی محروم کنیم. ما پای این تصمیم می‌ایستیم.

سرپرست فدراسیون فوتبال درباره تبعات کناره گیری از لیگ قهرمانان آسیا گفت: جلسه‌ای در این زمینه برگزار کردیم و به هر حال این تصمیم تبعاتی دارد که باید آن را بپذیریم. اما باید مقابل این تصمیم بایستیم. یک بار در جریان موضوع عربستان کوتاه آمدیم و اگر مقابل این تصمیم نایستیم مطمئن باشید در ادامه تصمیمات دیگری می‌گیرند.

بهاروند درباره اینکه آیا چنین تصمیمی خارج از AFC گرفته نشده، اظهار داشت: من در جریان این موضوع نیستم اما به نظر من این تصمیم فوتبالی نیست. چون از نظر ما این تصمیم عاقلانه هم نیست. البته در صورت کناره گیری رسمی  جرایمی در پیش خواهد بود. شاید 20 تا 30 هزار دلار جریمه کنند. اما درباره‌ این موضوع باید کارشناسان حقوقی صحبت کنند. دوستان این موضوع را پیگیری می‌کنند اما این مساله هم محرومیت و هم جریمه در پی خواهد داشت. با این شرایط اگر این ذلت را بپذیریم که شاید در آینده بیش‌تر متضرر بشویم. برای آینده فوتبال هم خوب نیست.

سرپرست فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا باشگاه ها پذیرفتند در لیگ قهرمانان حاضر نشوند، عنوان کرد: هر ۴ باشگاه و همین طور مجموعه فدراسیون فوتبال و همه مجموعه دست اندرکاران ورزش تصمیم گرفتند که چنین کاری بکنند. ما نامه‌ای به AFC ارسال کردیم و پاسخ خودمان را ارسال کردیم. در این زمینه آقای وزیر هم پیامی به آقای شیخ سلمان ارسال کردند و ما هم پاسخ خودمان را دادیم. اگر تصمیم AFC در مورد بازی کردن نمایندگان ایران در کشور ثالث قطعی بشود از لیگ قهرمانان آسیا انصراف می‌دهیم . آقای تاج هم در این باره نظر و رای خود را به AFC داده است. من فکر می‌کنم متنی که آقای تاج ارسال کردند بسیار خوب است. آقای تاج به عنوان یک مقام مسوول در AFC، نظر و رای خود را داده است و از دوستانش خواسته که در این راستا کشور ما را کمک کنند. البته این را باید بگویم که جواب آقای تاج در واکنش به این رای خیلی تند بوده است چون از مشروعیت تیم‌های ما دفاع کرده است.

بهاروند همچنین گفت: باشگاه‌ها تصمیم گرفتند اگر این قضیه قطعی بشود انصراف می‌دهند. فدراسیون هم از باشگاه‌ها حمایت می‌کند. چون از نظر ما این قضیه توهین به ملت ما است. ایران یک کشور امن است. و بیش‌ترین تماشاگر را در آسیا دارد. بدون هیچ دلیلی محروم می‌شود. باشگاه‌ها مقابل جریان ایستاده‌اند و فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش هم از باشگاه‌ها حمایت می‌کند. ما در این زمینه متضرر نمی‌شویم چون مردم را داریم الان مردم ناراضی هستند. اکثر مردم ایران حاضر نیستند که تیم‌های مان در خارج از کشور از رقبا میزبانی کنند. ما باد حرف مردم را پذیریم اگر تصمیم AFC  را بپذیریم مطمئنا در تصمیمات بعدی بدتر از این برای ما تصمیم می‌گیرند. این مساله هم تبعاتی برای باشگاه‌ها مثل محرومیت و جریمه در پی خواهد داشت. اما آن هم باید در کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا بررسی شود.

وی درباره متضرر شدن کنفدراسیون فوتبال آسیا از کناره گیری ایران خاطرنشان کرد: قطعا این مساله تبعاتی را برای اسپانسرهای مالی در پی خواهد داشت. آن‌ها در این موضوع ضرر می‌کنند. از نظر ما تصمیم فوتبالی نیست. ما دیروز ساعت ۳ و نیم بعدازظهر که نامه را دریافت کردیم بلافاصله پاسخ خودمان را به AFC ارسال کردیم. دیشب هم نامه‌ دیگری به AFC دادیم ما در نامه ارسالی به عربستان اشاره کردیم که در آن کشور جنگ است و این کشورها ناامن هستند. درباره امارات هم چنین مساله‌ای را گفتیم. در هنگ کنگ و کشورهای دیگر هم تظاهرات وجود دارد.

سرپرست فدراسیون فوتبال درباره اینکه یک فرد قطری در ای اف سی نایب رییس است و آیا روابط خوب ایران و قطر در این خصوص تاثیرگذار است، گفت: در این زمینه صحبت‌هایی انجام شده و امیدوار هستیم که مشکل حل شود.

بهاروند درباره شایعاتی مبنی بر سرمربیگری علی دایی روی نیمکت تیم ملی ایران خاطرنشان کرد: من خبری در این رابطه ندارم و این مساله را بعدا اعلام خواهیم کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال لیگ قهرمانان آسیا حیدر بهاروند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۱۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهاد مجیدی تصمیم نهایی را گرفت: در امارات می‌مانم!

فرهاد مجیدی در ۳ مقطع زمانی مختلف سکان هدایت استقلال را برعهده گرفت که مهم‌ترین دوران سرمربیگری او در جمع آبی‌پوشان پایتخت، در لیگ بیست‌ویکم اتفاق افتاد. مجیدی که در ۲ نوبت در قامت جانشین موقت به جای وینفرد شفر و آندره‌آ استراماچونی روی نیمکت استقلال حضور پیدا کرد، روزهای پرفرازوفرودی را در جمع آبی‌پوشان پایتخت گذراند اما در دوره سوم حضورش در استقلال که بعد از پایان همکاری آبی‌ها با محمود فکری بود، شرایط کاملاً متفاوت پیش رفت.

استقلالی‌ها هم در آسیا با فرهاد مجیدی عملکرد قابل‌قبولی را از خود به جای گذاشتند و هم در اولین فصلی که مجیدی از ابتدای فصل روی نیمکت استقلال نشست، آبی‌پوشان پایتخت رکوردهای تاریخی را از خود به جای گذاشتند و بدون باخت و با ثبت بیشترین امتیاز در تاریخ لیگ برتر به مقام قهرمانی رسیدند. در کنار روزهای پراتفاق اما شیرین مجیدی در استقلال، باید اشاره‌ای هم به دوران سرمربیگری او در تیم امید ایران و اتحاد کلبا داشته باشیم که سرمربی ایرانی روزهای پرتلاطمی را در فوتبال امارات در نقش سرمربی اتحاد کلبا گذراند و در نهایت به شکلی توافقی از این تیم اماراتی جدا شد.

مجیدی برای دست‌نخورده‌ماندن رکورد تاریخی‌اش در استقلال، تصمیم هوشمندانه‌ای گرفت و بعد از یک فصل شکست‌ناپذیری همراه استقلال و کسب قهرمانی تاریخی، در قامت لژیونر در عرصه سرمربیگری کارش را پیش برد و حالا همواره نام او به عنوان جدی‌ترین آلترناتیو نیمکت استقلال مطرح است. با توجه به پایان همکاری فرهاد مجیدی و اتحاد کلبا، در طول ۲ اخیر بارها نام او برای حضور در تیم‌های مختلف در فوتبال ایران به میان آمده اما این سرمربی جوان در مقطع کنونی هیچ تصمیمی برای مربیگری در فوتبال ایران ندارد.

استقلال سرمربی دارد، حضور در تراکتور را نمی‌خواهد!
جواد نکونام سرمربی کنونی آبی‌پوشان پایتخت توانسته عملکردی درخشان را از خود به جای بگذارد و صدرنشینی در لیگ بیست‌وسوم و قدم زدن در مسیر کسب عنوان قهرمانی باعث شده تا سایه فرهاد از نیمکت آبی‌ها دور باشد؛ هر چند که در طول ماه‌های اخیر شایعاتی درباره حضور احتمالی مجیدی به جای نکونام به میان آمد اما بررسی دقیق‌تر نشان می‌دهد که هم نکونام قراردادی ۳ ساله با استقلال دارد و هم اینکه در شرایط فعلی، فرهاد مجیدی علاقه‌ای به حضور دوباره در فوتبال ایران و تیم استقلال نشان نداده است.

فرهاد مجیدی البته برای بازگشت به چرخه سرمربیان لیگ برتری، پیشنهادی از تیم تراکتور تبریز هم روی میز خود داشت و مدیران باشگاه تراکتور تایید کردند که برای جانشینی پاکو خمس به سراغ استخدام مجیدی رفته‌اند اما با این وجود، فرهاد مجیدی به پیشنهاد تراکتوری‌ها پاسخ منفی داده و تمایلی برای حضور روی نیمکت سرخ‌پوشان تبریزی نشان نداده است. پاسخ منفی مجیدی به پیشنهاد تراکتوری‌ها باعث شده تا دوری این سرمربی جوان از چرخه سرمربیان لیگ برتری به ۲ سال نزدیک شود و به نظر می‌رسد که این دوری تداوم خواهد داشت.

فرهاد حتی هدایت تیم امید را هم نمی‌خواهد
مسئولان فدراسیون فوتبال در حال برنامه‌ریزی برای معرفی اعضای جدید کادرفنی تیم‌های پایه ملی هستند و در این زمینه، برای هدایت تیم امید ایران نام فرهاد مجیدی به میان آمد؛ آن‌هم در حالی‌که مجیدی تجربه کوتاه سرمربیگری در تیم امید را در کارنامه خود دارد اما با این وجود، او در مقطع فعلی هیچ تمایلی به حضور در تیم امید ندارد و گفته می‌شود که مجیدی تنها در شرایطی علاقه‌مند به فعالیت در عرصه ملی است که پیشنهاد تیم ملی بزرگسالان به او ارائه شود تا پرونده حضور احتمالی‌اش در تیم امید هم در مقطع کنونی بسته شود.

مجیدی از تیم جدیدش در امارات رونمایی می‌کند!
سرمربی سابق استقلال که قهرمانی‌ای تاریخی را از خود در فوتبال ایران به جای گذاشته، بعد از آنکه همکاری‌اش با اتحاد کلبا به پایان رسید، سیاست سکوت را در پیش گرفت و نسبت به شایعات مطرح شده سعی کرد که واکنشی نداشته باشد. فرهاد مجیدی در سکوت خبری در حال گذراندن دوره‌های دانش‌افزایی است و پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که فرهاد تصمیم نهایی خود را گرفته و او قصد دارد تا در فوتبال امارات به کارش ادامه بدهد. براساس آخرین خبرها، مجیدی مشغول مذاکره با مدیران یکی از تیم‌های اماراتی است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، او به‌زودی از تیم جدیدش در فوتبال امارات رونمایی می‌کند تا در نقش سرمربی لژیونر به کارش ادامه بدهد و نامش برای نیمکت تیم‌های ایرانی در حد آلترناتیو بماند.

منبع: فوتبال 360

دیگر خبرها

  • تیم‌های حاضر در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مشخص شد
  • تصمیم مهم مهدی قایدی برای فصل آینده
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می شود/ میزبانی اهواز از جام تختی خوب بود
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • تصمیم فرهاد مجیدی؛ او به ایران برمی‌گردد؟
  • فرهاد مجیدی تصمیم نهایی را گرفت: در امارات می‌مانم!
  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • بدون حواله هم قهرمان می‌شویم!
  • تکلیف کمیسیون‌های فدراسیون دوومیدانی مشخص شد
  • دیگر هیچ مسابقه‌ای رایگان نیست