Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس رضایی روز شنبه در جلسه فعالان اقتصادی با محوریت مسائل مالیاتی که در سالن جلسات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد،افزود: قسمت زیادی از مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی به‌واسطه فعالیت‌ غیرقانونی برخی شرکت‌های کاغذی (صوری) ایجاد شده که برای حل این مشکل، مقرر شد کارگروهی به ریاست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تشکیل شود و تک‌تک پرونده‌های فعالان اقتصادی که از این بابت دچار مشکل شده‌اند مورد بررسی مجدد قرار بگیرد تا در عین آنکه حق و حقوق دولت حفظ می‌شود افرادی که در فرار مالیاتی گناهی ندارند، شان و اعتبارشان محفوظ بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شرایط فعلی نیاز به همدلی و همراهی مردم و مسوولان بیش از پیش احساس می‌شود و با مجوزی که از طرف رییس کل بانک مرکزی دریافت شده، کارگروهی برای حل مشکلات بانکی فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان استان ایجاد شد که می‌تواند بسیاری از این مشکلات را در دریافت و بازپرداخت وام‌ها حل کند.  

وی ادامه داد: حساب تعداد کمی متخلف مالیاتی را باید از بدنه فعالان اقتصادی استان باید جدا دانست و گام‌های جدی برای تسهیل تولید و رونق تولید ایجاد کرد.

در این نشست رییس‌کل دادگستری استان اصفهان نیز گفت: دادگستری استان اعتقاد به ورود پرونده‌های تخلفات مالیاتی تنها از مراجع قانونی ذی‌ربط به نظام  قضایی دارد و مراحل بدوی رسیدگی باید در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی به طور کامل و با عدالت انجام شود.

محمدرضا حبیبی افزود: هیچ ضابطی نمی‌تواند افراد را با تهدید مرعوب سازد و شدیدتر از قانون عمل کند و مراجعان به اداره دارایی و امور مالیاتی طبق قانون می‌توانند با وکیل و کارشناس خود به آن اداره مراجعه کنند و مودیان مالیاتی حتما با ابلاغ اداره دارایی به اداره مربوطه مراجعه کنند.

وی گفت: برای حدود ۴۰۰ نفر از افرادی که مدعی هستند برخی شرکت‌های صوری از هویت آن ها سوء استفاده کرده  و با نام آن‌ها اقدام به دریافت کارت بازرگانی و سایر مدارک کرده اند پرونده هایی ایجاد شده که در حال رسیدگی است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این گردهمایی گفت: هم اکنون کشور درگیر جنگ اقتصادی است و صنعتگران و فعالان اقتصادی در صف اول این جنگ قرار دارند و نیاز به حمایت مالیاتی دارند؛ وضع اصفهان در شاخص کسب و کار خوب نیست و نیاز به همراهی بیشتر دارد و  با این وجود اینکه بسته‌های حمایتی از سوی ادارات و دستگاه‌های مختلف همچون اداره مالیات اجرایی شده هنوز پاره ای از مشکلات پا برجاست. 

مسعود گلشیرازی تاکید کرد: از ظرفیت‌های موجود در تشکیل شورای حل اختلاف مالیاتی استقبال می‌کنیم و آمادگی مشارکت بیشتر در این شوراها را داریم و خواستار شفاف‌سازی و عادلانه شدن مالیات بنگاه های اقتصادی  استان هستیم.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان افزود: اعتقاد به اقتصاد شفاف از اعتقادات بنیادین اتاق اصفهان است و امیدواریم امور مالیاتی حساب فعالان اقتصادی را از گروهی اندک متخلف جدا کند و با رعایت خوشرویی و اصل اصناف با فعالان اقتصادی برخورد شود.

مدیر کل امور مالیاتی اصفهان نیز در این گردهمایی اظهار داشت: رویکرد حمایتی نظام مالیاتی در جهت رفع موانع و مشکلات تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان است و برای اولین مرتبه در کشور بسته حمایتی از واحدهای تولیدی در استان اصفهان طراحی و اجرا شد.

بهروز مهدلو افزود: شرکت‌های موجود در فهرست سیاه امور مالیاتی به طور منظم از طریق سایت امور مالیاتی ارایه می‌شود. 

وی گفت: اغلب معوقات مالیاتی مربوط به شرکت‌های صوری موسوم به کاغذی است که پرونده‌های قضایی متعددی در این زمینه تشکیل شده است و برخی از شرکت‌های صوری با سوءاستفاده از افراد اقدام به فعالیت‌های اقتصادی پنهانی می‌کنند و مالیات معوق را برای افرادی برجا می‌گذارند که با این شرکت‌ها در ارتباط بودند.

مهدلو تاکید کرد : فعالان اقتصادی در خرید و فروش‌های روزانه خود به سراغ شرکت‌های صوری نروند و معاملات خود را با شرکت‌ها و افراد معتبر انجام دهند زیرا مهمترین عامل در متوقف شدن چرخه مالیات بر ارزش افزوده همین دلال‌ها و واسطه‌گرانی هستند که بیشترین منعفت را از پنهان کاری می برند.

در این جلسه که با مدیریت رییس اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل شد مدیران ارشد واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی استان نیز حضور داشتند که مشکلات مالیاتی خود را به استاندار، مدیر کل امور مالیاتی و رییس‌کل دادگستری استان اعلام کردند.

سهم درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه سال آینده، بیش از ۱۹۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده‌ که حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان بیشتر از رقم مصوب امسال است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 اصفهان خرید و فروش شاخص کسب و کار گرانی قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۲۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در جلسه کارگروه رفع موانع تولید گلستان مشکلات این واحد‌ها بررسی و موانع تولید آنها مشخص و برای رفع این مشکلات تصمیم گیری شد.

درویشعلی حسن زاده گفت: مشکلات این واحد‌های تولیدی مربوط به بانک کشاورزی، شرکت توزیع نیروی برق و سازمان جهاد کشاورزی استان بود که با همکاری نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای رفع موانع تولید این واحد‌ها تصمیم لازم گرفته شد.

دیگر خبرها

  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • اصفهان صاحب ظرفیت‌های ناشناخته زیادی است