Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@16:36:02 GMT

۵۷۵ کانون فرهنگی هنری در کردستان فعالیت می کنند

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۲۷۷۳

۵۷۵ کانون فرهنگی هنری در کردستان فعالیت می کنند

ایسنا/کردستان سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، به فعالیت ۵۷۵ کانون فرهنگی هنری در استان نیز اشاره کرد و افزود: باید از این ظرفیت در راستای تقویت باورها و اعتقادات دینی و جلوگیری از هجمه های دشمنان استفاده کرد.

عبید رستمی امروز(۲۸دی) کارگروه فرهنگی، هنری و مساجد ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر کردستان در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: وجود بیش از ۲ هزار مسجد در این استان،  جلوه ای زیبا از اعتقادت دینی و مذهبی بالای مردمان این دیار را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مساجد و مکان های مذهبی در کردستان ظرفیتی برای کار فرهنگی و مسجدی است، ادامه داد: تعدد مساجد و اماکن مذهبی در کردستان نشان از این دارد که مردم این دیار از منظر فرهنگی و دینی جایگاه قابل توجه ای دارند و به واسطه تاثیرگذاری آن و بینش مردم، ظرفیت و پایگاه خوبی برای گرامیداشت برنامه های متناسب با دهه فجر است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، به فعالیت ۵۷۵ کانون فرهنگی هنری در استان نیز اشاره کرد و افزود: باید از این ظرفیت در راستای تقویت باورها و اعتقادات دینی و جلوگیری از هجمه های دشمنان استفاده کرد.

رستمی با تاکید بر هر چه بهتر برگزار کردن برنامه های گرامیداشت دهه مبارک فجر، عنوان کرد: برنامه ریزی مناسب برای تشکیل ستادهای مردمی دهه فجر در مساجد به منظور فراهم سازی زمینه مشارکت و حضور اقشار مختلف مردم در آیین‌های گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام شده است.

وی با اشاره به وظایف و ماموریت های کمیته مساجد ستاد گرامیداشت دهه فجر، بیان کرد: اهتمام در انجام برنامه‌های کلان مرتبط با کارگروه مساجد با ابتناء بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، استفاده از ظرفیت اعضای بسیج مساجد و محلات و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در برگزاری مراسم های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، استفاده مناسب از فرصت تقارن ایام دهه مبارکه فجر با اعیاد و وفیات اسلامی در جهت تقویت معنوی مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و برنامه ریزی به منظور انجام فعالیت ها و مسابقات قرآنی در سطح استانی، ملی و بین المللی از جمله این ماموریت هاست که بایستی مورد توجه ستاد باشد.

وی برنامه ریزی در جهت استفاده از ظرفیت صدا و سیما برای ارائه گزارش ها از فعالیت‌ها و دستاوردها، فراهم سازی زمینه آشنایی هر چه بیشتر اقشار مختلف با آرمان‌ها ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، برنامه ریزی در راستای پاسخگویی به سوالات رفع شبهات، استفهامات، جلب و جذب جوانان و نوجوانان با مواضع اصولی و آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، بهره گیری از توانمندی ها و ظرفیت های مردمی به منظور تقویت انگیزه و نشاط در بین مردم، برنامه ریزی شایسته به منظور تکریم از مقام والای شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم را از دیگر وظایف و ماموریت های کمیته مساجد ستاد گرامیداشت دهه فجر اعلام کرد.

رستمی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش های کاربردی برای توجیه مناسب و ائمه جمعه و جماعات در جهت تقویت مشارکت های مردمی و گسترش دامنه اجرایی برنامه ها در سطح مساجد، برنامه ریزی مناسب به منظور بهره برداری شایسته از امکانات فضای مجازی درگاه های اطلاع رسانی، برنامه ریزی به منظور تقریب، تحکیم و انسجام هرچه بیشتر اقلیت‌های مذهبی، برنامه‌ریزی به منظور تحکیم وحدت بین ادیان و تمدن‌ها در راستای اهداف انقلاب اسلامی و برنامه ریزی به منظور برگزاری مسابقات مختلف با موضوع انقلاب و انقلاب شناسی بایستی در برنامه های کمیته های فرهنگی، هنری و مساجد استان مورد توجه باشد.

در ادامه کامل گلباغی مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کردستان، از هدیه ثواب طرح تلاوت نور به روح بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی و سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در روز ۲۲ بهمن خبر داد و گفت: ۴۷۵ حلقه تلاوت نور در اجرای این برنامه در استان مشارکت دارند.

وی افزود:  کمیته مساجد به منظور تبیین نقش مساجد در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و فراهم سازی زمینه حضور و مشارکت هر چه بیشتر نمازگزاران مساجد در امر برنامه ریزی و برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آشنایی آنان با دستاوردهای انقلاب اسلامی، کمیته مساجد تشکیل شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کردستان، با بیان اینکه هجدهمین آزمون قرآن و عترت در کشور ۱۱ بهمن و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود، عنوان کرد: ۲ هزار و ۲۲۹ نفر در چهار گروه و ۱۵ رشته در هجدهمین آزمون قرآن و عترت کردستان ثبت نام کرده‌اند.

گلباغی بابرشمردن برنامه های کانون های مساجد استان در گرامیداشت دهه مبارک فجر، افزود: قرائت پنج آیه سوره اول سوره مبارکه فجر به صورت همخوانی توسط پرورش یافتگان محراب و منبر، اختصاص خطبه های نماز جمعه به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، تجلیل از ۴۱ پیشکسوت در حوزه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی و معرفی پایتخت ملی فهما را از مهمترین این برنامه ها است.

وی از برگزاری ۱۰ برنامه با محوریت تقریب مذاهب در سطح ۱۰ مسجد خبر داد و بیان کرد:  بزرگداشت شهدای محله، تدوین زندگینامه ۵۶ شهید مسجدی، تقویت روحیه توانمندسازی آحاد جامعه، ترویج فعالیت های کتابخوانی در قالب شنبه های کتابخوانی، از دیگر برنامه های گرامیداشت دهه مبارک فجر در استان اس

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کردستان، به فعالیت ۴۲۷ کانون و کتابخانه روستایی در سطح استان اشاره و خاطرنشان کرد: کمترین اداره و سازمانی در روستاها وجود دارند که بتواند ظرفیت انجام کار فرهنگی را داشته باشند اما کانون های مساجد در سطح ۴۲۷ مسجد روستایی استان فعالیت می‌کنند که زیر نظر امام جماعت اداره می‌شوند و کار فرهنگی را به بهترین نحو احسن انجام به انجام می‌رسانند.

گلباغی با اشاره به وجود ۶۰ هزار متر مربع فضا در مساجد برای تربیت و آموزش بچه های مسجدی، یادآور شد: رویداد ملی فهما در راستای استفاده صحیح از این فضاها در جهت حفظ سنگر مساجد و جذب، تعلیم و تربیت بچه های مسجدی در ۵۷۵ کانون فرهنگی هنری مساجد استان اجرا می شود که از آن در برنامه های گرامیداشت دهه مبارک فجر بهره برداری خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کانون فرهنگی و هنری مساجد استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۲۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها

 حجت‌الاسلام والمسلمین کمال خداداده در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد،گفت: در دهه کرامت برای برگزاری جشن‌ها، خادمان دو آستان مقدس رضوی و حضرت معصومه (س) در تمام شهر‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

رئیس ستاد ملی دهه کرامت با اشاره به اینکه کنگره‌ها و همایش‌های بزرگی در سراسر کشور پیش بینی شده است، گفت: جشنواره بنیاد امام رضا (ع) در موضوعات مختلف هنری و نمایشی درحال برگزاری است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه برای پیشبرد این برنامه‌ها نیازمند حمایت مردم هستیم، عنوان کرد: ستاد کانون‌های مساجد نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز متولی برگزاری ویژه برنامه‌ها باشند.

 خداداده با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران یک محل جریان‌ساز و اثرگذار است، عنوان کرد: حضور مردم در مسجد مقدس جمکران به مناسبت‌های مختلف نشان از عشق و ارادت مردم به حضرت حجت (عج) است.

رئیس ستاد ملی دهه کرامت با بیان اینکه امروز جریان فرهنگی و تبلیغی در کشور تعطیل نیست، گفت: اینکه امروز شاهد حضور خیل عظیم جوانان و دانش آموزان در اعتکاف هستیم نشان از تاثیر جریانات فرهنگی دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)