Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@16:26:27 GMT

827 مدرسه در تهران در وضعیت قرمز قرار دارند

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۲۸۰۴

827 مدرسه در تهران در وضعیت قرمز قرار دارند

شهردار تهران گفت: 827 مدرسه در تهران در برابر حوادث در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، پیروز حناچی در همایش گام دوم طرح مدرسه آماده که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد با اشاره به اقداماتی که شهرداری تهران برای این طرح از سال ۹۴ آغاز کرده، گفت: سه بخش عمده آموزش مدیران، تهیه سند مخاطره و آموزش اولیا و دانش‌آموزان در جریان بوده است و نتایج این طرح مدتی پیش به من اعلام شد و ارزیابی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: در طرح مدرسه آماده ۲ هزار و ۸۸۸ مدرسه تحت پوشش قرار گرفتند که بر اساس آن مشخص شد  ۸۲۷ مدرسه بسیار زیاد در برابر حوادث آسیب‌پذیر بوده و در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین یک‌هزار و ۲۳۵ مدرسه در رده آسیب‌پذیری متوسط قرار گرفته و وضعیت زرد در آنها لحاظ شده است.

شهردار تهران با بیان این‌که سازمان توسعه وظیفه پیگیری در این راستا را دارد و باید اقدامات لازم جهت ایمن‌سازی مدارس انجام دهد، گفت: بر اساس طرح مدرسه آماده هزاران نفر آموزش دیده‌اند و ابزارها و اقلام آموزشی نیز از سال 96 میان دانش‌آموزان توزیع شده است.

حناچی افزود: گام دوم طرح مدرسه آماده شامل برگزاری رویدادها و مسابقات بوده و ارائه هر هفته یک کانکس امداد و نجات برای مدارس در دستور کار است.

وی با اشاره به تجربه جهانی در زمینه زلزله کوبه ژاپن در سال 1995، گفت: این زلزله 17 ژانویه در ساعت 5:46 صبح به وقوع پیوست که 30 ثانیه به طول انجامید و نقطه عطفی در زمینه ثبت زلزله محسوب می‌شود که این زلزله حدود 14 کیلومتر از سواحل دریا را تحت تأثیر قرار داد و ۶ هزار و ۴۰۰ کشته بر جای گذاشت.

شهردار تهران ادامه داد: زلزله کوبه ژاپن باعث بی‌خانمان شدن 300 هزار نفر و آسیب به 250 هزار ساختمان شد. شهردار وقت ژاپن در آن زمان در اثر این حادثه خودکشی کرد. 

حناچی با اشاره به این مطلب که برآوردهای ناشی از این بحران خسارت معادل 100 میلیارد دلاری بود، اذعان کرد:‌ ژاپنی‌ها اما از این حادثه درس گرفتند و این درس‌ها خلأیی است که کشور ما نیز با آن مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: البته این مسئله را نیز باید مطرح کرد که ما از حادثه پلاسکو نیز درس گرفتیم و تجهیزات قبل و بعد ما متفاوت شده است. در پایتخت 700 پل اصلی داریم که مدام باید این پل‌ها را مورد مانیتورینگ قرار دهیم تا در بحران دچار آسیب نشود چرا که در صورت وقوع زمین‌لرزه تخریب این پل‌ها مشکلات را چندین برابر خواهد کرد.

شهردار تهران ادامه داد: هفته گذشته در بدیهی‌ترین موارد تلفات داشتیم به دلیل اینکه ساده با موضوعات برخورد کردیم. در کرمان جمعیت زیادی برای تشییع شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی حضور یافته بودند و اگر تمهیدات لازم در نظر گرفته می‌شد شاید شاهد چنین حوادثی نبودیم.

حناچی تصریح کرد: باید توجه داشت که هر گرفتگی می‌تواند سکته ایجاد کند و هر مانعی منجر به بروز حادثه‌ای شود. وظیفه همه متخصصین است که از وقایع درس بگیرند و اگر این موضوع مورد توجه قرار نگیرد حادثه خطرات بیشتری خواهد داشت.

وی در ادامه به نقش آموزش به دانش‌آموزان در طرح مدرسه آماده، گفت:‌به جای ترساندن دانش‌آموزان باید اعتماد به نفس آنها را تقویت کرد و به آنها یاد داد چگونه با زلزله زندگی کنند. ما در سرزمینی زندگی می‌کنیم که زلزله به طور قطع به وقوع می‌پیوندد همان‌طور که شهرری بارها در گذشته دچار زلزله شده است، بنابراین راهی جز آمادگی و تدوین سناریو در زمان کنونی نداریم.

وی در پایان عنوان کرد: آلودگی، ترافیک، پسماند و حمل و نقل چهار مسأله اساسی تهران است که با تشکیل شهرداران مدارس می‌توان نقش مهمی در زمینه آموزش به دانش‌آموزان داشته باشیم.

انتهای پیام/۴۱۰۵/

منبع: آنا

کلیدواژه: شهردار تهران حادثه پیروز حناچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۲۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو

همزمان با تلاش‌های شبانه‌روزی برای تحقق قرارداد خرید ۶۳۰ واگن، به واسطه ارتباط خوب شهردار تهران با دولت و همت آقای رئیسی، ۱۵ درصد پیش پرداخت خرید واگن‌ها پرداخت شده و بزودی واگن‌ها به تهران می‌رسند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مدیریت شهری ششم تهران و دولت سیزدهم بالاترین سطح همکاری دو نهاد مهم و خدمتگزار را دنبال می‌کنند، به طوری که نه تنها علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران در جلسات مداوم و هفتگی هیئت دولت شرکت می‌کند بلکه رئیس‌جمهور، حکم نماینده ویژه برای شهردار تهران صادر کرد.

اما در این میان مخالفان تلاش کردند که اختلاف‌نظر فنی یکی از مدیران میانی وزارت کشور با مدیریت شهری بر سر تایید صلاحیت واگن‌های وارداتی را به اختلاف دو نهاد تعمیم دهند. برخلاف نظر این مدیر، مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران می‌گوید: متروی تهران پیش از این کارشناس تایید واگن‌ها بوده و اگر شرکت دیگری بخواهد کار تایید را انجام بدهد باید دو تا سه میلیارد تومان هزینه شود و ما نمی‌خواهیم هزینه اضافی صرف شود.

رسانه‌های اصلاح‌طلب در حالی روی فراموشی مردم حساب باز کردند که گویا از یاد برده‌اند  که این محسن هاشمی؛ رئیس شورای شهر تهران در دوره اصلاحات بود که بارها و حتی در تلویزیون، حسن روحانی و دولتمردان دولت قبل را به باد نقد گرفت؛ هاشمی حتی  در آذر ماه سال 1399 درباره عدم تامین پول واگن‌ها، رفتار دولتمردان گذشته را «خیلی کودکانه» خواند و گفت: «...چرا دولت مردان ما نمی‌فهمند، وقتی ما سیستمی را هزینه کردیم، تونل و تجهیزات ثابت را ساخته‌ایم، اما چرا واگن خریداری نمی‌کنیم ...».

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

آتش اختلاف در شورای شهر دوره پنجم آنقدر شعله‌ور بود که هر دو طرف بارها علیه یکدیگر صحبت کردند و ابایی هم از اعلام آشکار اختلافات نداشتند البته این  شکاف، به موضع گیری‌های آشکار رسانه‌ای محدود نشد، بلکه آنقدر وسعت گرفت که رئیس جمهور دوره قبل حتی اجازه ورود پیروز حناچی؛ شهردار سابق تهران به جلسات هیئت دولت را نمی‌داد.

ماجرای واگن‌ها چیست؟

پیروز حناچی؛ شهردار سابق تهران چند ماه پیش در روزنامه اعتماد مدعی شده بود «قرارداد 630 واگن مترو، اساساً مرتبط با مدیریت شهری فعلی شهر تهران نیست و به تلاش‌های مدیریت قبلی باز می‌گرد» هرچند که صحبت‌های اولیه به آن سال‌ها بر می‌گردد اما باید از پیروز حناچی پرسید که برای این قراردادی که از سال 97 ابلاغ شده چه قدمی برداشته است؟

واقعیت این است که نه تنها در دوره قبل اقدام عملی در این باره انجام نشد بلکه شهردار تهران همزمان با تلاش‌های شبانه‌روزی برای تحقق قرارداد خرید 630 واگن، به واسطه ارتباط خوب با دولت و همت آقای رئیسی، 15 درصد پیش‌پرداخت خرید واگن‌ها را پرداخت و حتی با افزایش 25 درصدی این تعداد را به 791 دستگاه رساند.

همچنین این دوره مدیریت شهری توانست در اتفاقی کم‌نظیر رکورد افتتاح میانگین ماهانه یک ایستگاه مترو را ثبت کند و آن و در اختیار مردم قرار دهد.

این درحالیست که در آن دوره مدیریتی نه تنها واگن و اتوبوسی به ناوگان حمل و نقل اضافه نشد بلکه 1600 اتوبوس کمتر از آنچه تحویل گرفته شد به دوره زاکانی تحویل داده شد و در موضوع مترو حتی انبارهای قطعات یدکی مترو خالی به دوره مدیریت ششم تحویل داده شد.

همچنین طبق آنچه در کتابچه تحول و تحویل (که مدیران دوره قبل برای کارنامه عملکردشان چاپ کردند)، تنها برنامه‌ریزی برای تهیه 200 دستگاه اتوبوس (80 دوکابین و 120 تک کابین) دیده می‌شود که با 826 اتوبوس جدید، 428 دستگاه اتوبوس اورهال شده و قرارداد 2500 دستگاه اتوبوس 12 متری، 25000 دستگاه تاکسی سدان برقی، 2500 دستگاه تاکسی شاسی‌بلند (suv)، 10 هزار دستگاه ون و 150 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی قابل مقایسه نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • با «کودک استرسی» چگونه برخورد کنیم؟
  • آتش سوزی یک مدرسه دخترانه در اهواز + جزییات
  • آتش سوزی در یک مدرسه دخترانه
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • واکنش شهردار تهران به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی