Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی از رشد ۲۰ درصدی پرسش مهر بیستم رئیس‌جمهوری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: بیش از ۲ میلیون نفراز دانش‌آموزان و فرهنگیان در پرسش مهر بیستم ثبت‌نام کردند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی اظهار کرد: در پرسش مهر بیستم که مهلت ثبت‌نام تا ۱۷ دی‌ماه بود بیش از ۲ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۴۰ نفر دانش‌آموز و فرهنگی ثبت‌نام کردند که میزان مشارکت جشنواره پرسش مهر بیستم نسبت به نوزدهم بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته است که این تعداد در حوزه ادبی پژوهشی و سرود آوایی، نمایشی و فضای مجازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تفکیک آماری شرکت‌کنندگان گفت: در حوزه ادبی پژوهشی ۴۵۲ هزار و ۹۶۰ نفر، در حوزه سرود و آوایی یک‌میلیون ۳۹۲ هزار و ۷۳۹ نفر و در حوزه فیلم و هنرهای نمایشی ۳۴ هزار و ۸۱۴ نفر در حوزه رسانه و فضای مجازی ۶۶ هزار و ۳۱۶ نفر و در حوزه دستی تجسمی ۶۵۱ هزار و ۲۱۱ نفر شرکت کرده‌اند.

رمضانی گفت: سؤالی که رئیس‌جمهوری مطرح کرد مطالبه اصلی دانش آموزان است و معاونت پرورشی و فرهنگی هم یکی از برنامه‌های مهمش ایجاد محیط بانشاط در مدارس است.

مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی درتفاوت برگزاری مسابقات فرهنگیان نسبت به سال‌های گذشته گفت: آثار از مدرسه مستقیم به دبیرخانه ستاد پرسش مهر ارسال شد تا بتوانیم راستی آزمایی دقیق‌تری داشته و فرهنگیان توانمند در این حوزه‌ها را شناسایی کنیم. همچنین ممکن بود در برخی مناطق نتوانند داوری دقیقی ازآثار فرهنگیان داشته باشند.

وی گفت: فرهنگیان در پرسش مهر رئیس‌جمهور می‌توانستند در ۱۷ رشته شرکت کنند که برخی عناوین این رشته‌ها: شعر، داستان، وبلاگ، فیلم کوتاه، نمایشنامه‌نویسی، طراحی، تصویرسازی، پوستر، عکاسی، خوشنویسی، مجسمه‌سازی، کاریکاتور، نقاشی‌خط و نقاشی آبرنگ و نقاشی رنگ روغن است.

رمضانی بابیان اینکه فرهنگیان با شرکت در این قبیل جشنواره‌ها می‌توانند جریان ساز فرهنگی در کشور باشند و دانش آموزان را در این امر یاری کنند، اظهار کرد: با این جشنواره‌ها می‌توان در حوزه فرهنگ روح تازه‌ای دمید.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی افزود: این پرسش مورد استقبال دانش آموزان و فرهنگیان قرارگرفته است و امیدواریم با حضور شخص رئیس‌جمهوری بتوانیم مراسم اختتامیه را باشکوه بیشتری برگزار کنیم.

شایان‌ذکر است؛ دبیرخانه پرسش مهر در تهران و کانون شهید مفتح در نظر گرفته‌شده است و در حال بررسی اولیه آثار ارسال‌شده به دبیرخانه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش پرسش مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۲۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارنامه اولیه کنکور در نیمه مرداد منتشر می‌شود

 عبدالرسول پور عباس؛ رئیس سازمان سنجش درباره برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ گفت: تعداد ۶۶۰ هزار نفر متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان هستند و داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به سوالات دفترچه مخصوص فرهنگیان  پاسخ دهند.

وی افزود: داوطلبان کنکور علاوه بر نوبت اردیبهشت می‌توانند در نوبت تیر ماه هم شرکت کنند، نمرات کنکور ۱۴۰۲ نیز همچنان معتبر است بنابراین در مرحله انتخاب رشته برای داوطلب ۴ نمره وجود دارد.
رئیس سازمان سنجش درباره زمان اعلام نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ گفت: کارنامه اولیه کنکور در نیمه مرداد اعلام می‌شود و چند روز پس از آن انتخاب رشته آغاز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • گفتگو با رتبه اول مستندنگاری جشنواره پژواک
  • همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی با قوت ادامه می‌یابد
  • کارنامه اولیه کنکور در نیمه مرداد منتشر می‌شود
  • کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ در نیمه مرداد منتشر می‌شود
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • کیومرث هاشمی: اساس نظام جمهوری اسلامی بر پایه مسائل فرهنگی است
  • پیگیری راه‌اندازی مقطع ارشد در دانشگاه فرهنگیان خوزستان
  • استقبال پرشور از رئیس جمهور در قدیمی‌ترین دانشگاه لاهور