Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@19:10:01 GMT

مسکن ارزان می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۳۳۴۰

مسکن ارزان می‌شود؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالفضل طاهری اظهار کرد: از چند ماه قبل اجرای طرح مسکن ملی اقدام در زنجان آغاز شده است، که امیدواریم به کاهش قیمت مسکن بیانجامد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک زنجان با بیان اینکه این طرح فعلا در مرحله ثبت‌نام است، اما به نظر می‎رسد، طرح مثبتی در راستای کاهش قیمت مسکن باشد، تصریح کرد: با اجرای این طرح قطعا شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار خواهیم بود که البته تاثیر آن را در دراز مدت شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه علاوه بر اجرای این طرح جلوگیری از قیمت‌گذاری در دیوار در یک برهه زمانی نیز موجب کنترل قیمت‌ها شد، گفت: همچنین تصمیماتی نیز در استان اتخاذ شده که با افرادی که اقدام به گرانی مسکن به سود منافع شخصی می‌کنند برخورد شود و در این راستا مشاورین املاک بدون مجوز پلمب شده‌اند.

طاهری با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰۰ مشاور املاک در زنجان فعال است، گفت: از ابتدای سال تاکنون هیچ واحد مشاوره املاکی مجوز فعالیت نگرفته است.

گفتنی است، وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تأمین مسکن، طرح «اقدام ملی تأمین مسکن» را در قالب احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی کرده است که از این تعداد سهم استان زنجان ۴ هزار و و ۹۲۰ واحد است.

از مجموع سهم استان در ساخت مسکن در طرح اقدام ملی یک هزار و ۲۹۱ واحد مسکونی در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار خانوار جمعیت و ۳ هزار و ۴۷۴ واحد مسکونی نیز در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار خانوار احداث می‌شود.
وفق مفاد قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و آیین‌نامه مربوط به آن، شرایط و مشخصات طرح افرادی که می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند شامل افرادی است که از یکم فروردین ماه سال ۱۳۸۴ به بعد فاقد زمین یا واحد مسکونی بوده و از سال ۱۳۵۷ از هیچ یک از امکانات نهاد‌های عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.

در حال حاضر ۶ هزار و ۷۹۱ خانوار مازاد بر واحد‌های مسکونی، در استان وجود دارد و ۲۳ هزار و ۶۲۷ واحد خانه خالی در استان زنجان موجود است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت مسکن مشاور املاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۳۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  محمد حمیدی در شورای مسکن استان سمنان با بیان اینکه آماده سازی و افتتاح واحد‌های درحال ساخت مهم‌ترین اولویت دولت سیزدهم است گفت: در این جلسه مصوب شد واحد‌های مسکونی با بیش از  ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی به تفکیک شهرستان‌ها مشخص شود تا این واحد‌ها  با کمک‌های مالی وزارت راه و شهرسازی به بهره برداری برسد.
وی خاطرنشان کرد: از تیرماه امسال بصورت ماهانه تعدادی از این واحد‌ها آماده بهره برداری هستند و پیش بینی میکنیم در تیرماه امسال حدود یک هزار واحد مسکونی در استان به بهره برداری برسد.

استاندار سمنان  هم با اشاره به وضعیت مطلوب این استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن  گفت : این استان توانست رتبه دوم کشور را در ۶ ماهه دوم سال گذشته در اجرای طرح نهضت ملی مسکن کسب  کند.

وی همچنین بر لزوم تکمیل این طرح در ایوانکی تاکید کرد .

مشخص کردن برنامه زمانبندی آماده سازی زیرساخت‌ها ادارات راه و شهرسازی با شهرداری‌ها تا هفته آینده و همچنین تسریع درنحوه پرداخت تسهیلات بانک‌ها به متقاضیان واحد‌های مسکونی از دیگر مطالبی بود که در این جلسه مطرح شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی زنجان در دست ساخت است
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان ساخته می شود
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر