Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون قضایی و رئیس اداره شورا‌های حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۶ پرونده قصاص نفس با کمک بزرگان و شورای حل اختلاف مستقر در زندان و حمایت اولیای دم در سه سال گذشته به صلح و سازش رسید. تاریخ انتشار: 15:26 - 28 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۷۹۴۷ به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم ساجدی رئیس اداره شورا‌های حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع اعضای شورا و سفیران صلح گفت: رویکرد قوه قضائیه استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان به منظور نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه است و هدف از دعوت شما این است تا مردم برای صلح و سازش به میدان بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به اینکه وظیفه شورا‌های حل اختلاف رسیدگی و صلح و سازش است، گفت: پرونده‌هایی که در دادگاه‌ها و دادسرا‌ها تشکیل می‌شود قبل از رسیدگی جهت سازش به شورا‌های حل اختلاف ارجاع میشود.

حجت الاسلام والمسلمین ساجدی افزود: طبق آمار از تاریخ ۱۵/۹/۹۸ تاکنون ۱۸۸۸ پرونده از دادگاه و دادسرا جهت سازش به شورای حل اختلاف ارجاع شده که ۳۴ درصد آن‌ها با مصالحه مختومه شده است.

رئیس شورای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همکاری در شورا‌ها افتخاری و به نوعی می‌توان گفت بسیج عمومی است، اضافه کرد: ما از افرادی که سابقه دارند، نفوذ دارند و صاحب کلام هستند، استفاده می‌کنیم و شورا‌های حل اختلاف از آن‌ها دعوت می‌کند که جهت صلح و سازش به کمکشان بیایند.
معاون قضایی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۱ درصد از پرونده‌ها در شعب این شورا در دهدشت و ۶۳ درصد در یکی از شعب یاسوج با مصالحه مختومه شده است.

وی افزود:۱۶ فقره پرونده قصاص با کمک بزرگان و شورای حل اختلاف مستقر در زندان و حمایت اولیاء دم بخشیده و از چوبه‌ی دار رهایی یافتند.

گفتنی است، شعبه‌های شورای حل اختلاف در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۳۲ شعبه است که ۴۶ شعبه شهری و مابقی روستایی هستند.   بیشتر بخوانید: مختومه شدن بیش از یک هزار فقره پرونده مسن در سه ماهه گذشته
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۳۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حمزه لقمانی افزود: از این تعداد پرونده هزار و ۴۴ فقره مربوط به تخلفات کالا و خدمات و ۲۱۷ فقره پرونده وارده مربوط به حوزه قاچاق کالا و ارز و ۹۷ فقره پرونده مربوط به حوزه بهداشت، دارو و درمان بوده است. وی ادامه داد: مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی در سه بخش قاچاق کالا و ارز، بهداشت دارو و درمان، کالا و خدمات، ۲۱۸ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال بوده است. مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: گزارش پرونده های وارده توسط بازرسان دستگاه‌های متولی و نظارتی و متولیان امر در حوزه اقتصادی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است. عملکرد این سازمان در رسیدگی به این پرونده‌ها مطلوب بوده و تلاش‌ها برای رسیدگی به آن‌ها به طور شبانه روزی بوده است.

دیگر خبرها

  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • ورود بیش از ۱۳۰۰ پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول