Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:03:49 GMT

ساخت رباتی که با پرهای واقعی پرواز می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۳۶۸۳

ساخت رباتی که با پرهای واقعی پرواز می‌کند

به گزارش پایگاه اینترنتی فیوچریزم، این ربات که PigeonBot نام دارد با چنان مهارتی پرواز می‌کند که به گفته محققان می‌تواند چگونگی ساخت هواپیماها را در آینده متحول کند.

دو بال مصنوعی این ربات که هرکدام با ۴۰ پر کبوتر پوشانده شده، با وصل کردن مچ و انگشتان مصنوعی با استفاده از رباط‌های مصنوعی کشسان، ساخته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران دریافتند که با تغییر جهت این مچ و انگشتان مصنوعی می‌توانند شکل کلی بال‌های این ربات را تغییر داده و به آن اجازه دهند تا درست همانند یک پرنده واقعی در حین پرواز تغییر جهت دهد.  

این تیم همچنین کشف کرد که قلاب‌های ریز می‌توانند به طور خودکار پرها را در هم قفل کنند و مانع از دور شدن بیش از اندازه آن‌ها از هم شود، مکانیزمی که نقش مهمی در حرکت هماهنگ پرها با هم دارد.

گزارش کامل این پژوهش در مجله Science منتشر شده است.

برچسب‌ها رباتیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رباتیک رباتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۳۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات سربازهای ارتش اوکراین؛ از مین گذاری و شلیک تا جابه‌جایی مجروحان

پس از هواپیماهای بدون سرنشین که در آسمان اوکراین به وفور دیده می‌شوند، حالا نوبت به ربات های زمینی رسیده که خط مقدم نبرد را پر کرده‌اند.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش اوکراین به شکل افزایشی به وسایل رباتیک بدون سرنشین گرایش پیدا کرده تا مجبور نشود سربازان خود را در معرض خطر قرار دهد.

 ارتش اوکراین از این ربات‌ها برای مین گذاری در محدوده‌های دشمن، قرار دادن مواد منفجره، شلیک، انفجار و در مواردی معدود تخلیه مجروحان از محدوه خطر استفاده می‌کنند.

جزئیات بیشتر از عملکرد ربات‌ سربازهای اوکراین را در تصاویر گزارش ببینید.

 

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ربات سرباز با قدرت تشخیص دشمن و نیرو‌های خودی (ویدئوی ساختگی) هشدار برای تولید روبات های قاتل نخستین رباتهای سرباز و خلبان‌ رونمایی می‌شوند

دیگر خبرها

  • (ویدئو) این ربات سرطان ریه را تشخیص می‌دهد
  • این ربات سرطان ریه را تشخیص می دهد/ دقت بیشتر، آسیب کمتر (فیلم)
  • این ربات سرطان ریه را تشخیص می دهد/ دقت بیشتر، آسیب کمتر
  • چرا ربات‌ها و هوش مصنوعی هنوز به گرد پای حیوانات نرسیده‌اند؟
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان
  • تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی
  • تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد
  • ربات سربازهای ارتش اوکراین؛ از مین گذاری و شلیک تا جابه‌جایی مجروحان (فیلم)
  • ربات سربازهای ارتش اوکراین؛ از مین گذاری و شلیک تا جابه‌جایی مجروحان