Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@06:01:21 GMT

هدف محرومیت نیست، تخریب ورزشکار است

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۴۰۴۰

هدف محرومیت نیست، تخریب ورزشکار است

ایسنا/زنجان کاپیتان زنجانی تیم‌ملی دوچرخه‌سواری ایران گفت: هدف اتحادیه جهانی، محرومیت نیست، بلکه برچسب زدن به ورزشکار ملی و تخریب آن است.

مهدی سهرابی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعلام اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری مبنی بر محرومیت چهار ساله وی، افزود: وقتی صحبت از محرومیت به میان می‌آید، باید همه مستندات و دلایل این محرومیت، قانونی باشد، این در حالی است که اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری هیچ‌گونه ادله‌ای برای محرومیت چهار ساله‌ای که صادر کرده، نداشته و فقط به تنها چیزی که اکتفا کرده، بحث احتمال استفاده از ماده ممنوعه یا روش ممنوعه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه نمی‌توان به واسطه یک احتمال، رأی صادر کرد و چهار سال محرومیت برای یک ورزشکار در سطح ملی صادر کرد، ادامه داد: با توجه به اینکه مستندات خود را در زمان مقرر به فدراسیون جهانی ارائه داده و این سئوال را طرح کرده‌ام که دلیل محرومیت من چه بوده است، متاسفانه تا به امروز هیچ سند محکمه‌پسندی دال بر انجام دوپینگ ارائه نشده و فقط حکم محرومیت صادر شده است.

این ملی‌پوش زنجانی با بیان اینکه کار اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری غیرقانونی بوده و به همین خاطر به دادگاه (CAS) به خاطر این رأی شکایت خواهم کرد، یادآور شد: با توجه به اینکه در آخرین سال‌های عمر ورزشی خود قرار دارم، به همین خاطر به هیچ عنوان بحث حضور من بعد از طی محرومیت غیرقانونی چهار ساله مطرح نیست، بلکه مهم‌ترین موضوع در این زمینه و آن چیزی که اولویت دارد، بحث برچسب زدن به ورزشکار است.

وی با اشاره به اینکه محرومیت چهار ساله برای یک ورزشکار، آن‌هم فقط از روی احتمالات واهی، خو بیانگر خیلی از مسائل است، تصریح کرد: آن چیزی که بیش از همه باعث رنجش می‌شود، دامن زدن به این‌گونه حواشی توسط عده‌ای در داخل کشور است، عده‌ای که خود علاوه بر مثبت اعلام شدن دوپینگ‌شان در مقاطع مختلف، کارنامه چندان درخشانی نیز در عرصه ورزش نداشته و فقط به دنبال تخریب دیگران هستند.

سهرابی با بیان اینکه من تحت هر شرایطی امسال و یا سال آینده از دنیای حرفه‌ای ورزش خداحافظی می‌کردم، اظهار کرد: متاسفانه اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری به خاطر حساسیتی که برخی از داخل نشان داده و نامه‌نگاری‌های زیادی در این خصوص انجام داده‌اند، اقدام به چنین کاری کرده که آن نیز از اساس غیرقانونی است؛ چرا که تا به امروز نتوانسته است برای مستندات قانونی من، دلایل موجه و قانونی آورده و فقط به مطرح کردن موضوع «احتمال» استفاده از ماده ممنوعه و روش ممنوعه اکتفا کرده است.

وی ضمن قدردانی از اداره‌کل ورزش و جوانان استان و نیز هیئت دوچرخه‌سواری زنجان به خاطر پیگیری‌های مجدانه‌ای که در این زمینه انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از هم‌استانی‌ها نیز به جای حمایت از ورزشکار ملی و بومی، فقط به دنبال برجسته کردن این موضوع، بدون توجه به اصل مطلب که این محرومیت به خاطر احتمالات اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری اتفاق افتاده، هستند، غافل از اینکه برای تربیت نیروی انسانی توانمند در هر زمینه‌ای باید سال‌ها وقت و هزینه صرف شد اما در عرض چند روز می‌توان با تخریب ورزشکار ملی، ظرفیت‌های یک منطقه را به نابودی کشاند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی زنجان مهدی سهرابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۴۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۵۰ درصدی جذب ورزشکار در هیأت بولینگ و بیلیارد لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیر کل ورزش و جوانان لرستان از افزایش ۲۵۰ درصدی جذب ورزشکار در هیأت بولینگ و بیلیارد استان خبر داد.

وحید والی زاده مرادی گفت: با آغاز فعالیت مدیریت جدید هیأت بولینگ و بیلیارد لرستان، جذب ورزشکار دز این هیأت دو و نیم برابر افزایش یافته است.

وی با بیان این که هیأت بولینگ و بیلیارد لرستان بیشترین آمار جذب ورزشکار را در بین دیگر هیأت های ورزشی دارد، ابراز امیدواری کرد: این هیأت ورزشی در سال جاری به لحاظ کمی و کیفی بر تعداد ورزشکاران سازمان یافته این هیأت  و موفقیت های آن ها در میادین ورزشی افزوده شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جلسه هماهنگی مسابقات تور بین المللی دوچرخه سواری خزر
  • ملی پوشان دوچرخه سواری کوهستان ایران بدرقه شدند
  • (ویدئو) برخورد شدید مینی‌بوس با دیوار حسینه به خاطر نقص فنی
  • دوچرخه سواران قزوینی راهی مسابقات قهرمانی آسیا می‌شوند
  • افزایش ۲۵۰ درصدی جذب ورزشکار در هیأت بولینگ و بیلیارد لرستان
  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند
  • سیر تاریخی شناسنامه‌های المثنی استقلال
  • رکابزنی مسیر مهریز تا مشهد با شعار ورزش و سلامتی، کتاب و دانایی
  • لاستیک نانویی بسیار سبک به بازار آمد
  • حضور سه ورزشکار و یک مربی از چهارمحال و بختیاری در ترکیب تیم ملی جوجیتسو