Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهاردهمین نشست اندیشه‌ورزی «والعصر» با موضوع «مدل‌های عام و خاص تمدن نوین اسلامی» با حضور غلامحسین دشتی تحلیلگر مسائل فرهنگی و اجتماعی ‌در یزد برگزار شد. ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، در راستای تبیین گام دوم انقلاب و در ادامه سلسله نشست‌های اندیشه‌ورزی «والعصر»، «مدل‌های عام و خاص تمدن نوین اسلامی» با حضور غلامحسین دشتی مدرس دانشگاه و تحلیلگر مسائل فرهنگی و اجتماعی تبیین، تحلیل و بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم که جمعی از روحانیون، طلاب، فعالان فرهنگی، هنرمندان و علاقه‌مندان حضور داشتند، دشتی با تبیین تمدن مطلوب و مؤلفه‌های آن در خصوص ماهیت تمدن، نحوه تحقق تمدن توحیدی، منابع شناخت و نظریه‌پردازی تمدن توحیدی و مؤلفه‌های بنیادین شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی مطالبی را بیان کرد.

وی با بیان این که ماهیت تمدن به دو بخش توحیدی و غیر توحیدی تقسیم می‌شود، افزود: تمدن توحیدی یعنی تجلی حق‌تعالی در مرتبه خالقیت در جامعه انسانی و تمدن غیر توحیدی؛ تجلی شیطان در مناسبات فردی و اجتماعی(کفر، شرک، نفاق) است.

این تحلیلگر مسائل فرهنگی و اجتماعی در ادامه به نحوه تحقق تمدن توحیدی اشاره کرد و تلاش برای شکوفایی ظرفیت‌های الهی‌ـ‌انسانی(فطرت‌الله) در چارچوب مؤلفه‌ها و ساختارهای نظری و عملی در جامعه بشری را از جمله راه‌کارهای مؤثر در این زمینه دانست.

دشتی، معرفت‌شناسی(برای شناخت حقیقت)، هستی‌شناسی(برای شناخت آرمان‌های حیات طیبه و راه‌های وصول به آن) و انسان شناسی(برای شناخت و شکوفایی ظرفیت‌ها) را منابع شناخت و نظریه‌پردازی تمدن توحیدی برشمرد.

برنامه‌های دهه فجر در استان اردبیل با محوریت گام دوم انقلاب اسلامی برگزار می‌شودرسالت دانشجویان دانشگاه آزاد در گام دوم انقلاب چیست؟رئیس انجمن زرتشتیان جهان: بیانیه گام دوم انقلاب الگوی تحقق عدالت اجتماعی است

وی، تقوای فردی و اجتماعی به عنوان اصل بنیادین، عدالت همه‌جانبه(محصول اصل تقوا)، آزادی و استقلال(آزادی برای استقلال)، وحدت توحیدی(با محوریت نبوت، امامت و ولایت) و پیشرفت مادی و معنوی(علم و عمل صالح) را از مهم‌ترین مؤلفه‌های بنیادین شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی عنوان کرد.

این نشست با همکاری حوزه هنری یزد، اداره کل تبلیغات اسلامی استان و ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی استان برگزار ‌شد.

تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب، تسریع در رشد و انتشار گفتمان انقلاب اسلامی، تبیین صحیح و شفاف مواضع در چارچوب نظریه‌ نظام انقلابی، امیدآفرینی و افزایش روحیه جهادی و انقلابی در جامعه از اهداف برگزاری نشست‌های «والعصر» عنوان شده است.

انتهای پیام/782/ش

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۴۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام خداویردی حسن‌زاده به‌عنوان نماینده دکتر طهرانچی در هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی استان آذربایجان غربی منصوب شد که  پیش از این نیز مدیر امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه بود.

همچنین در حکمی از سوی محمدرضا ولیلو،  مریم خدادادی عضو هیئت علمی گروه ریاضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه به‌عنوان مسئول امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی استان منصوب و از تلاش مریم سامری قدردانی شد.

تشکل‌های دانشجویی فعال موجب افزایش روحیه فعالیت‌های اجتماعی می‌شوند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: سیاست اصلی دانشگاه آزاد اسلامی انجام فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی توسط اقطاب اثرگذار بوده که ازجمله این اقطاب اثرگذار تشکل‌های اسلامی استادان و دانشجویان است.

محمدرضا ولیلو وجود تشکل‌های دانشجویی فعال را منجر به افزایش روحیه فعالیت‌های اجتماعی و تشکیلاتی دانست و افزود: تشکل‌های دانشجویی، دانشجو را آماده نقش‌آفرینی در داخل دانشگاه و پس از آن حضور مؤثر و فعال و سازنده در خارج از دانشگاه می‌کنند و تقویت تشکل‌های دانشجویی در نهایت منجر به تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص و انقلابی می‌شود که ثمره آن نیز تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی درباره امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به نقش و جایگاه ارزنده بانوان و خانواده در رشد و اعتلای جامعه اسلامی، فعال‌سازی ظرفیت کمیته تعامل دانشگاه و خانواده را برای تصمیم سازی برای شورای فرهنگی دانشگاه و ارتقای فرهنگی، اجتماعی و معنوی بانوان و خانواده‌های عموم دانشگاهیان را ازجمله رسالت‌های این حوزه برشمرد و خواستار ایجاد شبکه بانوان دانشگاهی، شناسایی و معرفی بانوان تأثیرگذار و استفاده از ظرفیت آنان، بسترسازی برای امکانات رفاهی بانوان دانشگاه و برنامه‌ریزی برای شناسایی و برطرف کردن چالش‌ها و مشکلات حوزه بانوان شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حاج شیخ غلامرضا حسنی نماد هویت و تاریخ مجاهدات در شهر ارومیه است
  • خسروپناه: دستاوردهای دانش‌آموزان سمپادی تمدن نوین اسلامی را محقق کرده است
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • شانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد
  • واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود
  • پیروان امام صادق(ع) در مسیر تمدن‌سازی
  • آیا امام صادق (ع) فقط گوشه‌ای می‌نشست و درس می‌داد؟
  • نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون بسیج سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • امیرعبداللهیان وارد گامبیا شد | عکس