Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی گفت: مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در 9 ماهه امسال ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی 730 نفر بود.

مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی درنه ماهه اول امسال ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی 730 نفر بود که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد کشته ها 754 نفر بوده حدود 3 درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی صفایی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی  در 9 ماهه اول امسال ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی 730 نفر بود، اظهار داشت:  از مجموع تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت در استان 580 نفر مرد و 150 نفر زن بودند که هرکدام به ترتیب 4 درصد کاهش و یک درصد افزایش یافته است.

وی افزود: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با 493 فوتی در جاده‌های برون شهری و روستایی، 156 نفر در مسیرهای درون شهری، 10 نفر در جاده‌های خارج از استان و11 نفر نامعلوم و سایر راه‌ها گزارش شده است، همچنین در طی مدت مذکور 25 نفراز این تعداد نیز خارج از حریم جاده (موارد غیرترافیکی) و 34 نفرنیز با فاصله بیش از 30 روز از زمان تصادف فوت کرده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با اعلام اینکه در آذر ماه امسال 74 نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند، گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک نفر افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد کل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در طی سال 97 در استان 918 نفر بود که از این تعداد 173 نفر زن و 745 نفر مرد بوده است. مصدومان این حوادث نیز درسال 97 بالغ بر 18 هزار و 185 نفر گزارش شده است.

صفایی‌فرد افزود: در طی 9 ماهه امسال تعداد مصدومان حوادث رانندگی مراجعه کننده به ادارات پزشکی قانونی استان 14 هزار و 207 نفر بوده است که از این تعداد 10 هزارو 193 نفرمرد و 4 هزار و 14 نفر زن بودند، این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد مصدومان حوادث ترافیکی 14 هزار و 642 نفر گزارش شده بود حدود 3 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: در آذر ماه امسال یک هزار و 219 نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته که یک هزار و 459 نفر بوده حدود 16 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی افزود: تعداد کل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در طی سال 97 در استان 918 نفر بود که از این تعداد 173 نفر زن و 745 نفر مرد بوده است و مصدومان این حوادث نیز درسال 97 بالغ بر 18 هزار و 185 نفر گزارش شده است.

انتهای پیام/60002

منبع: فارس

کلیدواژه: حوادث رانندگی آذربایجان شرقی مرگ و میر پزشکی قانونی تبریز آذربایجان خبرگزاری فارس فارس تبریز فارس آذربایجان شرقی تصادف رانندگی روستا شهری درون شهری برون شهری مصدوم مرد زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۴۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری

اسماعیل خوشوقت گفت: سال گذشته ۲۵۲ تصادف فوتی و ۸۵۰۰ فقره تصادف جرحی رخ داد که در این سوانح رانندگی ۲۸۱ نفر جان باخته و بیش از ۱۰ هزار نفر نیز مجروح شدند.

وی افزود: از مجموع جان باختگان، ۱۹۵ نفر مرد و مابقی زن بودند و افراد ۳۱ تا ۵۰ سال بیشترین سهم را در بین رده‌های سنی جان باختگان داشتند.

رئیس پلیس راهور استان بیان کرد: نکته مهم و قابل تامل در آمار جانباختگان این است که ۴۷ درصد آنها عابر پیاده بوده و ۳۰ درصد موتورسوار و تنها ۲۳ درصد از مجموع جانباختگان، راننده وسایل نقلیه بودند که میزان آسیب پذیری عابران در تصادفات شهری کاملا مشخص است.

خوشوقت گفت: بر اساس داده‌ها و تحلیل سوانح رانندگی، لزوم برنامه ریزی دستگاه‌های متولی امر ترافیک برای بهبود زیرساخت‌ها به خصوص زیر ساخت‌های مخصوص عابران پیاده در شهر کرمان یک ضرورت است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • وقوع ۵ حادثه رانندگی در استان سمنان/ یک نفر جان باخت
  • کاهش ۸ درصدی مراجعان درگیری به پزشکی قانونی اردبیل
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • یک کشته و ۹ مصدوم در حوادث رانندگی سمنان
  • تصادف ۱۷۱ خودرو طی ۷۲ ساعت گذشته در آذربایجان شرقی
  • تصادف ۱۷۱ خودرو در سه روز گذشته در آذربایجان شرقی
  • ۱۰ مصدوم بر اثر تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز
  • تصادف در محور اهر-تبریز ۹ نفر را روانه بیمارستان کرد
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در آذربایجان شرقی