Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- تئاتر در هفته جاری با اخبار و حواشی متعددی روبرو بوده که از جمله مهمترین آنها می‌توان به اجرای یک اثر نمایشی با نام «کوریولانوس» به نویسندگی «ویلیام شکسپیر» و کارگردانی مصطفی کوشکی در کشور هندوستان اشاره کرد. تاریخ انتشار: 16:15 - 28 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۷۸۴۰

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، تئاتر در هفته جاری با اخبار و حواشی متعددی روبرو بوده که از جمله مهمترین آنها می‌توان به اجرای یک اثر نمایشی با نام «کوریولانوس» به نویسندگی «ویلیام شکسپیر» و کارگردانی مصطفی کوشکی در کشور هندوستان اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار تئاتر طی هفته جاری اینجا کلیک کنید

نمایش «مرگ در میزند» به نفع سیل زدگان روی صحنه می رود

نمایش مرگ در میزند به نویسندگی وودی آلن و کارگردانی شاهین رمضانی در تماشاخانه ایران تماشا تا ۳۰ دی ماه روی صحنه می رود این اثر نمایشی به زبان انگلیسی اجرا می شود

درآمد حاصل از فروش بلیط در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه (مورخ ۲۵ ، ۲۶ و ۲۷ دی ماه ۹۸) جهت کمک به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده می‌شود.

در خلاصه این اثر آمده است مرگ، با صورتی سفید و شنلی سیاه، در نیمه های شبی وحشت آور، پاورچین پاورچین، در کوچه های تاریک حرکت می کند. خانه ها را یکی پس از دیگری رد کرده و به خانه مورد نظر نزدیک می شود. نه از در وارد می شود و نه از پنجره. مرگ قصد دارد، صاحب خانه را غافلگیر کند. صاحب خانه بدبختی به نام نات که مرگ قصد گرفتن جانش را کرده است

نمایش «مسکو، فلکه باغشاه» در تماشاخانه سیمرغ

نمایش «مسکو، فلکه باغشاه» که روایتی است از ۲۶ سال تلاش یک افسر ارشد ک.گ.ب برای کشف راز یکی از سیاستمداران ارشد حزب حاکم شوروی سابق تا پایان دی ماه در تماشاخانه سیمرغ تهران به روی صحنه خواهد بود.

در این اثر نمایشی که به نویسندگی‌نوید عظیمی و کارگردانی عطا کشاورزجود تهیه شده است، پرستو پرواز، عماد جاویدپور، افشین رازی، علی قنبر و هدیه هاشمی نقش‌آفرینی می‌کنند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: سال ۱۹۱۷، در حالی که انقلاب روسیه در آستانه پیروزی قرار داشت، جمعی از سران بلشویک برای تصمیم‌گیری درباره آینده انقلاب جلسه مهمی را در سن‌پترزبورگ برگزار می‌کنند.

اما این جلسه لو می‌رود و جاسوسان تزار نیکلای دوم اقدام به بمب‌گذاری در آن می‌کنند. در اثر این اتفاق، همه افراد حاضر در محل جلسه کشته می‌شوند، به جز یک نفر و او کسی نیست جز میخائیل میخائیلویچ پرشوین بزرگ که بعدها، به چهره‌ای مهم در عرصه سیاست شوروی تبدیل می‌شود.

در حالی که ۲۶ سال از آن حادثه گذشته است و اتحادیه جماهیر شوروی سوسیالیستی در جبهه‌های استالینگراد با آلمان نازی می‌جنگد، سرهنگ ایلیانوف، افسر ارشد ک. گ. ب با پرونده‌ای سرخ رنگ راهی مسکو می‌شود. به نظر می‌رسد او به راز حادثه پی برده و حقیقت ماجرای بمب‌گذاری سن‌پترزبورگ و تنها بازمانده آن را دریافته است.

«سیاه بازی در پاریس» در «پاراگراف» مولوی

سومین جلسه از سلسله نشست های تخصصی «پاراگراف» با عنوان «سیاه بازی در پاریس» برگزار می شود. در ادامه برگزاری نشست های تخصصی این مجموعه، سومین جلسه برنامه پاراگراف با عنوان «سیاه بازی در پاریس» و با موضوع « مواجهه نمایش سنتی ایران و تئاتر اروپا؛ چالش ها و فرصت ها» در روز یکشنبه ۲۹ دیماه  در مرکز تئاتر مولوی برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، در این نشست دکتر قطب الدین صادقی (کارگردان و پژوهشگر تئاتر) و استاد داوود فتحعلی بیگی ( پژوهشگر نمایش سنتی و مدرس دانشگاه)  با بررسی اجرای سیاه بازی سعدی افشار در پاریس؛ به گفتگو درباره چگونگی تاثیرگذاری تئاتر سنتی ایران بر بعضی از تئاترها و کارگردان های جریان ساز اروپایی می پردازند.

گفتنی است این نشست تخصصی با اجرای صادق سرو علیشاهی از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی برگزار می شود و شرکت در آن برای عموم علاقمندان تئاتر دانشگاهی آزاد است.

مرکز تئاتر مولوی در خیابان انقلاب، خیابان شانزده آذر، شماره ۱۶، جنب باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران واقع است.

«کوریولانوس» به هندوستان می‌رود

نمایش «کوریولانوس» تازه‌ترین تولید «تئاتر مستقل تهران» برای اجرا در فستیوال «itfok» به هندوستان سفر می‌کند.

به گزارش روابط عمومی «تئاتر مستقل تهران»، نمایش «کوریولانوس» که تابستان امسال با طراحی و کارگردانی مصطفا کوشکی در «تئاتر مستقل تهران» به صحنه رفت، از سوی Amitesh grover دبیر فستیوال «itfok» برای حضور در دوازدهمین دوره این رویداد دعوت شده و به زودی راهی هندوستان می‌شود.

فستیوال امسال از ٢٠ تا ٢٩ ژانویه در شهر Thrissur از ایالت kerala برگزار می‌شود و طی آن ۶ گروه داخلی، ۶ اجرا به زبان مالایالام (از جمله۲۲ زبان موجود در هندوستان که بویژه در ایالت جنوبیِ کرالا مورد استفاده قرار می‌گیرد) در کنار ٧ گروه بین‌المللی آثار خود را به صحنه می‌برند که نام نمایش «کوریولانوس» نیز در میان ۷ اجرای بین‌المللی دعوت شده قرار دارد.

براساس جدول زمان‌بندی، گروه ایرانی روزهای ٢٢ و ٢٣ ژانویه (٢ و٣ بهمن) ساعت ۱۶ روی صحنه خواهد رفت.

«itfok» از جمله فستیوال‌های مهم تئاتر در آسیا است که هر سال علاوه بر دعوت از گروه‌های نمایشی خارجی، مدیران کمپانی‌های معتبر تئاتری جهان را نیز به هندوستان فرامی‌خواند.

در اولین حضور بین‌المللی نمایش «کوریولانوس» مصطفا کوشکی، ریحانه رنجبر، یزدان دارابی، شکیلا سماواتی، سحر عبدالملکی، سحر سالک، هدیه بختیاری، سهیلا کمری، ملینا رحمانی، حمید عاشوری، مهام شریفی، ارمینا ضیاءنور، محمدامین لطفی به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش «آنامورفیک» به کارگردانی عارف شریفی از ۲۹ دی ماه به روی صحنه می رود

نمایش «آنامورفیک» با نگاهی به نمایشنامه «هملت» و به طراحی و کارگردانی عارف شریفی در عمارت نوفل­لوشاتو به صحنه می­رود.

در این نمایش مجید رمضان‌نسب ، سینا علی‌پور، لاوین خادم گیلانی و امیر کرمانی به ایفای نقش پرداخته و تهیه کنندگی آن را حامد کشمیری بر عهده دارد.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به مدیر تبلیغات و روابط عمومی: مهیار صیفوری، طراح پوستر: رامین مرادی و عکاس: روژین خادم گیلانی اشاره کرد.

این نمایش از تاریخ ۲۹ دی ماه تا ۴ بهمن ماه، ساعت ۱۶ به روی صحنه خواهد رفت. علاقه مندان برای تهیه بلیط این نمایش می توانند به سایت تیوال یا گیشه عمارت نوفل ­لوشاتو مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نقد تئاتر اخبار تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۴۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی ام» به روی صحنه می‌رود

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر رسانه‌ای این تئاتر گفت: تئاتر هشتگ، بچه شهرستانی ام  به نویسندگی وکارگردانی نوید اسدیان از یکشنبه ۹ اردیبهشت در سالن شماره دو پردیس تئاتر مستقل واقع دربلوارصارمی، بین میدان حافظ و صارمی ۵۰ به روی صحنه می‌رود.

حبیب قاآنی افزود: این تئاتر داستان پسر جوان شهرستانی که به شهر بزرگ آمده ولی اوضاع طبق خواسته او پیش نمی‌رود و او تلاش می کند تا خودش را در جامعه ثابت کند، در این تئاتر کمدی محمد حسین خسروی به ایفای نقش می‌پردازد.

وی گفت: دستیار کارگردان این تئاتر معین تیموری و محمد حسین خسروی، مدیر روابط عمومی کیان صنعتی رودی، طراحی پوستر سلیم واحدی و منشی صحنه نازنین پهلوان زاده  از دیگر عوامل نمایش این تئاتر کمدی است.

مدیر رسانه‌ای این تئاتر افزود: تئاتر هشتگ، بچه شهرستانی ام از ۹ اردیبهشت ساعت ۲۰ به روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان برای رزرو بلیت می‌توانند به سایت گیشات مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی
  • «سال گربه» و سالی برای بهرام افشاری
  • تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی ام» به روی صحنه می‌رود
  • «دروغ پارلمانی» در پردیس شهرزاد بازگو شد
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • سی و پنج سال پیش دچار جادوی تئاتر شدم/شمع شب چراغ روشن شد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • «دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!
  • «خرده جنایت‌های زن و شوهری» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر