Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-27@04:12:23 GMT

شعبده بازی با اجساد عین‌الاسد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۴۳۸۴

صراط:

محمدمهدی تقوی در یادداشت «وطن امروز» نوشت: روزنامه واشنگتن‌پست که تحریریه‌اش هنوز کینه ترامپ را به‌خاطر حمایت از قاتل همکارشان، جمال خاشقجی به دل دارند، با وجود اینکه در گزارش شماره 14 ژانویه خود مجبور بود طبق دستورالعمل اخیر شورای امنیت ملی ایالات متحده، صرفا به منابع رسمی معرفی شده از سوی وزارت دفاع این کشور استناد کند اما باز هم مشخصا نتوانسته از کنار شواهد مرگبار بودن برخورد 12 موشک بالستیک ایرانی به عین‌الاسد بگذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«لوئیزا لاولاک» خبرنگار خاورمیانه واشنگتن‌پست در گزارش «فرماندهان ایالات متحده در پایگاه عین‌الاسد باور دارند هجوم موشکی ایران برای کشتن طراحی شده بود» آورده است: در این حمله دست‌کم 2 سرباز آمریکایی از پنجره (برج مراقبت) به بیرون پرتاب شده و ده‌ها تن دیگر نیز دچار ضربه مغزی خفیف شده‌اند. او فاش می‌کند بر خلاف ادعای توئیتری ترامپ در ساعات اولیه پس از حمله مبنی بر اینکه «همه چیز خوب است» و همچنین مقامات دولتی که گفته بودند هیچ‌یک از نیروهای مستقر در عین‌الاسد آسیب ندیده‌اند، ده‌ها نیروی آمریکایی در این حمله دچار ضربه مغزی خفیف شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این در واقع تاکیدی است بر گفته هفته پیش ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده مبنی بر اینکه ایران جدا قصد تلفات گرفتن از نیروهای مستقر در عین‌الاسد را داشته است. لاولاک همچنین به حرف‌های «تیم گارلند» فرمانده ارشد نیروهای ویژه موسوم به جزیره و مهم ترین فرمانده ارشدی که آن روز در این پایگاه حضور داشته اشاره می‌کند که یک روز جلوتر به شبکه الجزیره گفته بود: «حملات موشکی برای گرفتن بیشترین تلفات انجام شد». این روزنامه آمریکایی نیز نظیر گزارش شبکه سی‌ان‌ان تاکید می‌کند 2 هزار نیروی نظامی حاضر در این پایگاه که بیش از هزار و پانصدتای‌شان آمریکایی بودند، در همان پناهگاه‌هایی مخفی شده بودند که صدام ساخته بود. به گفته مقامات نظامی ایالات متحده در عراق، نیمه‌شب سه‌شنبه 17 دی به وقت عراق بود که اخطار حمله موشکی از سوی ایران به آنها داده شده بود اما به لحاظ دستورالعمل‌های نظامی این امکان وجود نداشته تا همه نیروها به پناهگاه‌های زیرزمینی بروند، چرا که باید حداقلی از نیروهای حراستی و عملیاتی روی زمین می‌ماند اگرنه احتمال سقوط کل پایگاه توسط نیروهای مهاجم وجود ‌داشت.

به گفته «استیسی کولمن» که فرمانده ارشد عملیات‌های هوایی این پایگاه است، در نهایت ساعت یک و نیم بامداد چهارشنبه بود که رادارهای پنتاگون اخطار حمله موشک‌های بالستیک را دادند و بلندگوهای سراسر پایگاه عین‌الاسد طی لحظاتی بسیار وحشتناک برای آمریکایی‌ها، با پخش آژیر و هشدارهای شفاهی از ساکنان خواستند فورا پناه بگیرند. نکته اینجاست که این دقیقا همان زمانی است که نخستین موشک به آن اصابت کرده است.

خبرگزاری اروپایی لوکال، با اعلام خبر مرگ 2 نظامی آمریکایی در آلمان به دلایل نامعلوم، به نوعی از پروژه وزارت دفاع ایالات متحده برای مخفی کردن هلاکت تعداد زیادی از نیروهای ارتش این کشور در پایگاه مورد حمله قرار گرفته‌اش در عراق پرده برداشت.

بر اساس گزارش بخش آلمانی لوکال، نیروی هوایی آمریکا از روز 9 ژانویه یعنی فردای حمله موشکی مهلک ایران به پایگاه عین‌الاسد، تحقیقاتی را برای مشخص شدن دلایل مرگ 2 عضو این نیرو در پایگاه نظامی اشپانگدالم آغاز کرده است.

آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند 2 سرباز 20 ساله به نام‌های «خاویر لیپهارت» و «آزیس وایتهارست»، سربازان ویژه پایگاه جنگنده 52 آمریکا در پایگاه هوایی مزبور در منطقه راینلند پالاتینات در غرب آلمان بوده‌اند که جسدهای‌شان ساعت 6 و 30 دقیقه بامداد روز پنجشنبه 9 ژانویه در خوابگاه‌شان یافت شده است. سرهنگ «دیوید اپرسون» فرمانده واحد جنگنده‌های هوایی 52 آمریکا در آلمان این 2 سرباز را که شبکه آرتی روسیه احتمال می‌دهد خدمه فنی پرواز بوده‌اند، نیروهایی ارزشمند توصیف کرده است. نکته جالب اینکه لیپهارت توسط پدری عرب و مسلمان در ایالت جورجیا به فرزندخواندگی پذیرفته شده بود و در ارتش آمریکا معمولا نیروهایی با چنین مشخصاتی به‌خاطر آشنایی با اسلام و زبان عربی به خاورمیانه اعزام می‌شوند. این در حالی است که 5 روز پیش نیز روزنامه استار ز‌اند استرایپس، نزدیک به ارتش ایالات متحده، از هلاکت 2 نظامی تروریست آمریکایی در افغانستان در جریان عملیات نیروهای ناتو علیه طالبان خبر داده بود. بر این اساس 2 نظامی مزبور در عملیات «حمایت قاطع» بر اثر انفجار بمبی در استان قندهار افغانستان کشته و 2 نفر دیگر زخمی شده‌اند اما بر خلاف ادعای ارتش آمریکا نه گروه طالبان مسؤول یت کشتن آنها را برعهده گرفته و نه منابع ارتش افغانستان به هلاکت این نیروها اشاره‌ای داشته‌اند؛ ابهامی که می‌تواند پرده از پروژه پنتاگون برای حفظ آبروی رسانه‌ای ترامپ و کاخ سفید و رد کردن نام نیروهای به هلاکت رسیده‌اش در پایگاه عین‌الاسد تحت عناوین دیگر بردارد».

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۴۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم

پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای با طرح این ادعا که در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از آغاز هرگونه عملیات زمینی بزرگ رژیم صهیونیستی در شهر رفح وجود ندارد، مدعی شد: از طرح حمله (رژیم) اسرائیل به رفح اطلاعی در دست نیست.   به گزارش ایرنا، سخنگوی پنتاگون در این بیانیه ادعا کرد: در حال حاضر از هیچ طرح قابل اجرا در رفح که با طرف آمریکایی در میان گذاشته شده باشد، اطلاعی در دست نیست.   بر اساس این بیانیه، گروه‌های مقاومت عراقی روز سه‌شنبه برای اولین بار از تاریخ ۱۳ فوریه (۲۳ بهمن)، ۲ حمله علیه نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه انجام دادند.   در ادامه این بیانیه آمده است: از دولت عراق می‌خواهیم که همه اقدامات مقتضی را برای دفاع از نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور و تضمین امنیت آنها انجام دهد.   این بیانیه می‌افزاید: اگر حملات شبه‌نظامیان به نیروهای آمریکایی ادامه یابد، ما مانند گذشته در دفاع از نیروهای خود تردید نخواهیم کرد.   به گزارش ایرنا، ضیاء رشوان رئیس سازمان اطلاع رسانی مصر بامداد امروز (چهارشنبه) در اظهاراتی گفت که ادعای رسانه‌های آمریکایی درباره مذاکرات قاهره و تل آویو پیرامون حمله احتمالی (رژیم) اسرائیل به رفح دروغ است.   رشوان افزود: قاهره بار دیگر مخالفت کامل خود با حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح را تکرار می‌کند.   وی اضافه کرد: یورش زمینی به رفح به قتل عام، تلفات انسانی بسیار و ویرانی گسترده منجر خواهد شد.   سامح الشکری وزیر خارجه مصر نیز در کنفرانس خبری مشترک با همتای ایرلندی خود، درباره هرگونه اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در رفح واقع در جنوب نوار غزه هشدار داد.   الشکری با بیان اینکه در صورت یورش (رژیم صهیونیستی) به رفح بایستی توانایی برای اتخاذ اقدامات بازدارنده وجود داشته باشد، گفت: ممکن نیست وجدان جهانی تداوم این حجم از کشتار در غزه که تاکنون به کشته شدن ۳۴ هزار نفر از جمله ۲۰ هزار زن و کودک رسیده است را تحمل کند.   وزیر خارجه مصر همچنین بر ضرورت توقف این جنگ و ایجاد چارچوبی برای پایان دادن به این مناقشه از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطین تأکید کرد.   این درحالی است که تلویزیون رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب مدعی شد که ارتش این رژیم به زودی به رفح حمله خواهد کرد.   «ایتای بلومنتال» تحلیلگر نظامی صهیونیست، گفت: براساس طرح آماده شده برای حمله به رفح، ارتش (رژیم صهیونیستی) از بیش از یک میلیون فلسطینی ساکن این منطقه می‌خواهد به اردوگاه های ایجاد شده در مرکز و جنوب نوار غزه بروند.   وی افزود: هزاران چادر در این مناطق از سوی سازمان‌های کمک رسان بین المللی و دیگر کشورها برای ساکنان رفح برپا شده است.   بلومنتال اضافه کرد: براساس طرح اسرائیل که به اطلاع آمریکا و برخی کشورهای منطقه نیز رسیده است، عملیات ارتش در رفح در چند مرحله و براساس تقسیم بندی شهر رفح به مناطق مختلف انجام می‌شود.   وی گفت: مسئولان اسرائیلی پیش بینی می‌کنند که جابجایی کامل ساکنان رفح ۴ تا ۵ هفته به طول انجامد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • گورهای جمعی بیمارستان ناصر در غزه/ احتمال ربوده شدن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اسرائیل + عکس های وحشتناک
  • گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی + جزئیات ۳عملیات دیگر
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • خبر خوش برای سربازان؛ آتش‌نشانی هم سرباز می‌گیرد