Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  سید محمد رستگاری رستگاری، فرماندار یزد در نشست مشترک انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد از آمادگی افتتاح فاز نخست کتابخانه مرکزی یزد در اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت: تکمیل و تجهیز کتابخانه مرکزی یزد به عنوان بزرگ‌ترین پروژه کتابخانه‌ای استان از اولویت ویژه‌ای برخوردار است و با پیگیری‌های صورت گرفته، اعتبارات خوبی در سطح ملی و استانی برای تکمیل این پروژه اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ساخت کتابخانه شهید بابایی زارچ و گسترش و بهسازی کتابخانه شهدای شاهدیه نیز از دیگر پروژه‌هایی است که مورد حمایت فرمانداری بوده و در تلاشیم با تخصیص اعتبارات لازم و استفاده از کمک‌های خیّرین در آینده‌ای نزدیک به سرانجام برسند.

دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این جلسه در مورد پروژه کتابخانه مرکزی یزد، گفت: با وجود همه موانع و مشکلات با لطف خدا و عنایت ویژه دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جذب اعتبارات قابل توجه، این کتابخانه در اسفند ماه سال جاری افتتاح خواهد شد.

اوبا اشاره به پروژه ساخت کتابخانه شهید بابایی زارچ بیان کرد: اتمام ساخت این کتابخانه که حدود ۴۰ درصد پیشرفت داشته به عنوان یکی از مطالبات مهم مردم زارچ درآمده و با توجه به بافت جمعیتی منطقه که دانش‌آموزان و دانشجویان بسیاری دارد، خواستار اختصاص بودجه لازم برای تکمیل ساخت این کتابخانه هستیم.

همچنین محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد با اشاره به اتمام ساخت و تجهیز کتابخانه پروین اعتصامی در منطقه نجف‌آباد شهر حمیدیا، گفت: این کتابخانه در دهه فجر سال جاری به طور رسمی افتتاح خواهد شد که باید از شهرداری و شورای شهر این شهر بخاطر تلاش و همکاری بی دریغشان تشکر کرد.

در ادامه این جلسه، جمعی از اعضای انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد، به بیان دیدگاه‌ها و ارائه پیشنهاد‌های خود پرداختند.

پیگیری تأمین اعتبار لازم برای گسترش و بازسازی کتابخانه شهدای شاهدیه با همکاری مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری شاهدیه، پیگیری تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل ساختمان کتابخانه شهید بابایی زارچ، استفاده از ظرفیت خیران برای ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها و پیگیری اختصاص یک دستگاه اتوبوس مناسب برای راه‌اندازی دومین کتابخانه سیار از سوی آستان قدس رضوی از سوی فرمانداری، از مهم‌ترین مصوبات این نشست مشترک بود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتابخانه عمومی یزد معرفی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۴۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گره تخصیص بودجه برای «رفع فقر سه دهک اول» باز نشد!؟

گروه اقتصاد و درآمد : بررسی ردیف های بودجه 1403 نشان می دهد، در لایحه ارائه شده دولت به مجلس، ذیل بودجه تخصیص شده برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هیچ بودجه ای برای ردیف رفع فقر شدید سه دهک اول دیده نشده است.

به گزارش جماران، بررسی های مرکز پژوهش های مجلس نشان می دهد با اینکه ردیف جدیدی در لایحه بودجه 1403 با عنوان «کمک به اجرای برنامه مقیمی و ماندگاری پزشکان در مناطق محروم» و با اختصاص بودجه 1500 همت در نظر گرفته شده است، اما عموم طرح های محرومیت زدایی رشدی نداشته اند.

همچنین از محل منابع قانون هدفمندی یارانه ها نیز بالغ بر 65 هزار میلیارد تومان بابت مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته شده است.

اعتبارات عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بالغ بر 310 هزار میلیارد تومان است که بیشترین سهم اعتبارات عمومی را در بین وزارتخانه ها دارد. بیش از 256 هزار میلیاد تومان از بودجه مربوطه متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری است. در واقع اکثر توان مالی این وزارتخانه، صرف کمک به ناترازی صندوقهای بازنشستگی شده که در نتیجه آن امکان پیشبرد برنامه های مهمی مانند سیاست های حمایتی بسیار محدود شده است.

بر این اساس، در بودجه سال 1403، هیچ ردیف بودجه ای برای مبارزه با فقر شدید سه دهک اول جامعه تخصیص نیافته است.

ضعیت گسترش و تعمیق فقر در کشور در سالهای گذشته، مکررا هشدار کارشناسان اجتماعی و اقتصاددانان را به همراه داشته است. در سالهای پایانی دهه 90، نرخ فقر در کشور با افزایش قابل توجهی همراه بوده و به 30 درصد جامعه رسیده است. این در حالی است که سال گذشته مرکز پژوهش های مجلس درخصوص به زیر خط فقر افتادن 40 درصد دیگر از جامعه در سالهای آینده هم هشدار داد.

       

دیگر خبرها

  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • برگزاری مزایده بناهای تاریخی استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • برنامه‌ریزی برای پویایی در ساخت‌وسازها، اولویت مهم شهرداری منطقه ۱۰ شیراز
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • افزایش شاخص‌های کتابخانه‌ای در ۲ سال گذشته
  • گره تخصیص بودجه برای «رفع فقر سه دهک اول» باز نشد!؟
  • افتتاح فاز نخست پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر سهند