Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم جان بابایی، در شورای معاونین پارلمانی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی، افزود: یکی از دستاوردهای موفقیت آمیز دولت‌های یازدهم و دوازدهم، توسعه تخت‌های بیمارستانی است. قبل از سال ۹۲، ضریب تخت بیمارستانی نسبت به جمعیت، ۱.۲ بود که این میزان در حال حاضر به ۱.۷ رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه تخت‌های بیمارستانی مناطق محروم و مرزی کشور در اولویت قرار دارد، بیان کرد: بیشترین تخت‌هایی که به مجموعه تخت‌های بیمارستانی کشور افزوده شده است، با نگاه ویژه به مناطق محروم و مرزی کشور انجام شده و این اقدام، با رویکرد عدالت در سلامت و دسترسی همه مردم به خدمات سلامت، صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید، تاکنون ۳۰ هزار تخت بیمارستانی اضافه شده و در مجموع تعداد تخت‌های بیمارستانی دولتی به بیش از ۱۰۰ هزار تخت رسیده است.

وی اظهار کرد: تخت‌ها عمدتاً در مناطق محروم و کمتر برخوردار استان‌ها و شهرهایی مانند، سیستان و بلوچستان، زابل، سراوان، گیلان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان که ضریب تخت نسبت به جمعیت پایین بوده، ایجاد شده است. در تهران نیز تا پایان هفته دولت سال ۹۹، تعداد ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی در جنوب شهر تهران مانند قدس، شهریار و اسلامشهر، به بهره برداری خواهد رسید. این موضوع بار مراجعه مردم را به مراکز درمانی مرکز و شمال تهران کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه دسترسی به تخت‌های بیمارستانی هزینه را برای مردم کاهش داده است، گفت: میزان پرداختی از جیب مردم در طرح تحول سلامت از ۵۶ درصد به ۳۸ درصد رسیده است.

جان بابایی در خصوص توسعه بلوک‌های زایمانی خاطرنشان کرد: در کنار توسعه تخت‌های بیمارستانی، یکی از اقداماتمان توسعه بلوک‌های زایمان است. در طرح تحول سلامت، ۲۰۰۰ واحد LDR ایجاد شده و حدود ۳ میلیون زایمان طبیعی رایگان انجام شده است.

وی ادامه داد: با توسعه بلوک‌های زایمان این مشکل که در حین زایمان طبیعی چند مادر در یک اتاق زایمان می‌کردند، حل شده و مادران می‌توانند زایمان طبیعی خودشان را در اتاق جداگانه با حضور همراهانشان انجام دهند. در عین حال، دسترسی به بلوک زایمانی در برخی نقاط محروم‌تر که مادران در منزلشان زایمان می‌کردند، توانسته شاخص‌های مرگ و میر مادر و نوزاد را ارتقا داده و مرگ مادر و نوزاد را به حداقل برساند. زایمان در منزل می‌تواند خطرات زیادی برای مادر و نوزاد به همراه داشته باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص توسعه بخش‌های اورژانس، گفت: در طرح تحول سلامت، ۲۵۰ بخش اورژانس بیمارستانی در دستور کار قرار داشت که دو سوم آن به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: همچنین، ۸۳ مرکز بیماران خاص در کشور راه اندازی شده که توانسته به بیماران خاص و خانواده‌های آنها کمک شایانی کند. این بیماران با بیشترین هزینه برای درمانشان مواجه اند و در این مراکز، می‌توانند درمانشان با حداقل هزینه یا رایگان دریافت کنند. در مورد بیماران صعب العلاج نیز بخش زیادی از هزینه درمان در بخش دولتی توسط دولت و سازمان‌های حمایت گر تأمین می‌شود.

جان بابایی در خصوص خدماتی که در حوزه درمان ناباروری انجام شده است، بیان کرد: در راستای تحقق سیاست‌های جمعیتی نیز ۸۵ درصد هزینه درمان زوج‌هایی که نابارور هستند را در بخش دولتی تا دو مرتبه تأمین می‌کنیم. با این تمهید، ۱۱ تا ۱۵ زنانی که مشکل ناباروری دارند، درمان لازم را دریافت خواهند کرد.

وی در خصوص تدوین راهنماهای بالینی، گفت: تاکنون ۶۰۰ راهنماهای بالینی تدوین و ابلاغ شده، در کنار آن نیز سطح بندی خدمت و پرونده الکترونیک سلامت انجام شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت، در خصوص خدمات سرپایی عنوان کرد: ۹۰ درصد مردم برای دریافت خدمات درمانی سرپایی مراجعه می‌کنند، لذا یکی از مهمترین اقداماتی که وزرات بهداشت در دولت تدبیر و امید انجام داده، توسعه مراکز درمانی سرپایی است. در این راستا، ۲۵۰ کلینیک ویژه در دستور کار قرار داشت که بخش زیادی از آن به بهره برداری رسیده و مابقی نیز راه اندازی خواهد شد.

جان بابایی در پایان تاکید کرد: ۵ هزار تخت بیمارستانی تا پایان سال و ۶ هزار تخت نیز در سال آینده به مجموعه تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه خواهد شد و در مجموع حدود ۴۰ هزار تخت در دولت یازدهم و دوازدهم به بهره برداری می‌رسد.

کد خبر 4828864

منبع: مهر

کلیدواژه: تخت بیمارستانی وزارت بهداشت وزارت بهداشت سازمان بیمه سلامت سرطان تجهیزات پزشکی چاقی پوست آی سی یو سازمان غذا و دارو گردشگری سلامت سازمان نظام پزشکی بیمه آلودگی هوا سیگار خدمات درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۵۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

6100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم آذربایجان‌غربی اعزام شدند

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، سرهنگ تقی نجمی امروز در جمع خبرنگاران که به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج سازندگی برگزار شد اظهار داشت: در سال گذشته 50 هزار بسته در قالب کمک مومنانه از طریق خیران، پایگاه‌های مقاومت بسیج و سپاه تهیه و بین نیازمندان مناطق محروم توزیع شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن ضمن اهدای 551 سری جهیزیه در مناطق محروم، 15 باب مسکن مددجویی کمیته امداد افتتاح و 15 پروژه آبررسانی به سرانجام رسید.

جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: در سال گذشته احداث و بازسازی پل‌های روستایی، دیوارکشی مناطق محروم، احداث سرویس‌های بهداشتی، احداث خانه‌های عالم و محروم، اعزام گروه‌های جهادی پزشکی سلامت با انواع تخصص به مناطق محروم و ویزیت و تجویز رایگان دارو در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: علاوه بر آن در سال گذشته 32 گروه جهادی به مناسبت‌های مختلف پای کار بودند و در این راستا گروه‌های جهادی و دامپزشکی برای ویزیت دام‌ها به مناطق محروم اعزام و احداث و مرمت 21 باب مسجد و مدرسه نیز انجام شد.

سرهنگ نجمی بیان کرد: در مجموع در طول سال گذشته 6 هزار و 100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم اعزام شدند.

وی از برپایی 32 ایستگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی به مردم مظلوم غزه در سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی از سالیان گذشته غزه را به خاک و خون کشیده و بسیاری را به شهادت رسانده است، این کمکها در راستای کمک به آنها بود.

جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای توانمندسازی گروه‌های جهادی و تجلیل از آنها در سال گذشته تصریح کرد: از سوی دیگر برپایی 17 نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در سطح استان برای عرضه و فروش تولیدات بومی و محلی و افتتاح پروژه آسفالت بین مزارع روستایی به طول 220 کیلومتر در سال گذشته انجام شد.

وی با اشاره به اینکه از 15 تا 21 اردیبهشت ماه هفته بسیج سازندگی است افزود: در این هفته ضمن غبارروبی مزار شهدا، گروه‌های جهادی به مناطق محروم اعزام شده و دیدار با خانواده شهدای جهادگر توسط جهادگران بسیجی انجام می‌شود.

سرهنگ نجمی گفت: برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی در کل استان، برپایی میز خدمت در مناطق محروم، اعزام گروه‌های تخصصی پزشکی و دامپزشکی به مناطق محروم، افتتاح آسفالت راه روستایی بین مزارع به طول 15 کیلومتر، برپایی نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی در کل شهرستان‌ها، آبررسانی به 165 روستای جنوب آذربایجان‌غربی و نیز توزیع ایزوگام رایگان به طول 27 هزار مترمربع در مناطق مرزی پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری 10 هزار تن قیر رایگان برای آسفالت راه‌های روستایی، افتتاح پنج سالن ورزشی در مناطق محروم و نیز افتتاح 25 واحد خانه بهداشت در مناطق محروم نیز از جمله اقداماتی است که به زودی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • 6100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم آذربایجان‌غربی اعزام شدند
  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • ایجاد ۱۶۰۶ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی سپاه آذربایجان‌غربی
  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است
  • این گروه از کارکنان دولت فوق‌العاده خاص دریافت می‌کنند/ اعلام جزییات
  • ضرورت افزایش ظرفیت استخدام ماما در بخش بهداشت و درمان
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است