Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- برگزاری دیدار تیم‌های ایرانی در کشور ثالث در لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند ضرر سنگینی به باشگاه‌ها بزند. تاریخ انتشار: 18:05 - 28 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۸۰۲۲

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، از روز گذشته خبری مبنی بر اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم دارد میزبانی لیگ قهرمانان آسیا را از تیم‌های ایرانی (پرسپولیس، استقلال، سپاهان و شهرخودرو) بگیرد منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته گفته شد که تصمیم قطعی در این خصوص فردا (یک‌شنبه) در AFC گرفته خواهد شد. واکنش مسئولان ایرانی هم این بوده که اگر این اتفاق رخ بدهد تیم‌های ایرانی از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا انصراف خواهند داد. 

غیر از اینکه قبول این درخواست مضحک AFC یعنی اینکه ایران امنیت ندارد، حضور در کشور ثالث و میزبانی در این شرایط هزینه‌های سنگینی را روی دوش باشگاه‌های ایرانی می‌گذارد. تا سال گذشته فقط اجاره ورزشگاه در کشور ثالث چیزی حدود ۱۰۰ هزار دلار (تقریبا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان) برای تیم‌های ایرانی هزینه داشته است. به این مبلغ پول بلیت هواپیما، هتل و دیگر تشریفات را اضافه کنید تا متوجه شوید برگزاری یک دیدار در کشور ثالث چقدر هزینه دارد.

غیر از مسائل مالی، یکی از مهمترین فاکتورهای حضور تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا بحث حضور هواداران است. تیم‌های ایرانی معمولا پرتماشاگرترین تیم‌های لیگ قهرمانان آسیا هستند و عدم برگزاری این مسابقات در ایران یعنی از دست رفتن تعداد زیادی هوادار که برای AFC و البته اسپانسرهای لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند ضرر مالی داشته باشد. 

یکی از راه‌های درآمدزایی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا بحث بلیت فروشی این مسابقات است که اگر قرار باشد بازی‌ها در کشور ثالث و بدون حضور هواداران برگزار شود می‌تواند ضرری هنگفت به باشگاه‌های ایرانی بزند.

هرچه هست، شیطنت برخی‌ کشورهای عربی منطقه در این تصمیم بسیار پررنگ است و عملا این کشورها می‌خواهند با این سیاسی کاری‌ها به ورزش ایران لطمه بزنند. الان شرایط طوری است که در موارد دیگر هم کشورهای دیگر دست به شیطنت و دشمنی می‌زنند و حالا می‌خواهند در ورزش هم چنین مسئله‌ای را ایجاد کنند. هرچند در گذشته و بر سر مسئله جودو و دیگر رشته‌ها این موضوع کاملا مشهود شد. 

در نهایت قبول شرط مضحک و غیرحرفه‌ای AFC فقط می‌تواند به ورزش، فوتبال، البته جامعه ایرانی و عزت ایرانی ضرر برساند و شاید بهترین تصمیم انصراف از مسابقات باشد هرچند این مسئله هم می‌تواند شامل جریمه‌هایی شود که مسلما ضرر آن از قبول این شرایط کمتر است. 

بیشتر بخوانید:  نمایندگان ایران در یک صورت از لیگ قهرمانان آسیا انصراف می‌دهند

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۵۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لباس آناتومی با چاشنی فانتزی (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آغاز طرح سراسری فرهنگ سازی برخورد با وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث
  • لباس آناتومی با چاشنی فانتزی (عکس)
  • دیدار قهرمانان فوتسال با رهبر انقلاب (عکس)
  • آقاپور: «دی‌جی» تیم ملی فوتسال هستم!/ با درد بازی کردم
  • خاتون و 21 رقیب قدرتمند در رقابت‌های آسیایی!
  • بازار ۵۰ میلیاردی تبلیغات در شیپور
  • پیش بینی ایرانی ها از ۵ سال آینده کشور چیست؟ (+اینفوگرافی)
  • تقدیر از سرمربی پیشین با چاشنی احتیاط برای بازیکنان
  • رویداد ملی بازی آرا، کمک به صنعت تولید بازی در کشور
  • داوران ایرانی مسافر ریاض شدند