Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@19:58:05 GMT

خسارات 45 میلیارد تومانی سیل در شهرستان رودسر

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۶۲۴۴

خسارات 45 میلیارد تومانی سیل در شهرستان رودسر

مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان از خسارت 45 میلیارد تومانی ناشی از سیل طی مهرماه گذشته در شهرستان رودسر خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، نشست بررسی سیلاب‌های شهرستان رودسر با حضور مدیران استانی و شهرستانی عصر امروز در این فرمانداری برگزار شد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به وقوع سیل در دو سال اخیر در کاکرود، رودخانه‌های  آچی رود، خشک‌رود، کیارود و تخریب و خسارات زیادی به حاشیه رودخانه‌های این شهرستان اظهار کرد: به دلیل بسته شدن آبراه‌هایی که در منطقه چینی جان در سالیان گذشته وجود داشته متأسفانه ازلحاظ فنی به هدایت آب‌ها دقت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدالله عباسی با اشاره به اینکه آب منطقه‌ای برای بررسی و مشکلاتی که در آبراه‌های منطقه چینی جان وجود دارد  باید نظر کارشناسی خود را اعلام کنند، گفت: راهداری باید راهکار مناسبی در این خصوص پیدا و میران اعتبار را هم اعلام نمایند. 

وی با اشاره به زمینی که در کاکرود برای منزل مسکونی سیل‌زدگان در نظر گرفته‌شده بود، بیان کرد: اختلافی که بین آب منطقه‌ای و فرمانداری شهرستان رودسر وجود دارد آن مشکل رفع و سریعاً تعیین تکلیف شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پنج میلیارد تومان اعتبار کاکرود که به‌صورت اعتبار هزینه‌ای در نظر گرفته‌شده بود جذب نشده، تصریح کرد: قرار است با معاونت وزارت کشور و مدیرکل بحران جهاد کشاورزی، مسکن و شهرسازی و راهداری این مبلغ پیگیری و تعیین تکلیف شود و میزان خسارت برآورد  شده سریع‌تر مشخص و برای رفع این مشکلات تخصیص پیدا کند.

لزوم اجرایی شدن طرح سند پیشگیری و کاهش خسارات سیلاب در گیلان
مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به تدوین طرح سند پیشگیری و کاهش خسارات سیلاب در راستای پیشگیری و کاهش خسارت‌ها در این استان اظهار کرد: رودسر و فومن پایتخت سیل در گیلان هستند و اجرایی شدن این طرح می‌تواند در پیشگیری و کاهش آسیب‌های استان کمک کند.

رضا اسلامی کاهش خطرات و آسیب‌ها را از رسالت مدیریت بحران دانست و افزود: مدیریت بحران یکی از الزامات اجتناب‌ناپذیر است و نباید از این منظر به مدیریت بحران نگاه کرد که حتماً خسارت و تلفاتی به وقوع پیوسته باشد و بعد به آن ورود کنیم.

وی با اشاره به خسارت 45 میلیارد تومانی ناشی از سیل طی مهرماه گذشته در شهرستان رودسر تصریح کرد: سیل در این شهرستان به حوزه کشاورزی 6 میلیارد تومان، در حوزه مسکونی و تجاری 27 میلیارد تومان و به حوزه زیربنایی 12 میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

پیش‌بینی 50 میلیارد تومان اعتبار در حوزه راهداری گیلان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان نیز در این نشست با اشاره به مصوبات پروژه‌های عمرانی استانداری گیلان در سال جاری اظهار کرد: در مجموعه استان، بالغ‌بر ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پیش‌بینی‌شده است.

محمدرضا نازک‌کار با اشاره به اینکه بخشی از کارها به‌صورت امانی توسط راهداری با استفاده از ماشین‌آلات  موجود دائمی و مستمر صورت می‌گیرد، افزود: بخشی از کارها و امور نیز باید به‌صورت پیمانی صورت گیرد که این مستلزم داشتن اعتبار و تخصیص کافی است تا پیمانکار هم بتواند به‌موقع پاسخگوی قراردادی که با دستگاه‌های اجرایی دارند باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح ابرار در استان برای آماده‌سازی و احداث آسفالت راه‌های روستایی تصریح کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی اجرای این طرح در رودسر 40 درصد بوده و در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی تلاش می‌شود به میزان بهره‌برداری راه‌های آسفالته اضافه کنیم.

تأکید به آب منطقه‌ای برای ارائه طرح‌هایی در کاهش آسیب سیلاب‌های احتمالی 
فرماندار رودسر نیز در این نشست با تأکید بر لزوم آزادسازی محدوده بستر رودخانه‌ها از تجاوزات صورت گرفته در جهت جلوگیری از بروز سیلاب‌های احتمالی اظهار کرد: پل‌های این شهرستان نیازمند نگه‌داری هستند تا در هنگام بارندگی‌ها و جاری شدن سیل دچار آسیب و خسارت نشوند.

حسین اسماعیل‌پور با اشاره به اینکه در شهرستان رودسر مناطقی وجود دارد که هرسال سیلاب در آن تکرار می‌شود، افزود: متأسفانه طرح‌هایی که در بحث سیلاب داریم عملی نمی‌شوند و شهرستان هرسال شاهد خسارات و آسیب‌های متعددی است.

وی آزادسازی بستر رودخانه‌ها را مورد تأکید جدی دستگاه‌های زیربط قرارداد و تصریح کرد: آب منطقه‌ای طرح‌های خود را در زمینه کاهش آسیب‌های ناشی از سیلاب‌های احتمالی را به فرمانداری ارائه دهد و تا این پروژه‌ها با توانمندی‌های محلی، تعاونی دهیاران و شرکت‌های موجود اجرایی می‌شوند.

انتهای پیام/84008

منبع: فارس

کلیدواژه: سیل مجلس شورای اسلامی مدیریت بحران استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۶۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع آسیب‌های زیرساختی به روستا‌های تختان و خربزان دهلران در حال انجام است

به گزارش جام جم آنلاین ؛ مجید بگلریان در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات مدیریت بحران شهرستان دهلران در بخش سراب میمه، اظهار کرد: برآورد میزان خسارات وارد شده به روستای تختان و رفع مشکلات زیرساختی وارد فاز عملیاتی شده است.

وی با قدردانی از حضور جهادی دستگاه‌های خدمات رسان و بررسی میدانی از روستای تختان دهلران، گفت: رفع سریع آسیب‌های زیرساختی در حوزه‌های آب، برق و گاز در این روستا بسیار ضروری بوده و تامین آب ۲ روستای تختان و خربزان باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام با اشاره به بررسی‌های مسئولان استان و شهرستان از روستای تختان، افزود: اقدامات عمرانی روستای تختان بایستی در کوتاه مدت از منابع داخلی بنیاد مسکن و در دراز مدت از طریق کمیته برنامه ریزی شهرستان دهلران، عملیاتی شود.

بیگلریان با اشاره به بارش بالای ۱۰۰میلیمتر بارندگی در پنج شهرستان استان، تصریح کرد: آمار دقیق خسارات باید هر چه سریعیتر برآورد شود و بر اساس شاخص‌های ۱۸ گانه با مختصات یو. تی. ام، جمع بندی و به وزارت کشور ارسال شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام در پایان با تاکید بر لزوم ترویج بیمه در بین روستائیان و کشاورزان، خاطرنشان کرد: بیمه نقش مهمی در جبران خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه از جمله سیل دارد.

فرماندار ویژه دهلران نیز در این نشست با اشاره به خسارات سیل و بارندگی به روستای تختان، گفت: در هنگام وقوع حادثه، نیرو‌های امدادی و دستگاه‌های خدمات رسان به منطقه اعزام شده و اقدامات اولیه برای اهالی روستا انجام و در ادامه نیز پیگیری برای رفع مشکلات اهالی این روستا در دستور کار قرار گرفت.


لطیف صادقی افزود: با تشکیل نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات مدیریت بحران شهرستان دهلران موضوع بررسی زیرساخت‌های روستا از جمله آب، برق، گاز، طرح هادی، خسارات وارده به معابر روستا و برخی منازل مسکونی انجام شده است.

وی تاکید کرد: تصمیمات لازم در راستای رفع مشکلات این روستا، در اسرع وقت با حضور مدیر کل مدیریت بحران استان، مدیر عامل شرکت توزیع برق استان، جانشین مدیر عامل آبفای استان و سایر مسئولان شهرستان و بخش در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار ویژه دهلران با تاکید بر اینکه دستگاه‌های خدمات رسان باید جهت رفع مشکل این روستا به سرعت وارد عمل شوند، ابراز کرد: رفع مشکلات معابر روستا توسط بنیاد مسکن و حل مشکل راه دسترسی باید به سرعت انجام شود و در درازمدت از بنیاد مسکن توقع داریم که در خصوص احداث دیوار حائل این روستا پیگیری و بررسی لازم را انجام دهد.

دیگر خبرها

  • پایان ۳۸ سال چشم‌انتظاری خانواده شهید چابکسری
  • جان باختن جوان ۲۲ ساله بر اثر برق گرفتگی در شهرستان رودسر
  • ‍ نشست ستاد بحران ایلام برای روستای سیل‌زده «تختان» دهلران‌
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستا‌های تختان و خربزان دهلران در حال انجام است
  • تگرگ موجب شکستن شیشه خودرو‌ها و منازل دُرح سربیشه شد
  • (تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی
  • خسارت‌دیدگان خواستار نقشه‌برداری پلاک به پلاک هستند/ آواربرداری پس از تعیین حدود اربعه
  • سیلاب در غور خسارات مالی برجای گذاشت
  • برپایی میز خدمت دانشگاه آزاد اسلامی رودسر و املش در نماز جمعه 
  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است