Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفتی: کیفیت تجهیزات ساخت داخل همتراز استانداردهای جهانی و کشورهای پیشرفته هستیم و از نظر کیفیت از چین و کره نیز عبور کرده ایم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سیروس تالاری رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفتی گفت: نیازها در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و تجهیزات به 2 گروه بهره برداری، پروژه ها تقسیم بندی می شود که در حوزه بهره برداری ظرفیت بالفعل تولید داخل برای نگهداشت، تعمیرات، سرویس و راه اندازی تجهیزاتو قطعات مورد نیاز بالای 90 درصد است و صنعتگران ما می توانند مهندسی معکوس نیز انجام دهند اما در حوزه پروژه ها به دلایل مختلف به دلیل خرید از خارج کشور اینگونه نیست و در پروژه های توسعه ای پتروشیمی، نفت و گاز سهم قابل ملاحظه ای نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  تالاری افزود: کشور ما اگرچه در زمینه کیفیت همتراز استانداردهای جهانی و کشورهای پیشرفته هستیم و از نظر کیفیت از چین و کره نیز عبور کرده ایم اما در این زمینه مظلوم واقع شده ایم و کشورهایی مثل آمریکا و اروپا صاحب استاندارد جهانی هستند.   او گفت: اگرچه زیرساخت های دستگاه اجرایی کشور متناسب با توسعه پیشرفت نداشته است اما خوشبختانه در شرایط موجود که در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم، با توجه به درک و تفاهم متقابل بین اجزا و ذینفعان در وزارت صنعت و نفت، برای اصلاح ساختارها جنبش هایی دیده می شود و 4 کارگروه مشترک در حوزه بالادستی، پایین دستی و رگلاتوری و ارتقای توان شرکت های دولتی شکل گرفته است که نشان میدهد برای پیشرفت فقط باید ظرفیت های ملی تقویت شود و هزینه های لازم پرداخت شود.   رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفتی گفت: همگرایی و همفکری و عزم جزم ایجاد شده در وزارت صنعت و نفت باید تبدیل به فرهنگ ملی شود.   تالاری درباره رگلاتوری نیز گفت: در شرایط تحریم و با توجه به 1200 صنعتگر شاغل در حوزه نفت، برای سیاستگذاری لازم خرید و رگولاتری و توزیع متناسب خرید بین همه سازندگان برای فعالیت بیشتر تولید، تجمیع خریدها از یک سو و مدیریت سازندگان از سوی دیگر لازم است.    سید محمد مهدی هادوی رئیس ساخت داخل و تجهیزات وزارت صنعت در ارتباط تلفنی گفت: در بخش پروژه ها آنطور که باید وارد نشده ایم اما برای توسعه نیاز به قانون حداکثر استفاده از توان تولید و خدمات کشوری لازم است و تولید و پروژه های ملی باید به سمت کالای ایرانی پیش برود.    او افزود: در زمینه طراحی پروژه بیشتر وارد مهندسی معکوس شده ایم که برای پیشرفت نیاز است دانش فنی را نهادینه و بومی کنیم.    در قانون حداکثر استفاده از توان تولید طراحی و مهندسی را باید بیشتر به مهندسان ایرانی ارجاع بدهیم و به صورت جدی تر پیگیری و دنبال در وزارت صمت شود.    رئیس ساخت داخل و تجهیزات وزارت صنعت گفت: با توجه به تحریم ها  نیاز به سیاست گذاری بهینه در بخش صنعت نفت داریم که با استفاده از توان بخش خصوصی و انجمن ها و سندیکای خصوصی برای تدوین سند سیاست گذاری در طولانی مدت اجرایی شود.  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تجهیزات نفتی مشکلات راهکارها وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۶۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه کاپیتان تیم ملی از میزبانی جام ملت‌ها

به گزارش "ورزش سه"، علی اصغر حسن‌زاده در دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا یک گل به ثمر رساند، دو پاس گل داد و روی یک گل دیگر تاثیرگذاری داشت تا به‌عنوان بهترین بازیکن زمین در دیدار مقابل قرقیزستان انتخاب شود.

حسن‌زاده که پس از پایان دیدار تیم ملی ایران مقابل قرقیزستان همراه با وحید شمسایی در نشست خبری حاضر شده بود، عنوان کرد: ما در این بازی سعی کردیم دستورات تاکتیکی سرمربی و کادر فنی را به دقت در زمین پیاده کنیم و خوشحالم که با یک نتیجه خوب همراه بود.

او در مورد عملکردشان مقابل قرقیزستان گفت: موضوع کیفیت سالن برای بازیکن مسئله مهمی است که آقای شمسایی به آن اشاره کردند؛ توپ و کفش روی کفپوش گیر می‌کرد ولی ما از این مشکل هم رد شدیم.

کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران یادآور شد: در چنین مسابقاتی که موضع حذف یا صعود به جام جهانی وجود دارد، قاعدتا حساسیت هم روی کیفیت اثر می‌گذارد، اما در نیمه دوم کیفیت‌مان را به حریف دیکته کردیم و از نتیجه به دست آمده خوشحالیم.

حسن‌زاده ادامه داد: ما برای هدف‌های بزرگتری اینجا هستیم؛ خدا را شکر صعود به جام جهانی قطعی شد و حالا منتظر حریف بعدی هستیم تا به مسیرمان در تورنمنت با قدرت ادامه بدهیم.

دیگر خبرها

  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • حسن زاده: برای هدف بزرگ‌تری از صعود به جام جهانی بازی می کنیم
  • گلایه کاپیتان تیم ملی از میزبانی جام ملت‌ها
  • حسن زاده: هدف‌ بزرگ‌تری از صعود به جام جهانی داریم
  • برای هدفی بزرگ‌تر از صعود به جام جهانی بازی می کنیم
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • اتوکلاو پسماندهای پزشکی به صورت مرتب در حال انجام است/ بالاترین استاندارهای جهانی را داریم
  • برنامه آمریکا برای ساخت بلندترین آسمان‌خراش/ عکس