Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@16:25:34 GMT

پنج رویداد جهان

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۷۳۱۲

پنج رویداد جهان

فرار مکرون از حمله معترضان خشمگین

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه که به‌همراه همسرش برای تماشای تئاتر به یکی از سالن‌های پاریس رفته بود، با کمک نیروهای امنیتی از حمله تظاهرکنندگان خشمگین فرار کرد. مکرون در حالی از مقابل صف معترضان عبور کرد که نیروهای امنیتی با سختی مانع از پیشروی آنها به سمت درهای خروج سالن شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
به گزارش اسپوتنیک، مکرون در حالی این برنامه را ترتیب داده بود که بیش از یک ماه است که معترضان به قوانین اصلاحی بازنشستگی در خیابان‌ها آمده و به سیاست‌های دولت انتقاد دارند.   --- اخراج وزیر فرهنگ برزیل ویدئوی جنجالی وزیر فرهنگ برزیل که در آن به ایراد سخنانی شبیه به جوزف گوبلز، وزیر تبلیغات آلمان نازی پرداخته بود، با انتقادهای وسیع زمینه ساز اخراجش شد. «روبرتو الویم» در حالی در این ویدئو از جایزه‌ای برای هنر قهرمانانه و میهنی سخن می‌گفت که در پس زمینه صدایش قطعه‌ای از واگنر، آهنگساز محبوب هیتلر پخش می‌شد. گرچه این وزیر شباهت حرف‌هایش با گوبلز را اتفاقی عنوان کرده بود اما علاوه بر اینکه توئیتش پاک شد، حکم اخراجش را هم دریافت کرد. ژاییر بولسونارو، رئیس جمهوری راستگرای برزیل که پیش‌تر افسر ارتش بود همواره نگاهی محافظه‌کارانه به امور اجتماعی دارد و این اقدام الویم را مایه تأسف خواند.   --- کاندیداهای حزب مورالس حزب اوو مورالس، رئیس جمهوری تبعیدی بولیوی برای انتخابات ریاست جمهوری ماه مه دو کاندیدا معرفی کرد. یکی از این دو کاندیدا وزیر خارجه سابق بولیوی و عضو یک گروه بومی موسوم به «آیمارا» است که کاندیدای ریاست جمهوری شده و دیگری یک کشاورز پرورش دهنده کاکائو است که برای معاونت رئیس جمهوری کاندیدا شده است.   --- کوتاه‌ترین مرد جهان درگذشت «خاگندرا تاپا ماگار» که با 67.08 سانتیمتر قد، رکورد کوتاه‌ترین مرد جهان را در گینس از آن خود کرده بود در سن 27 سالگی درگذشت. به گزارش خبرگزاری فرانس پرس، او که در 18 سالگی عنوان دار گینس شده بود، از مدتی پیش به‌دلیل ذات‌الریه در بیمارستان نپال بستری بود اما به‌دلیل وخامت بیماری، پزشکان موفق به نجات او نشدند.   --- هزینه 500 هزار پوندی بیگ بن در ساعت 11 شب 31 ژانویه (13 روز دیگر) بالاخره انگلیس از اتحادیه اروپا جدا می‌شود و همان ثانیه‌های اول این جدایی؛ برای مالیات دهندگان انگلیسی 500 هزار پوند هزینه دارد زیرا بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در یک برنامه تلویزیونی از مردم کشورش خواست کمک مالی کنند تا در لحظه تاریخی برگزیت زنگ ساعت تاریخی بیگ بن 10 بار به صدا در بیاید؛ ۵۰ هزار پوند برای هر زنگ. جانسون گفت: مشغول بررسی طرحی هستیم که مردم به هزینه به صدا درآوردن زنگ بیگ بن [در لحظه خروج قانونی بریتانیا از اتحادیه اروپا] کمک مالی بدهند. البته چند روز بعد، سخنگوی جانسون گفت: مقامات مجلس عوام گفته‌اند ممکن است در جمع‌آوری اعانه از مردم مشکلاتی وجود داشته باشد و احتمال اینکه نخست‌وزیر از به صدا درآمدن بیگ بن صرفنظر کند، وجود دارد.        

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۷۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران

به گزارش تابناک، خبرگزاری رویترز نوشت: اورسولا فون در لاین روز دوشنبه پس از دیدار با شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین، در گفت‌وگو با خبرنگاران ادعا کرد: «بر این باوریم که چین می‌تواند نقش مهمی در محدود کردن گسترش غیرمسئولانه موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایرانی ایفا کند.»

بر اساس این گزارش، رئیس کمیسیون اروپا همچنین خوستار برقراری آتش‌بس در درگیری میان رژیم اسرائیل و حماس شد.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه امروز در کاخ الیزه با همتای چینی خود جین‌پینگ و فون در لاین در نشستی سه‌جانبه با محوریت روابط اروپا و چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

تارنمای روزنامه گاردین پیشتر با اعلام آغاز این دیدار سه جانبه به نقل از فون درلاین نوشت: اتحادیه اروپا و چین به دنبال روابط حسنه بوده و با توجه به اهمیت جهانی چین، تعامل ما کلید تضمین احترام متقابل، پیشگیری از سوء تفاهم و یافتن راه حل چالش های جهانی است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که رئیس‌جمهوری چین برای نخستین بار در پنج سال اخیر به اروپا سفر کرده و این سفر با افزایش تنش‌های تجاری همزمان شده است.

بروکسل مشغول تحقیق از برخی صنایع چینی از جمله در زمینه صادرات وسائل نقلیه برقی است و پکن نیز اقدام مشابهی را در خصوص واردات مشروبات الکلی از فرانسه در دست دارد.

 منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کرمان
  • تعیین کمیته ویژه برای بررسی رویداد اخیر در بدخشان
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • یوروویژن ۲۰۲۴ زیر سایه تهدیدات تروریستی؛ همه آنچه باید درباره بزرگترین رویداد موسیقی زنده جهان دانست