Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ سعید نمکی روز شنبه در نشست ستاد بحران سیستان و بلوچستان که با حضور رییس جمهوری در چابهار برگزار شد اظهار داشت: تمام کادر بهداشتی درمانی در آماده باش و در حال خدمات رسانی به سیلزدگان هستند تا مشکل و بیماری به وجود نیاید.

وی ادامه داد: کادر پزشکی سیستان و بلوچستان مدیریت کردند تا در مناطق سیلزده این استان بیماری واگیردار شیوع پیدا نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای جلوگیری از بروز بیماری‌های واگیردار، پیشگیری به طور جد دنبال شد.

وی بیان کرد: لاشه دام‌های تلف شده بر اثر سیلاب در جنوب سیتان و بلوچستان جمع‌آوری و دفن شده و تنها مقدار کمی باقی مانده است.

نمکی اظهار داشت: کادر بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان در این مدت ۱۶۹ مادر باردار پر خطر را به مکان‌های امن منتقل که ۵۲ نفر از این مادران زایمان کردند.

نمکی از تلاش‌های کادر بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر برای خدمات رسانی در سیل چابهار و سایر نقاط قدرانی کرد و افزود: هیچ بیماری در منطقه تاکنون رخ نداده‌ است.

بارش باران سیل‌آسا که از شامگاه ۱۹ دی ماه در جنوب و جنوب شرق ایران آغاز شد، سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان را تحت تاثیر قرار داد اما در سیستان بلوچستان نه تنها سبب جاری شدن سیل و تخریب زیرساخت‌های استان شد بلکه به دلیل پراکندگی جمعیت، ساکنان ۱۴ شهرستان و ۸۵۰ روستا را تحت تاثیر قرار دارد و راه ارتباطی اغلب روستاها را قطع کرد.

با فروکش کردن آب از اواسط هفته گذشته (۲۳ دی) کار امدادرسانی به سیل‌زدگان قوت گرفت و به تدریج راه های روستایی بازگشایی شد اما هنوز راه دسترسی ۲۰۰ روستا قطع است.

بر اساس برآوردهای اولیه ۲۰ هزار واحد مسکونی تحت تاثیر سیل بوده و خسارت وارده به زیرساخت های استان حدود سه هزار میلیارد تومان برآورد شده که به جاده ها، تاسیسات آب و برق، بخش کشاورزی، منازل مسکونی و ... آسیب زده است؛ افزون بر هفت هزار راس دام در مناطق سیل زده تلف شده‌اند.

مشکل اصلی اینجاست که معبر این روستاها اغلب بستر رودخانه های فصلی است و به همین دلیل تا وقتی که آب فروکش نکرده امکان امدادرسانی به صورت زمینی وجود ندارد. روستاهای باقیمانده اغلب در شهرستان های چابهار، کنارک، قصرقند، نیکشهر، فنوج و سرباز بویژه مناطق عورکی، تلنگ، کاجو، توتان، محمدان، پیرسهراب، گرگان و سفیدکوه قرار دارند.

هم‌اکنون در استان سیستان و بلوچستان هفت سد مخزنی و ۲۳ سد تغذیه‌ای درحال بهره‌برداری است که سدهای پیشین، زیردان، خیرآباد، شی‌کلک، ماشکید و چاه نیمه‌ها از مهم‌ترین آنهاست. می‌توان در مجموع ۲ میلیارد متر مکعب آب را در هفت سد مخزنی و ۲۳ سد تغذیه ای این استان ذخیره سازی کرد؛ در بارش اخیر اکنون حدود یک و نیم میلیارد مترمکعب آب در این استان ذخیره سازی شده که هم برای کشاورزی و هم برای شرب و صنعت استفاده خواهد شد.

منبع: ایرنا لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000qPC خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 وزیر بهداشت سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۷۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام

به همت ستاد اجرایی فرمان امام ۳۵ هزار بسته معیشتی به کمک گروه‌های جهادی، بخشداران و دهیاران در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توزیع شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در پی وقوع بارش‌های سیل آسا در جنوب استان سیستان و بلوچستان با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، بیش از ۳۵ هزار بسته معیشتی به کمک گروه‌های جهادی، بخشداران و دهیاران در مناطق سیل زده توزیع شد.

محمدترکمانه مدیرعامل بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان امام با حضور در مناطق سیل زده در شهرستان‌های دشتیاری، کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان گفت: توزیع بسته معیشتی به صورت روزانه از طریق مسیر‌های زمینی و هوایی به مناطق هدف در حال انجام است و بر اساس تاکید رئیس ستاد بعد از ارزیابی‌های دقیق و بررسی‌های میدانی توسط مسئولین استانی و گروه‌های مستقر در مناطق سیل زده بخشی از خسارت وارد شده به احشام و لوازم خانه، خانواده‌های محروم از طریق خریداری و تحویل احشام و لوازم خانه به این خانواده‌ها جبران خواهد شد.

همچنین به صورت مستمر آب معدنی در مناطق درگیر سیل توزیع می‌شود که در این میان حدود ۵۰ هزار بطری آب معدنی بزرگ در این مناطق توزیع شده است همچنین علاوه بر توزیع ۳ هزار پتو و ۸۰ رول موکت بیش از ۱۰ هزار غذای آماده و بیش از ۳۰ هزار پرس غذای گرم توسط قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام ساماندهی و توزیع شده است.

گفتنی است وسایل مورد نیاز برای تخلیه آب از منازل خریداری شده و توسط گروه‌های جهادی در مناطق سیل زده کار تخلیه آب در حال انجام است و درحال حاضر اکنون بیش از ۴۰ گروه جهادی با مجموعه قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام همکاری می‌کنند.

ترکمانه تاکید کرد: تا زمانی که این مناطق درگیر سیل باشند و مردم نیاز به کمک رسانی داشته باشند خدمات امدادرسانی ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیلزده قصرقند تداوم دارد
  • بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور همچنان ادامه دارد
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا