Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-26@18:36:53 GMT

بازداشت مفتی داعش و بردارش در موصل + عکس

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۷۴۳۰

بازداشت مفتی داعش و بردارش در موصل + عکس

نیروهای امنیتی عراق مفتی داعش و برادرش را به فاصله یک روز در موصل را بازداشت کردند.

به گزارش شریان نیوز،به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، گروه اطلاع‌رسانی امنیتی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد،‌ هنگ "سوات" وابسته به فرماندهی پلیس نینوا توانست نزار علی بشیر النعمة را که مسؤول امنیتی داعش بوده، بازداشت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی این بیانیه آمده است، بشر النعمه بردار مفتی داعش به نام "شفاء النعمه" است که روز پنج‌شنبه بازداشت شد. به همراه برادر مفتی داعش گوشی‌های موبایل و سه سیم کارت که متعلق به مفتی داعش بوده کشف و ضبط شده است.

شفاء النعمه مسؤول امور شرعی و مفتی داعش و یکی از نیروهای صف اول این گروه تروریستی معروف به ابو عبدالباری است. این فرد به عنوان امام جماعت و خطیب در تعدادی از مساجد شهر فعالیت می‌کرد و به ایراد خطبه‌هایی تحریک‌آمیز علیه نیروهای امنیتی می‌پرداخت.

این گروه رسانه‌ای تاکید کرد: او افراد را به پیوستن به داعش و بیعت با این گروه ترغیب می‌کرد و تفکر تکفیری افراطی را در جریان تسلط داعش بر شهر موصل بسط و گسترش می‌داد.

طبق بیانیه گروه اطلاع‌رسانی عراق، دو فرزند بشر النعمه یکی مسؤول گردان تک‌تیراندازان خارجی و دیگری به عنوان نیروی امنیتی در جریان تسلط داعش بر موصل فعالیت می‌کردند.

در این بیانیه آمده است: برادر مفتی داعش در حالی که مخفیانه به منزلی که به منزل مفتی داعش در منطقه (محله المنصور) معروف بوده،‌ رفته بود که بازداشت شد.

داعش

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۷۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند

وزیر خارجه حکومت طالبان با اشاره به زنجیره تامین و حمایت از داعش گفت سه کشور همسایه زمینه این گروه تروریستی در منطقه را فراهم کرده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان بدون نام بردن از کشور خاصی گفت سه کشور همسایه زمینه را برای حضور گروه تروریستی داعش در منطقه فراهم کرده‌اند.

وی افزود یکی از این کشورها نیروی انسانی داعش را فراهم می‌کند، دومی برنامه‌های آموزشی و کشور سوم نیز حملات تروریستی آن را هدایت می‌کند.

متقی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه افغانستان-قزاقستان در کابل اظهار داشت بررسی‌ها نشان می‌دهد که از هر 10 مورد رویداد امنیتی دستکم هشت مورد آن در خارج از افغانستان طراحی شده است.

وی تصریح کرد اگر این کشورهای همسایه مسئولیت خود را به درستی انجام دهند، در افغانستان مشکلات امینتی بوجود نخواهد آمد.

گزارش شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت داعش در افغانستانحقانی: تهدید داعش در افغانستان، نگران‌کننده نیستنیویورک‌تایمز: نصف اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند

وزیر خارجه حکومت طالبان همچنین تاکید کرد از خاک افغانستان به دیگران آسیبی نخواهد رسید اما کشورهای دیگر نیز از اقدامات ویرانگر دست بردارند.

امیرخان مقتی اظهار داشت امنیت افغانستان به امنیت منطقه مرتبط است.

«ملا یعقوب مجاهد» وزیر دفاع حکومت طالبان پیش از این با اظهار اینکه عناصر داعش از تاجیکستان و پاکستان وارد افغانستان می‌شوند از این کشورها خواسته بود مرزهای خود را کنترل کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک ورزشگاه دیگر بیخگوش ایران!
  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک بازیکن
  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • تکذیب کشف خودروی بمب‌گذاری شده در موصل
  • سپاه پاسداران با حمله موشکی و پهبادی به اسرائیل غاصب دنیا را متحیر کرد
  • بازداشت ۱۸ کلاهبردار کنکوری / فروش سوالات در ۲۰ کانال و گروه تلگرامی و صفحه اینستاگرامی