Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید کاظم موسوی روز شنبه در نشست قضایی استان فارس  با اشاره به این که سالانه بیش از ۴۰۰ هزار پرونده به مجموعه قضایی استان وارد می شود، گفت: طی چند مدت اخیر اقدامات زیادی به منظور کاهش ورودی پرونده های قضایی در سطح استان انجام شده است.

وی با اشاره به این که در دوران تحول قوه قضاییه مبارزه با فساد اقتصادی به جد در دستور کار است، بیان کرد: طی یک سال گذشته ۱۱ پرونده مربوط به اخلال در نظام اقتصادی و بازار ارز در شعبه ویژه جرایم اقتصادی استان رسیدگی شده که مرتکبین آن به حبس های طولانی محکوم شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل دادگستری استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که یکی دیگر از موضوعات در دستور کار مجموعه قضایی استان افزایش سرمایه اجتماعی است، بیان کرد: در این راستا طی نظرسنجی های انجام شده دستگاه قضایی استان فارس طی چند مدت اخیر امتیاز خوبی در جلب رضایت ارباب رجوع داشته است.

حجت الاسلام موسوی از حبس زدایی به عنوان یکی دیگر از اولویت های مجموعه قضایی استان یاد کرد و گفت: از اسفند ماه سال گذشته تا کنون بیش از شش هزار زندانی در سطح استان آزاد شده اند البته طی ۱۰روز گذشته نیز بیش از  یک هزار  زندانی دیگر نیز آزاده شده اند.

وی گفت: در حال حاضر ۵۰ زندانی مهریه در سطح زندان های استان است.

رییس کل دادگستری استان فارس با تاکید بر این که ۹۲ درصد از ابلاغات دادگستری فارس به صورت الکترونیک انجام می شود، اظهار کرد: در راستای رسیدگی به پرونده های مسن طی چند مدت اخیر با اقدامات صورت گرفته بخش عمده ای از این پرونده ها تعیین تکلیف شده اند و در حال حاضر کمتر از ۵۰۰ پرونده با عمر بالاتر از دو سال در مجموعه قضایی استان است که این نشان دهنده همت مضاعف قضات فارس است.

برچسب‌ها دادگستری حقوقی و قضایی مفاسد اقتصادی قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری حقوقی و قضایی مفاسد اقتصادی قوه قضاییه دادگستری حقوقی و قضایی مفاسد اقتصادی قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۷۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حمزه لقمانی افزود: از این تعداد پرونده هزار و ۴۴ فقره مربوط به تخلفات کالا و خدمات و ۲۱۷ فقره پرونده وارده مربوط به حوزه قاچاق کالا و ارز و ۹۷ فقره پرونده مربوط به حوزه بهداشت، دارو و درمان بوده است. وی ادامه داد: مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی در سه بخش قاچاق کالا و ارز، بهداشت دارو و درمان، کالا و خدمات، ۲۱۸ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال بوده است. مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: گزارش پرونده های وارده توسط بازرسان دستگاه‌های متولی و نظارتی و متولیان امر در حوزه اقتصادی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است. عملکرد این سازمان در رسیدگی به این پرونده‌ها مطلوب بوده و تلاش‌ها برای رسیدگی به آن‌ها به طور شبانه روزی بوده است.

دیگر خبرها

  • دادستان های استان گلستان جوانانی توانمند و انقلابی هستند
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • پرونده قضایی ۸ مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی
  • صدور حکم قطعی پرونده فساد در مدیریت اسبق شهرداری و شورای شهر تکاب
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان
  • وصول مطالبات ۱۱ هزار میلیاردی در پرونده‌های اقتصادی
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی