Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور لبنان از ارتش و فرماندهان امنیتی این کشور خواست تا وارد عمل شده و آرامش را به پایتخت این کشور بازگردانند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان از وزیر دفاع، کشور و فرماندهان امنیتی این کشور خواست تا با آشوب و ناآرامی به وجود آمده در پایتخت این کشور مقابله کرده و از اموال خصوصی و عمومی محافظت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر «سعد الحریری» نخست وزیر مستعفی لبنان نیز به ناآرامی‌ها در بیروت واکنش نشان داد و تأکید کرد که درگیری‌، آتش زدن و اقدامات خرابکارانه در بیروت، اقدامی مشکوک و مردود بوده و نیروهای امنیتی و نظامی باید از پایتخت حمایت کرده و باخرابکاران و نفوذی‌ها مقابله کنند.

وی هشدار داد: «بیروت عرصه‌ای برای مزدوران و سیاست‌های تعمدی برای از بین بردن تظاهرات مسالمت‌آمیز ملت نخواهد شد.»

صدها نفر امروز با تجمع در برابر پارلمان لبنان تلاش کردند که وارد محوطه پارلمان شوند. این معترضان به خودروهای نیروهای امنیتی حمله کرده و به سوی آنها سنگ پرتاب کردند.

رسانه‌های لبنانی گزارش دادند که نیروهای امنیتی نیز برای متفرق کردن معترضان اقدام به شلیک گاز اشک‌آور و استفاده از خودروهای  آب پاش کردند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «الجزیره»، صلیب سرخ لبنان شنبه شب اعلام کرد که تا این لحظه ۷۵ نفر در درگیری میان تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی در مقابل پارلمان، زخمی و راهی بیمارستان شده‌اند.

لبنان از هفدهم ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ (۲۸ مهر) صحنه اعتراضات مردمی است که خواستار مبارزه با فساد و بهبود اوضاع اقتصادی و اجتماعی هستند.

«حسان دیاب» ۲۸ آذر ماه  با ۶۹ رأی مأمور به تشکیل دولت لبنان شد و پیش‌بینی کرد ظرف شش هفته این اقدام را انجام خواهد داد، اما رایزنی‌هایش طی هفته‌های گذشته پیشرفت قابل ماحظه‌ای نداشته است.

انتهای پیام/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: لبنان ارتش وزیر دفاع رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۷۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، غروب امروز طی عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در منطقه شورو به سمت سرجنگل در محدوده شهرستان زاهدان، خودروی تروریست‌ها هدف قرار گرفت.

در این عملیات موفق ۲ تروریست به هلاکت رسیدند.

جزئیات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.

کد خبر 847182 برچسب‌ها استان سیستان و بلوچستان خبر ویژه تروریسم در ایران

دیگر خبرها

  • فیلم/ سرکوب تحصن دانشجویان توسط نیروهای امنیتی آمریکا
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا»به سایر کشورها/سرکوب ادامه دارد
  • گسترش انتفاضه دانشگاه‌ های آمریکا در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان
  • حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی