Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@10:44:34 GMT

واکنش حریری و عون به درگیری‌های لبنان

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۷۶۰۰

به گزارش مهر به نقل از العهد، سعد حریری نخست وزیر پیشبرد امور لبنان در واکنش به درگیری‌های شدید میان اغتشاشگران و نیروهای امنیتی در بیروت گفت: درگیری، آتش سوزی و اقدامات خرابکارانه در مرکز بیروت، جنون آمیز و مردود و تهدید کننده ثبات داخلی است.

وی افزود: این تبعات وخیمی به دنبال خواهد داشت.

همزمان میشل عون رئیس جمهور لبنان هم از وزیران دفاع و کشور و فرماندهان امنیتی خواست که امنیت تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز را تأمین کنند و مانع اقدامات هرج و مرج طلبانه شوند و سلامت اماکن دولتی و خصوصی را تأمین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که منابع امنیتی لبنانی اعلام کردند که در درگیری‌های مقابل پارلمان این کشور میان معترضان و نیروهای امنیتی شماری از نیروهای امنیتی این کشور زخمی شده اند.

در این درگیری‌ها و درگیری‌های مناطق دیگر لبنان تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شده اند که ۶۰ نفر در محل مداوا شده اند. تیم‌های صلیب سرخ لبنان وارد عمل شده و زخمی شدگان را به بیمارستان‌های بیروت منتقل کرده اند.

نیروهای امنیتی اعلام کرده اند که کسانی که دست به اغتشاش می‌زنند را بازداشت خواهند کرد.

همزمان رسانه‌های لبنانی اعلام کردند که ارتش لبنان اقدام به اعزام نیروهای کمکی به اطراف پارلمان با ادامه درگیری میان تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی کرده است.

درگیری‌ها زمانی شروع شده است که معترضان به نیروهای ضد شورش با سنگ و آهن و بمب‌های آتشزا و کندن درختان اطراف پارلمان، یورش بردند.

نیروهای امنیتی در اطراف پارلمان از گاز اشک آور و ماشین آبپاش علیه تظاهرات کنندگان استفاده کردند.

همزمان اداره امنیت داخلی لبنان از تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز خواست که از اغتشاشگران از بیم سلامت خود دور شوند.

در نبطیه هم معترضان به نیروهای امنیتی که مانع بستن راهی از سوی آنها شده بودند، حمله ور شدند.

النشره گزارش داد که معترضان به سوی بانک دریای مدیترانه بمب آتشزا پرتاب کرده اند که ساختمان دچار حریق شده است و بیم سرایت آتش سوزی به منازل مجاور آن می‌رود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۷۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، غروب امروز طی عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در منطقه شورو به سمت سرجنگل در محدوده شهرستان زاهدان، خودروی تروریست‌ها هدف قرار گرفت.

در این عملیات موفق ۲ تروریست به هلاکت رسیدند.

جزئیات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.

کد خبر 847182 برچسب‌ها استان سیستان و بلوچستان خبر ویژه تروریسم در ایران

دیگر خبرها

  • فیلم/ سرکوب تحصن دانشجویان توسط نیروهای امنیتی آمریکا
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه
  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان
  • حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیرو‌های مقاومت
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیروهای مقاومت
  • تصاویر نادر رنگی از اوج قدرت آلمان نازی / ماشین‌های خودران در نیم قرن پیش / زنجیره اتفاقات پس از ترور رفیق حریری / تماشای زیبایی‌های جهان از آسمان با کیفیت 4K
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه
  • هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری