Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-05@02:14:46 GMT

گزارش ترامپ از ترور سردار سلیمانی

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۸۱۱۱

گزارش ترامپ از ترور سردار سلیمانی

در حالی که دولت ترامپ پس از ترور و شهادت سردار سلیمانی تا کنون سه بار از ارائه توضیح در این خصوص به کنگره و مجلس نمایندگان اجتناب کرده است، شبکه سی ان ان گفت که ترامپ در میهمانی جمعه شب خود با جمهوریخواهان گزارشی در باره این ترور ارائه کرد.

به گزارش ایرنا شبکه سی ان ان شنبه شب با استناد به نوار صوتی که از سخنرانی ترامپ بدست آورده است، افزود، ترامپ در کلوپ مارلاگو در پالم بیچ فلوریدا گزارشی از لحظات ترور سردار سلیمانی را برای جمهوریخواهان ارائه کرد و مدعی شده که در کاخ سفید تمام جزئیات این ترور را مشاهده می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش سی ان ان، ترامپ گفت که مقامات امنیتی و ارتش آمریکا کل عملیات ۲ دقیقه و یازده ثانیه ای ترور سردار سلیمانی را برای وی شرح می‌دادند.

سی ان ان افزود، این جزئیاتی بود که ترامپ درباره حمله هواپیماهای بدون سرنشین و ترور سردار سلیمانی ارائه کرده است.

پیش از این کاخ سفید از ارائه جزئیات عملیات شهادت سردار سلیمانی به نمایندگان کنگرخ خودداری کرده بود.

براساس گزارش سی ان ان، کاخ سفید به طور ناگهانی سه جلسه طبقه‌بندی شده برای ارائه گزارش به کنگره در مورد ترور سردار سلیمانی و بحران جاری با ایران را لغو کرده است.
نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان به سی ان ان گفتند که وزارت امورخارجه آمریکا دو جلسه توجیهی را که برای روز چهارشنبه گذشته تعیین کرده بود را به طور ناگهانی لغو کرد.

به دنبال ترور شهید سردار سلیمانی، سپاه پاسداران بامداد چهارشنبه ۱۸ دی با ۱۳ فروند موشک بالستیک پایگاه نظامیان آمریکا در عین الاسد در استان الانبار در غرب عراق و پایگاه الحریر در اربیل در شمال این کشور را مورد هدف قرار داد و موجب زخمی شدن دهها آمریکایی شد.

دولت امریکا تلاش کرد تلفات نیروهای اشغالگر خود بر اثر عملیات ایران را مخفی کند اما پنتاگون دیروز (جمعه) بعد از یک هفته انکار بالاخره اعتراف کرد که 11 نیروی نظامی آمریکا پس از حمله موشکی ایران دچار آسیب مغزی شده و برای درمان به کویت منتقل شده‌اند؛ این در حالی است که گزارش رسانه‌های مختلف حاکی از خسارت‌ها بیشتری نیز هست.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ماه جاری در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

لینک کوتاه: asriran.com/002yYz

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ترامپ سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۸۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم

سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین گفت، دیگر در جلسات سازمان برای ارائه آمار و واقعیت‌های جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه شرکت نمی‌کند چون تاثیری ندارد و نسل کشی علیه ملت فلسطین ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، «صالح عبدالشافی» سفیر فلسطین در وین گفت، دیگر در نشست‌های سازمان ملل گزارشی درباره غزه ارائه نخواهد کرد، زیرا چنین بیانیه‌هایی هیچ تاثیری روی آمریکا و کشورهای اروپایی نداشته و آنها همچنان با حمایت از رژیم صهیونیستی هزینه نسل‌کشی در غزه را تامین می‌کنند.

او گفت: «در روز پنجشنبه هفتمین و آخرین گزارش درباره غزه در دفتر سازمان ملل در وین ارائه شد و این به این دلیل است که هر ماه به اینجا آمدن و حرف‌زدن درباره تعداد تلفات بی فایده است؛ چه ۵۰۰۰ باشد و چه ۱۵۰۰.»

وی افزود: «مشکل این است که نظم جهانی و سازمان ملل نتوانسته نسل‌کشی را متوقف کند. به همین دلیل است که می‌گویم ما دیگر مانند گذشته جلسه توجیهی نخواهیم داشت.»

این دیپلمات همچنین گفت، صحبت درباره تلفات غیرنظامی در گزارش‌هایش به عنوان اعداد و ارقام برای او بسیار دشوار است. او با بیان اینکه در جهان امروز همه به اخبار تحولات نوار غزه دسترسی دارند، گفت: «هر کشور مسئولیت پذیری که بخواهد این نسل‌کشی را متوقف کند، می‌تواند این کار را انجام دهد.»

نماینده فلسطین در وین گفت: «کشورهای جهان شمال یعنی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها هیچ کاری برای توقف این نسل‌کشی نمی‌کنند. آنها می‌گویند که با غیرنظامیان همدردی می‌کنند، اما در عین حال میلیاردها دلار سلاح و مهمات به اسرائیل می‌فرستند. این توهین آمیز است. کسی که برای جان غیرنظامیان ارزش قائل باشد پول و سلاح به اسرائیل نمی‌فرستد.»

او گفت فلسطین به برگزاری نشست‌های رایزنی درباره این مسئله در چهارچوب جلسات سازمان ملل ادامه می‌دهد و اگر کشورهای عربی بخواهند رویدادی با مشارکت فلسطین برگزار کنند، نمایندگان فلسطین در آن صحبت خواهند کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی
  • اهدای قهرمانی تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی و سپاه | تصویـر
  • (عکس) اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی
  • کلنگ‌زنی ۶۰واحد مسکن مددجویی در چهارمحال و بختیاری توسط سپاه
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است